Aprilia Shiver 900

230 900,- Kč

Mi scuzi signore, ale sakra dobrý vkus!

Aprilia Shiver 900 rozvíjí projekt motorky, který od svého prvního uvedení na trh v roce 2007 přinesl do segmentu naked motorek inovativní technické řešení, když jako první sériová motorka byl vybaven technologií Ride-by-wire-  elektronického ovládání škrtící klapky motoru. Technologie RBW pochází ze závodního světa: Aprilia Cube byla prvním motorkou v seriálu závodů MotoGP, která tuto technologii využívala v už roce 2002, později ji všichni ostatní výrobci následovali a systém RBW se postupně objevil i u konkurenčních závodních stájí. V letošním modelu najdete nový motor, jehož zvýšený objem a elektronické vstřikování Marelli zvýšil točivý moment i výkon, který má vrchol na hodnotě 95 koní.

 

Na něčem takovém jste ještě neseděli, garanzia!

Non-konformní naháč Shiver 900, jeho výrazný design se skládá z mnoha detailů: od bočních nasávacích kanálů chladiče, krytů palivové nádrže nebo zadní částí motorky se sedlem a výfukovými trubkami umístěnými pod ním. Nový dvouválcový motor s agresivními rysy podtrhuje jeho výrazně sportovní charakter stejně jako rám, pružina tlumiče a kryty hlav válců motoru, které jsou probarveny červeně. Vybrat si můžete ze tří nabízených barev karoserie, stříbrné, šedé a zelené.

 

Tohle je motorka pro chlapy, ne pro bambinos

Non-konformní naháč Shiver 900, jeho výrazný design se skládá z mnoha detailů: od bočních nasávacích kanálů chladiče, krytů palivové nádrže nebo zadní částí motorky se sedlem a výfukovými trubkami umístěnými pod ním. Nový dvouválcový motor s agresivními rysy podtrhuje jeho výrazně sportovní charakter stejně jako rám, pružina tlumiče a kryty hlav válců motoru, které jsou probarveny červeně.  Další charakteristický prvek Shiveru- výfukový systém byl oproti minulému modelu přepracován: zůstala zachována poloha pod sedlem, která přispívá k extrémně čistému bočnímu pohledu na zadní kolo. Nově je tlumič výfuku kratší a směřuje nahoru. Zcela nová koncovka výfuku se skládá ze soustředných kruhů konkávního tvaru, to máte další tučný stylistický element, podle kterého Shiver 900 okamžitě poznáte i zezadu. Navíc jde o praktický způsob, jak směrovat výfukové plyny směrem dolů, přestože tlumič míří šikmo nahoru.

 

My píšeme točivý moment, vy čtete zábava

Shiver 900 pohání nový motor, dvouválec s úhlem sevření 90 stupňů mezi oběma válci, chlazený kapalinou. Plní emisní standart Euro 4. Bylo v něm upraveno časování ventilů a dvojitá vačka, tyto součásti byly upravěny aby se snížilo tření na pístech. Aktuální objem motoru vyrostl na 900 cm3 z původních 750 cm3 u první verze Shiveru. Toto zvětšení objemu bylo dosaženo díky zvýšenému zdvihu, který zřetelně zvyšuje točivý moment ve středním rozsahu otáček, a to ve prospěch lepší odezvy při zrychlení a výjezdu ze zatáček. Maximální krouťák 90 Nm jezdec využije při 6 500 ot/min, maximální výkon je dostupný při 8 750 ot./min. V kombinaci se 218 kily pohotovostní váhy motorky vám zaručuje návaly zábavy v sedle pokaždé, když otočíte plynem. Lepších výsledků se dosáhlo při spalování díky zavedení nových vstřikovačů: zvýšení tlaku paliva umožňuje lepší a rovnoměrné rozprášení směsi paliva a vzduchu do válce, což příznivě ovlinilo spotřebu a emise. Motor Shiveru 900 je vybaven automatickým dekompresorem, který usnadňuje start v nízkých teplotách. Převodovka je 6i stupňová, všechny součásti spojky byly přepracovány, což snížilo nutné zatížení páčky spojky jezdcem o 15% a zjednodušilo tím její ovládání při řazení rychlostí.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí!

Podvozek Shiveru také čerpá ze know-how Aprilia, ze zkušeností a výsledků na závodních tratích po celém světě. Horní část rámu z ocelových trubek je spojena se širokými hliníkovými bočními deskami pomocí speciálních, vysoce odolných šroubů. Kombinace tvořená těmito prvky vytváří extrémně tuhý a lehký rám. Zadní náprava z hliníkové slitiny s vyztužujícím vazníkem je dimenzována tak, aby odolávala asymetrickému namáhání v důsledku bočního polohování tlumiče nárazů. Zdvih zadního kola je 130 mm. Vepředu Shiver 900 pruží díky nové vidlici Kayaba, je téměř o půl kila lehčí než předchozí model. Zdvih 130 mm vám umožní hladce projíždět městské i horské trasy. Sportovní třípaprskové ráfky jsou inspirované standardními koly Aprilia Tuono V4 a přispívají k udržení nízké provozní hmotnosti, nová kola ulehčily přední části o 0,9 kg a zadní o 1,3 kg. Brzdový systém je vybavený dvoukanálovým systémem ABS. Vepředu brzdí dva 320 mm disky. Vzadu je kotouč o průměru 240 mm. Brzdový systém má kovové pletené rozvody používané v leteckém průmyslu, které eliminují nepříjemný pufrovací efekt konvenčních linek a zaručují maximální přesnost brzd.

