Aprilia Dorsoduro 900

258 900,- Kč

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na ni díváte?

Dorsoduro 900 navazuje na solidní tradice Aprilia v tomto segmentu motorek. Lehký a pevný rám smíchaný z ocelových trubek a hliníkových desek poskytuje skvělé jízdní vlastnostmi při běžném ježdění i při ostrém sportovním zatížení. Dvouválec s úhlem sevření 90 ° vytváří úsměv na tváři jezdce pokaždé, co se otevře škrticí klapka a motor ukáže komplet, co umí.  Zvětšení objemu motoru přineslo vyšší maximálky točivého momentu a výkonu. Elektronický systém Ride by wire umožňuje jezdci využít 3 palivové mapy Sport, Touring a Rain.

 

Klidné projížďky prostě nesnese

Tahle motorka umisťuje jezdeckou zábavu doprostřed své pozornosti. Hlídalo každé zbytečné deko navíc, kapotáž moc nehledejte. Rám, motor, podvozek a řídítka, nic víc k zábavě nepotřebujete. Ať se podíváte na Dorsoduro z jakékoli strany, sportovní energie z něj cáká po kýblech. Výfukový systém byl oproti minulému modelu přepracován: zůstala zachována poloha pod sedlem, která přispívá k extrémně čistému bočnímu pohledu na zadní kolo. Nově je tlumič výfuku kratší a směřuje nahoru. Dorsoduro je dostupné ve stříbrné variantě karoserie.

 

Na něčem takovém jste ještě neseděli, i Lorenzo měl rohlík od ucha k uchu…

 

95 koní čeká až otočíte zápěstím

Dorsoduro 900 pohání nový motor, dvouválec s úhlem sevření 90 stupňů mezi oběma válci, chlazený kapalinou. Plní emisní standart Euro 4. Bylo v něm upraveno časování ventilů a dvojitá vačka, tyto součásti byly upraveny tak, aby se snížilo tření na pístech. Aktuální objem motoru vyrostl na necelých 900 cm3 z původních 750 cm3 u první verze Dorsodura. Zvětšení objemu bylo dosaženo díky zvýšenému zdvihu, nyní má hodnotu 67,4 mm. Tato úprava zřetelně zvyšuje točivý moment ve středním rozsahu otáček, a to ve prospěch lepší odezvy při zrychlení a výjezdu ze zatáček. Maximální krouťák 90 Nm jezdec využije při 6 500 ot/min, maximální výkon 95,2 koní je dostupný při 8 750 ot./min. V kombinaci se 212 kily pohotovostní váhy motorky vám zaručuje návaly zábavy v sedle pokaždé, když otevřete škrtítí klapku. Lepších výsledků se dosáhlo při spalování díky zavedení nových vstřiků: zvýšení tlaku paliva umožňuje lepší a rovnoměrné rozprášení směsi paliva a vzduchu do válce, což příznivě ovlinilo spotřebu a emise. Motor Dorsodura 900 je vybaven automatickým dekompresorem, který usnadňuje start v nízkých teplotách. Převodovka je 6i stupňová, všechny součásti spojky byly přepracovány, což snížilo nutné zatížení páčky spojky jezdcem o 15% a zjednodušilo tím její ovládání při řazení rychlostí.

 

Na Aprilii nejezdíte, Aprilii krotíte

Podvozek Dorsodura také čerpá ze know-how Aprilia, ze zkušeností a výsledků na závodních tratích po celém světě. Horní část rámu z ocelových trubek je spojena se širokými hliníkovými bočními deskami pomocí speciálních, vysoce odolných šroubů. Kombinace tvořená těmito prvky vytváří extrémně tuhý a lehký rám. Zadní náprava z hliníkové slitiny s vyztužujícím vazníkem je dimenzována tak, aby odolávala asymetrickému namáhání v důsledku bočního polohování tlumiče nárazů. Zdvih zadního kola je 160 mm. Vepředu Dorsoduro 900 pruží díky nové vidlici Kayaba, je téměř o půl kila lehčí než předchozí model. Zdvih 170 mm vám umožní hladce projíždět městské i horské trasy, včetně freestylu a ostatních hrátek na prázdném parkovišti. Sportovní třípaprskové ráfky jsou inspirované standardními koly Aprilia Tuono V4 a přispívají k udržení nízké provozní hmotnosti, nová kola ulehčily přední části o 0,9 kg a zadní o 1,3 kg. Brzdový systém je vybavený dvoukanálovým systémem ABS. Vepředu brzdí dva 320 mm disky. Vzadu je kotouč o průměru 240 mm. Brzdový systém má kovové pletené rozvody používané v leteckém průmyslu, které eliminují nepříjemný pufrovací efekt konvenčních linek a zaručují maximální přesnost brzd.

