Aprilia RSV4 RF

535 900,- Kč

Tohle je machinna pro capo di tutti capi!

Pátá generace závodního superbiku RSV4 RF nabízí jezdcům to nejlepší, co Aprilia vyvinula a otestovala v závodech Moto GP. Srdcem mašiny je stále čtyřválec o objemu 999,6 cm3. Ten dává maximální výkon 201 koní při 13 000 rpm, což z něj dělá jeden z nejvýkonějších motorů na trhu. Největším tahákem je inovovaný elektronický systém APRC 4. generace-  Aprilia Performance Ride Control-  balík jízdních asistentů. Aktuální data mu v reálném čase dodává inerciální jednotka- soustava čidel, které monitorují náklon motorky ve všech osách. Samozřejmostí je systém Ride-by-Wire, který jezdci umožňuje vybrat jednu ze tří palivových map- Sport, Track, Race. Motorky Aprilia byly první, které tento závodní systém nabídly také v produkčních modelech. Další výbava, kterou oceníte je quickshifter AQS, elektronická převodovka, která umožňuje řazení bez spojky. Model RF má ve standartu závodní podvozek Öhlins- vepředu vidlice NIX, vzadu pružící jednotka TTX. Aprilia RSV4 RF je dostupná v jednom barevném schemata- Superpole.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle:

 

201 koní čeká, až otočíte zápěstím

Cuore Aprilie RSV4 RF je čtyřválec do V, válce svírají úhel 65 °. Motor je chlazený kapalinou (DOHC), má čtyři ventily na válec. Změny provedené v motoru oproti poslední generaci mají souvislost s normou EURO 4. Úpravy vedly ke zvýšení celkové spolehlivosti bez ztráty výkonu a maximálního točivého momentu, ty zůstávají na 201 HP při 13 000 ot./min a 115 Nm při 10 500 ot / min. Motor si zachoval svůj nenapodobitelný zvuk, který byl vždy opravdovým motorovým koncertem. Pohonná jednotka má výfukový systém s tlumičem, který má dvojitý senzor kyslíku. Další úpravy oproti poslední generaci přinesly snížení váhy palivového systému. Pro zvýšení výkonu a spolehlivosti byly vybrány extrémně lehké písty. Upravily se hlavy spojovacích tyčí, což dále snižuje tření. Pružiny zpětného ventilu zaručují  ​​spolehlivost v nejtěžších zatěži, zatímco ventily využívají optimalizované časování. Převodovka je 6i stupňová s elektronickým systémem Aprilia Quick Shift (AQS), je vybavena lineárním snímačem, který zaručuje bezvadný provoz převodovky.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Aprilia RSV4 RF jediný produkční superbike, který umožňuje jezdci přizpůsobit polohu motoru v rámu, úhel náhonu vřeteníku, otočného kloubu, to vše v kombinaci s nastavitelným zavěšením zadní nápravy. Stejně jako je to u závodního superbiku. Výkonný motor krotí brzdný systém Brembo, vepředu jsou ocelové kotouče o tloušťce 5 mm o průměru 330 mm a Monobloc M50, vzadu je kotouč o průměru 220 mm a dvoupístkový třmen. RSV4 nabízí ABS systém vyvinutý ve spolupráci s Bosch, který zaručuje nejen extrémní bezpečnost na silnici, ale také nejlepší možný výkon na okruhu. Systém 9.1 MP optimalizuje brzdění a zásah ABS v náklonu díky specifickému algoritmu, který neustále sleduje různé parametry: boční zrychlení, tlak na páku přední brzdy, úhel natočení a vychýlení, modulaci brzdného účinku, aby lépe zaručil poměr mezi zpomalením a stabilitou. Systém ABS funguje společně se systémem Aprilia RLM (Systém zpomalení zadního zdvihu), který omezuje zvedání zadního kola při prudkém brzdění. Systém ABS se dá nastavit na 3 úrovně citlivosti, případně ho můžete úplně vypnout. RF verze RSV4 nabízí závodní podvozek s jemným nastavením jak v hydraulice, tak i předpětí pružiny. Podvozkové komponenty jsou oproti minulé verzi o více než 800 gramů lehčí: přední vidlice je poslední generace jednotky Öhlins NIX, to stejné platí vzadu pro jednotku TTX.  