 

Klidně na to šlápněte, Shiver je váš guardiano

Elektronika Shiveru 900 využívá rozsáhlých zkušeností značky Aprilia v oblasti řídících systémů na závodním poli. Za zmínku stojí výkony Aprilia RSV4 - supersportu, který ve své závodní verzi získal celkem sedm světových titulů (tři poháry získali jezdci a čtyři výrobce v poháru konstruktérů). Shiver 900 je vybavený systémem řízení trakce, který lze nastavit na tři různé úrovně nebo je jezdcem zcela zablokován, ať můžete prožít i driftovací zábavu. Systém Aprilia Traction Control je kombinován s dvoukanálovým systémem ABS s vylepšenou kalibrací. Funkci ABS můžete také zcela deaktivovat.

 

Dokonalá armonia mezi vámi a motorkou

Plně elektronický systém Ride-by-wire, který debutoval v první verzi Shiveru, se od svého uvedení dále mění a vyvíjí. Nyní je plně integrovaný do rukojeti škrticí klapky, systém je lehčí díky snížení váhy o více než půl kilogramu hmotnosti a umožňuje ještě přesnější správu míchání směsi paliva a vzduchu. Elektronické řízení umožňuje také měnit mapování motoru. Nastavení SPORT poskytuje okamžitou a agresivní odezvu škrtící klapky; TOURING logika poskytuje plynulejší reakci, ideální pro delší trasy a každodenní používání, zatímco mapa určená do deště omezuje dostupný výkon na 70 HP a proto je ideální na kluzkém povrchu vozovky. Mapování lze kdykoliv změnit, a to i za provozu, jednoduchým stisknutím ovladače na řidítcích.

 

Ostatní budou vedle Shiveru vypadat jako bicicletta

Provozní parametry zobrazuje displej s TFT technologií, který jezdci zajišťuje, že informace jsou dobře čitelné za různých světelných podmínek. Obrazovka o úhlopříčce 4,3 " ukazuje otáčky, rychloměr, vybraný ukazatel rychlosti, teplotu chladicí kapaliny, teplotu vzduchu, zvolenou mapu motoru a hodiny. Použitím ovládacího joysticku MODE můžete procházet menu, posunovat nebo upravit následující parametry: počítadlo kilometrů, úroveň kontroly trakce, ABS zapnuto, Trip A, Trip A Maximální rychlost, Trip A průměrná rychlost, Trip A průměrná spotřeba, Trip B, Trip B čas, Trip B maximální rychlost, Trip B průměrná rychlost, Trip B průměrná spotřeba, okamžitá spotřeba. Stejně jako u ostatních motorek Aprilia je k dispozici multimediální platforma, díky Bluetooth propojíte váš smartphone se Shiverem, což vám umožní evidovat a sdílet všechny informace o jízdě, od údajů o délce tripu, spotřebě, trasách nejvyšší a průměrné rychlosti.

 

Oblečeme vás, vybavíme Shiver. Karbonové dopňky nebo cestovní bag? Je to na vás...

 

50-100hp
Typ:
Dvouválec do V, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
896,1 cm3
Vrtání x zdvih:
92 x 67,4 mm
Výkon motoru:
95,2 HP při 8 750 ot./min
Točivý moment:
90 Nm při 6 500 ot./min
Palivový systém:
Elektronické vstřikování, systém Ride by wire
Výfuky:
výfukový systém 100% z nerezové oceli 2 v 1 s třícestným katalyzátorem a snímačem kyslíku
Emise:
EURO 4
Převodovka:
6ti stupňová
Sekundární převod:
řetěz
Spojka:
mokrá spojka, hydraulicky ovládaná
Rám:
Ocelový trubkový
Rozvor:
1465 mm
Přední odpružení:
Hydraulická vidlice Kaybaba Ø 41 mm
Přední zdvih:
130 mm
Přední ráfek:
17" z lehké slitiny
Přední pneu:
120/70 ZR 17
Zadní odpružení:
Hydraulický tlumič nárazů s nastavitelným prodloužením a předpětí pružiny
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
17" z lehké slitiny
Zadní pneu:
180/55 ZR 17
Přední brzdy:
Dvojité ocelové kotouče o 320 mm. Radiální, čtyřpístové třmeny
Zadní brzdy:
240 mm nerezový kotouč. Jednopístový třmen
Palivová nádrž:
15 litrů
Suchá hmotnost:
218 kg
Záruka:
2 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
810 mm

230 900,-

Chci koupit