Aprilia Tuono V4 Factory

467 900,- Kč

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na ní díváte?

 

Tahle machinna bude trhat asfalto z circuito da corsa!

Okruhová verze Tuono Factory nabízí oproti silniční verzi Tuono RR navíc závodní odpružení od Öhlins a super „lepivé“ závodní gumy Pirelli Diablo Supercorsa. Je vhodnější variantou pro jezdce, kteří jezdí převážně na okruhu, protože tam mohou lépe využít potenciálu závodního podvozku. Nejsilnější naháč na trhu pohání čtyřválec do V o objemu 1077 ccm, který když vytočíte na max, vytáhnete z něj úctyhodných 175 koní. Tuono modelové řady 2017 přináší kompletní balík elektronických jízdních asistentů převzatých ze superbiku Aprilia RSV4 a elektronickou  převodovku Aprilia Quick Shift, která umožňuje jezdci řazení bez uzavření škrtící klapky a bez použití spojky. Od silniční verze Tuono RR se navíc odlišuje jinou zádí, která je také převzata z modelu RSV4 stejně jako superbikem inspirované barevné schéma.

 

Tohle je motorka závodníky, ne pro bambinos!

 

Stádo 175 koní čeká, až otočíte zápěstím

Tuono V4 1100 Factory je naháč poháněný motorem V4 o sklonu válců 65 °. Úzká architektura a uložení válců do V je extrémně kompaktní, což pomáhá centralizovat váhu a ideálně rozložit celkové zatížení motorky mezi přední a zadní kolo. Přechod motoru na normu EURO 4 nepřinesl snížení výkonu, jak to bývá běžné u úprav z EURO 3 na 4. Úpravy přinesly zvýšení celkové spolehlivosti a výkonu motoru oproti jeho předchozí variantě, aniž by to mělo vliv na úžasný zvuk, kterým se čtyřválec projevuje. Umožňuje to nový výfukový systém s tlumičem, který má dvojitý senzor kyslíku a zabudovaný ventil. Vstřikovací jednotka motoru Magneti Marelli má podíl na zvýšení maximálky otáček o 500 rpm na novou hranici červených otáček na úrovni 13 000 rpm. Aby se zajistila maximální spolehlivost motoru, snižuje se provozní tření, pístové čepy mají nově povrchovou úpravu DLC. Šestistupňová elektronická převodovka Aprilia Quick Shift umožňuje řazení bez uzavření škrtící klapky a bez použití spojky, nově nabízí také řazení dolů. Sekundární pohon je na zadní nápravu přenášený řetězem.

 

Klidné projížďky prostě nesnese!

Rám a podvozek těží to nejlepší z historických úspěchů Aprilia RSV4, sedminásobného šampióna Světového poháru Superbiků. Na druhé straně přináší novinky v technice brzd a odpružení podvozku. Ve předu brzdový systém Brembo M50 krotí dvojici ocelových disků, se zvětšeným průměrem 330 mm, vzadu má kotouč průměr 220mm. Brzdy ovládá systém Bosch 9.1 MP s funkcí brzdění v náklonu. Tovární verze Aprilia Tuono V4 1100 má odpružení od  Öhlins, s plně nastavitelnou hydraulikou zadní nápravy a přední vidlice s titanovou povrchovou úpravou. Tato jednotka ušetří více než 800 gramů ve srovnání s předchozí verzí a je kombinována se stejným zadním tlumičem a tlumičem řízení.

 

Dokonalá armonia mezi vámi a Tuono V4 Factory

Největší inovace souvisí s elektronikou Aprilia Tuono V4, jedná se  systém APRC. Aprilia Performance Ride Control je čtvrtá generace tohoto systému, je čerstvě přesunutý ze závodních okruhů moto GP do produkčních motorek. APRC dokonale kooperuje s elektronickým ovládáním škrtící klapky- systémem Ride-by-Wire. Ten umožňuje jezdci vybrat jednu ze tří nových map motoru (Sport, Track, Race). Ty jsou všechny tři "full power", liší se průběhem výkonové křivky motoru, jak rychle dosáhnou maximálky 175 HP. Přesunutí inerční platformy, které umožňuje provoz APRC, zlepšilo přesný monitoring různých dynamických parametrů jízdy.

