Představujeme facelift Moto Guzzi V85 2024

Svoje cestovní enduro V85 TT Guzzi představila v roce 2019. Letos v Miláně Moto Guzzi ukázala jeho facelift pro sezonu 2024. Modernizace proběhla uvnitř v použité technice daleko výrazněji než zvenku v designu mašiny. Vnější vzhled Guzzi V85 sezony 2024 se mění skutečně minimálně. Svoje dvě kulatá přední světla si mašina zachovala, stejně jako celkovou siluetu. Nádrž má trochu jiný tvar, ale zachovala si svůj původní objem 23 litrů, takže s ní stále ujedete až 400 kilometrů na jedno tankování.  Nejviditelnější změnou na první pohled jsou držáky předních světel. Nejsou z ocelových trubek jako u původní generace, ale místo toho jde o odlitek ze slitiny hliníku. Stejně tak jsou nově odlitá i zadní madla pro spolujezdce.

 

Série Moto Guzzi V85 2024 nabídne 3 rozdílné mašiny

Od sezony 2024 budou dispozici tři oddělené modely v sérii Guzzi V85. Všechny jezdí na kombinaci kol 19“ vpředu a 17“vzadu. Navzájem jsou od sebe odlišené výbavou. První mašiny aktualizované série Guzzi V85 sezóny 2024 dorazí do ČR v průběhu srpna 2024.

 

 

Co je ve faceliftované Guzzi V85 2024 nového

Továrna modernizovala motor, výsledkem nasazení variabilního časování ventilů je silnější zátah od spodních otáček, nárůst maximálního výkonu o 4 koně a snížení spotřeby paliva. Moto Guzzi V85 2024 je vybavená 5“ barevným TFT displejem a má nové ovladače na řídítkách, obojí převzala z Guzzi V100 Mandello. Vylepšená je aerodynamika mašiny, továrna ji ladila v počítačových simulacích a ve vlastním větrném tunelu. Moto Guzzi V85 má nový plexi štít nastavitelný manuálně do pěti poloh v rozsahu 7 cm. Verze V85 Travel má kromě vyššího předního štítu nové boční deflektory u nádrže. Guzzi V85 TT a Travel mají větší blastry na řídítcích, obojí lépe kryjí jezdce před větrem. Nová je elektronika v mašině, šestiosá řídící jednotka rozšířila její výbavu o náklonové ABS u verzí V85 TT a V85 Travel.

 

80 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Zvenku je viditelné, že poslední generace dvouválce má nová víka hlav válců. Podstatnější je, co se měnilo pod nimi. Podélně uložený vidlicový dvouválec o objemu 853 cm3 stále chladí vzduch a olej, nově je vybavený variabilním časováním ventilů. Řídící jednotka hýbe s časováním otevírání a zavírání ventilů, což znamená silnější průběh výkonové křivky v nízkých a středních otáčkách. Maximum točivého momentu 83 Nm přichází v 5 100 otáčkách za minutu. Už ve 3 500 otáčkách je k dispozici 90 % této hodnoty. Maximální výkon motoru narostl ze stávajících 76 koní na rovných 80 koní, dosahovaných při 7 750 otáčkách. Nad rámec toho má motor nově čidla klepání a přepracované mazání. Pohon kardanovým hřídelem zůstává beze změn, je umístěný na pravé straně mašiny.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Příhradový rám Moto Guzzi V85 z ocelových trubek využívá montážní body motoru k vytvoření robustní konstrukce celé mašiny. Zajišťuje stabilitu při jízdě na silnici, odolnost a pocit jistoty při jízdě v terénu. Všechny varianty Moto Guzzi V85 mají vepředu 19“ a vzadu 17“ kola. Verze V85 Strada má litá kola a pneumatiky se silničním vzorkem, ostatní dvě varianty V85 TT a V 85 Travel mají drátěná kola s hliníkovými ráfky a pneumatiky s all-terrain vzorkem. Tyto dvě mašiny mají také nový zadní centrální tlumič s nastavitelným předpětím pružiny pomocí praktického kolečka. To umožňuje rychlé úpravy nastavení při jízdě se spolujezdcem nebo při převážení zavazadel. Odpružení má zdvih 170 mm vpředu i vzadu, což je společně s velkorysou světlou výškou 210 mm zárukou spokojenosti v terénu. Nové radiální monoblokové třmeny Brembo se čtyřmi protilehlými písty se zakusují do dvou ocelových předních kotoučů o průměru 320 mm. Vzadu je dvoupístkový plovoucí třmen s ocelovým kotoučem o průměru 260 mm. Mašina má dvoukanálové ABS, u verzí V85 TT a Travel včetně funkce brzdění v náklonu.