 

Šlápněte na to, jste pod maximální protezione

Elektronika Dorsodura 900 využívá rozsáhlých zkušeností značky Aprilia v oblasti řídících systémů na závodním poli. Za zmínku stojí výkony Aprilia RSV4 - supersportu, který ve své závodní verzi získal celkem sedm světových titulů (tři poháry získali jezdci a čtyři výrobce v poháru konstruktérů). Dorsoduro 900 je vybaveno systémem řízení trakce, který lze nastavit na tři různé úrovně nebo je jezdcem zcela zablokován, ať můžete prožít i driftovací zábavu. Systém Aprilia Traction Control je kombinován s dvoukanálovým systémem ABS s vylepšenou kalibrací. Funkci ABS můžete také zcela deaktivovat.

 

Motore, který jednoduše zkrotíte

Plně elektronický systém Ride-by-wire, který debutoval v první verzi Dorsodura se od svého uvedení dále mění a vyvíjí. Nyní je plně integrovaný do rukojeti škrticí klapky, systém je lehčí díky snížení váhy o více než půl kilogramu hmotnosti a umožňuje ještě přesnější správu míchání směsi paliva a vzduchu. Elektronické řízení umožňuje také měnit mapování motoru. Nastavení SPORT poskytuje okamžitou a agresivní odezvu škrtící klapky; TOURING logika poskytuje plynulejší reakci, ideální pro delší trasy a každodenní používání, zatímco mapa RAIN omezuje dostupný výkon na 70 HP a proto je ideální na kluzkém povrchu vozovky. Mapování lze kdykoliv změnit, a to i za provozu, jednoduchým stisknutím ovladače na řidítcích.

 

Buonasera signore, stačí vzít řidítka do ruky

Provozní parametry zobrazuje displej s TFT technologií, který jezdci zajišťuje, že informace jsou dobře čitelné za různých světelných podmínek. Obrazovka o úhlopříčce 4,3 " ukazuje otáčky, rychloměr, vybraný ukazatel rychlosti, teplotu chladicí kapaliny, teplotu vzduchu, zvolenou mapu motoru a hodiny. Použitím ovládacího joysticku MODE můžete procházet menu, posunovat nebo upravit následující parametry: počítadlo kilometrů, úroveň kontroly trakce, ABS zapnuto, Trip A, Trip A Maximální rychlost, Trip A průměrná rychlost, Trip A průměrná spotřeba, Trip B, Trip B čas, Trip B maximální rychlost, Trip B průměrná rychlost, Trip B průměrná spotřeba, okamžitá spotřeba. Stejně jako u ostatních motorek Aprilia je k dispozici multimediální platforma, díky Bluetooth propojíte váš smartphone se Shiverem, což vám umožní evidovat a sdílet všechny informace o jízdě, od údajů o délce tripu, spotřebě, trasách nejvyšší a průměrné rychlosti.

 

Oblečeme vás, vybavíme vaše Dorsoduro

50-100hp
Typ:
Dvouválec do V, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
896,1 cm3
Vrtání x zdvih:
92 x 67,4 mm
Výkon motoru:
95,2 HP při 8 750 ot./min
Točivý moment:
90 Nm při 6 500 ot./min
Palivový systém:
Elektronické vstřikování, systém Ride by wire
Výfuky:
výfukový systém 100% z nerezové oceli 2 v 1 s třícestným katalyzátorem a snímačem kyslíku
Emise:
EURO 4
Převodovka:
6ti stupňová
Sekundární převod:
řetěz
Spojka:
mokrá spojka, hydraulicky ovládaná
Rám:
Ocelový trubkový
Rozvor:
1515 mm
Přední odpružení:
Hydraulická vidlice Kaybaba Ø 41 mm
Přední zdvih:
170 mm
Přední ráfek:
17" z lehké slitiny
Přední pneu:
120/70 ZR 17
Zadní odpružení:
hydraulická pružina s nastavitelným předpětím
Zadní zdvih:
160 mm
Zadní ráfek:
17", ráfek z lehké slitiny
Zadní pneu:
180/55 ZR 17
Přední brzdy:
Dvojité ocelové kotouče Ø 320 mm. Radiální, čtyřpístové třmeny
Zadní brzdy:
Ocelový kotouč Ø 240 mm, 2-pístkový třmen, , ABS
Palivová nádrž:
12 litrů
Suchá hmotnost:
212 kg
Barva motorky:
stříbrná
Záruka:
2 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
870 mm

258 900,-

Chci koupit