 

Můžete to kotit jak na Moto GP, elettronica vás hlídá

Letošní model Tuono V4 krotí tento balík jízdních asistentů asistenty: ATC: Aprilia Traction Control, celkem 8 úrovní nastavení díky praktickému joysticku, nyní má jemnější ladění mezi jednotlivými úrovněmi. AWC: Aprilia Wheelie Control, nastavitelné na 3 úrovně, nabízí mnohem přesnější logiku fungování díky přesunutí inerční plošiny. ALC: Aprilia Launch Control pro použití pouze na trati s 3 nastaveními využívá ještě efektivnější nové provozní strategie. APL: Aprilia Pit Limiter vám umožňuje vybrat a omezit nejvyšší povolenou rychlost v jízdním pruhu na trati nebo jednoduše nastavit dodržování stanovených limitů rychlosti na silnici. ACC: Aprilia Cruise Control. Nové elektronické řízení Ride by wire je zkombinování s pokročilým tempomatem, což oceníte hlavně na delších výletech, protože umožňuje udržet nastavenou rychlost bez dotyku škrticí klapky.

 

Přibrzdíte na pětníku i v náklonu, ABS si poradí

Tuono V4 1100 je vybaveno systémem ABS s funkcí brždění v náklonu. Bosch 9.1 MP zaručuje maximální bezpečnost na silnici, aniž by bylo nutné obětovat výkony na trati. Systém ABS pracuje se skutečnou hmotností motorky a jejími rozměry. Specifický algoritmus neustále sleduje různé provozní parametry jako je boční zrychlení, tlak aplikovaný na přední brzdovou páku, úhel natočení kola a celkový náklon motorky. Vyhodnocením těchto parametrů Bosch 9.1 MP moduluje brzdný účinek a zaručuje tím vyvážený poměr mezi zpomalením a stabilitou. Nový systém ABS funguje společně se systémem Aprilia RLM, který omezuje zvedání zadního kola při náhlém brzdění. Systém ABS, jemně naladěný podle specifických zkušeností závodní divize Aprilia, lze nastavit na 3 úrovně citlivosti a jezdec ho může zcela vypnout.

 

Buonasera signore, stačí vzít řidítka do ruky

Barevný TFT digitální displej je komplet nový a přináší novou ergonomii zobrazení jízdních parametrů. Dva volitelné layouty obrazovky Road and Race, obě s nočním a denním podsvícením, které zajistí dostatečnou viditelnost údajů i na přímém slunci. Ve volitelném příslušenství pro Tuono je nová verze V4-MP, multimediální platforma Aprilia, která vám umožní připojit svůj smartphone k Tuonu a z elektronického nastavení kalibračního systému čerpáte data, které mohou být následně staženy do vašeho notebooku pro další analýzu. V4-MP přidává nový protokol připojení, který snižuje spotřebu baterie smartphonu na minimum. Nové Tuono V4, umožňuje správu hlasových příkazů a příchozích / odchozích telefonních hovorů se smartphonem.

 

Je libo Akrapovič závodní výfuk, doplňky z karbonu nebo snad V4 MP multimediální platformu? Je to na vás!

150-200hp
Typ:
Čtyřválec do V, kapalinou chlazený motor DOHC
Zdvihový objem:
1077 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 52,3 mm
Výkon motoru:
175 HP při 11 000 ot/min
Točivý moment:
121 Nm při 9 000 ot/min
Palivový systém:
Elektronické vstřikování, systém Ride by wire
Výfuky:
Výfukové potrubí 4 do 2 do 1, dva snímače kyslíku, boční tlumiče s elektronickým obtokovým ventilem a integrovaným katalyzátorem
Emise:
EURO 4
Převodovka:
6ti stupňová Aprilia Quickshift
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15
Zadní ozubené kolo:
42
Spojka:
mokrá spojka, hydraulicky ovládaná
Rám:
Ocelový trubkový
Rozvor:
1 450 mm
Přední odpružení:
vidlice Öhlins s povrchovou úpravou TIN
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
3,5" x 17"
Přední pneu:
120/70 ZR 17
Zadní odpružení:
Öhlins monoshock, plně nastavitelný
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
6" x 17"
Zadní pneu:
190/55 ZR 17
Přední brzdy:
Dvojité plovoucí nerezové kotouče o průměru 330 mm, třmeny Brembo M50
Zadní brzdy:
kotouč o průměru 220 mm; Brembo třmen
Palivová nádrž:
18,5 litru
Suchá hmotnost:
209 kg
Přístroje:
Systém APRC (Aprilia Performance Ride Control), který zahrnuje ovládání řízení trakce (ATC), řízení kol (AWC), řízení startování (ALC), tempomat (ACC) a omezovač rychlosti (APL)
Záruka:
2 roky
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
825 mm

467 900,-

Chci koupit