 

Nová elektronika v Moto Guzzi V85 2024

V balíku elektronické výbavy má Moto Guzzi V85 šestiosou inerciální platformu (kromě verze Strada, kde je tato řídící jednotka dostupná jako příslušentví). Díky akcelerometrům a gyroskopům měří náklony, zrychlení, zpomalení a pohyb v 6i osách, z čehož vyhodnocuje pozici mašiny vůči povrchu. Zaznamenává a analyzuje vstupy z jízdy a přenáší tato data do řídicí jednotky, která následně podle potřeby optimalizuje parametry řízení. Nastavení všech elektronických jízdních asistentů – kontroly trakce MGCT, ABS a odezvy plynu Ride-by-Wire – lze snadno spravovat prostřednictvím jízdních režimů. Jízdní režimy Road, Sport a Rain mají všechny mašiny v sérii. Jízdní režim Off-Road mají Guzzi V85 TT a V85 TT Travel,  zvýrazní jejich průchodnost terénem. Tento režim má nejnižší úroveň zásahu kontroly trakce, ABS je aktivní pouze na předním kole s omezenými zásahy (deaktivace je možná i na předním kole), spolu s plynulejší odezvou plynu, které pomáhá silnější brzdný účinek motoru. Moto Guzzi V85 TT Travel má navíc jízdní režim Custom (jako příslušenství pro V85 Strada a V85 TT), který umožňuje vlastní nastavení všech elektronických jízdních asistentů. Všechny nové V85 jsou vybavené tempomatem. K aktivaci nebo vypnutí tempomatu, ke zvýšení nebo snížení nastavené rychlosti používáte jediné tlačítko.

 

Moto Guzzi V85 Strada

Základem faceliftované série je Moto Guzzi V85 Strada určená na silniční cestování nebo na každodenní jezdění do města. Obutá je do litých kol se silničními pneumatikami místo drátěných vyplétaných kol s all-terrain vzorkem. Díky tomu je lehčí o 4 kila než endurová varianta V85 TT. V základní výbavě Strady chybí kryt pod motorem, blastry, madla pro spolujezdce nebo 6i osá řídící jednotka pro náklonové ABS, nicméně veškerou chybějící výbavu z ostatních variant V85 si na Stradu můžete dokoupit z katalogu značkového příslušenství Moto Guzzi. Moto Guzzi V85 Strada bude dostupná ve dvou barevných schématech: šedé Grigio Brera a černé Nero Isola.

 

Moto Guzzi V85 TT

Facelifovaná Guzzi V85 TT je rozsahem své výbavy umístěná uprostřed série. Oproti základní Stradě má drátěná vyplétaná kola s all-terrain vzorkem, hliníkový kryt motoru, lépe kryjící blastry nebo vyšší přední blatník.  Zadní tlumič má nově nastavitelné předpětí pružiny, které nastavíte otáčením kolečka. Umožní vám rychlé přenastavení při jízdě se spolujezdcem nebo při převážení zavazadel. Odpružení má zdvihy 170 mm vpředu i vzadu, což je se světlou výškou 210 mm zárukou použitelnosti této mašiny v terénu. Moto Guzzi V85 TT bude dostupná ve dvou barevných schématech: Rosso Fuji a Grigio Tambora.

 

Moto Guzzi V85 TT Travel

Na vrcholu série V85 je cestovně vybavená Guzzi V85 TT Travel. Ta má vyšší a větší větrný štít, konkrétně o 22% oproti ostatním variantám V85. Jako jediná v celé sérii má boční deflektory po stranách před nádrží. Součástí výbavy Travel jsou boční kufry řady Urban  (pravý kufr s 37 litry pojme integrální helmu, levý kufr má objem 27,5 litru), za deště a v zimě vás zahřejí gripy řídítek a sedadlo jezdce. Elektronická výbava je doplněná o multimediální platformu Moto Guzzi MIA, která umožňuje propojení smartphonu s mašinou a rozšiřuje funkce, co si můžete zobrazit na displeji. Moto Guzzi V85 TT Travel je k dispozici v barevném schématu Bronzo Deserto.

 

Bohatá nabídka značkového příslušenství

Pevné boční kufry mají objem 37 a 27,5 litrů. Pořídit si můžete vyhřívání sedla jezdce i spolujezdce, vyhřívané gripy řídítek, spodní kryt motoru, kryt kardanu, padací rámy,  centrální stojan nebo zadní brzdový pedál Enduro. Tovární zadní tlumič můžete vyměnit za tlumič Öhlins: s nastavitelnou kompresí, útlumem a předpětím pružiny. Z elektronických vychytávek Guzzi nabízí monitoring tlaku pneumatik TPMS, imobilizér, multimediální platformu Moto Guzzi Mia nebo další USB port instalovaný pod sedlo. Tahle parta z Mandello del Lario spolehlivě vyladí vaši novou Guzzi V85 a vás obleče od hlavy až k patě.

 

Prohlédněte si nové Moto Guzzi V85 pro sezonu 2024 ze všech stran