 

Tohle je mašina pro závodníky, ne pro bambinos

Systém Ride-by-Wire vám umožňuje vybrat si jednu ze tří palivových map- Sport, Track, Race. Palivové lanko plynu už neovládá přímo škrtící klapku motoru, ale elektronickou řídící jednotku. Jízdní režimy jsou všechny tři "full power", liší se průběhem výkonové křivky motoru, jak rychle dosáhnou maximálky 201 HP. Prostě si vyberete, který z nich vám bude sedět nejlíp.

 

Vy řídíte, eletronicca vás hlídá

Aprilia Performance Ride Control je balík jízdních asistentů. Aktuální data mu v reálném čase dodává inerciální jednotka- soustava čidel, které monitorují náklon motorky ve všech osách a ostatní jízdní parametry. APRC se skládá z těchto jízdních asistentů:

- ATC: Aprilia Traction Control, volitelný i za jízdy (bez nutnosti uvolnění škrticí klapky), má 8 variant nastavení, které přehazujete praktickým joystickem- AWC: Ovládání

- Aprilia Wheelie Control, je nastavitelné na 3 úrovně. Změna nastavení může proběhnout bez nutnosti zavírání škrticí klapky, jako u nastavení ATC

- ALC:  Aprilia Launch Control pro raketový startm má 3 úrovně citlivosti

- APL: Aprilia Pit Limiter, systém, který umožňuje vybrat a omezit maximální povolenou rychlost v boxech nebo jednoduše usnadnit dodržování stanovených limitů rychlosti na silnici.

- ACC: Aprilia Cruise Control. Elektronické řízení umožnilo zavést tempomat, který oceníte při delších přesunech.

 

Buonasera signore, stačí vzít řidítka do ruky

Barevný displej TFT má úhlopříčku 4,3 palce. Vybíráte si mezi dvěma layouty obrazovky Road nebo Race, obě mají noční nebo denní podsvícení. Model RF má ve standartu V4-MP, multimediální platformu Aprilia, která vám umožní připojit svůj smartphone  přes Bluetooth a vyhodnocovat provozní údaje, které si zobrazíte přímo na smartphonu nebo si je stáhnete do vašeho notebooku pro hlubší analýzu, stejně jako u závodů. V4-MP také zahrnuje informační systém pro správu hlasových příkazů a příchozích nebo odchozích telefonních hovorů se smartphonem.

 

Je libo Akrapovič závodní výfuk, doplňky z hliníku nebo snad karbon?

200+hp
Typ:
Čtyřválec do V, úhel válců 65 °, 4-taktní, kapalinou chlazený (DOHC), čtyřventil
Zdvihový objem:
999,6 cm3
Vrtání x zdvih:
78 x 52,3 mm
Výkon motoru:
201 HP při 13 000 ot/ min
Točivý moment:
115 Nm při 10 500 ot/ min
Palivový systém:
Elektronické vstřikování, systém Ride by wire
Výfuky:
výfuky 4 do 2 do 1, dva snímače kyslíku, boční tlumiče s elektronickým obtokovým ventilem a řízením, integrovaný katalyzátor
Emise:
EURO 4
Převodovka:
6stupňová s elektronickým systémem Aprilia Quick Shift (AQS)
Poměr:
1: 39/15, 2: 33/16, 3: 34/20, 4: 31/21, 5: 31/23, 6: 34/27
Primární převod:
73/44
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16
Zadní ozubené kolo:
41
Rám:
Hliníkový rám s lisovanými a odlévanými prvky
Rozvor:
1 420 mm
Přední odpružení:
Öhlins NIX s povrchovou úpravou TIN
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
3,5 "X17"
Přední pneu:
120/70 ZR 17
Zadní odpružení:
Öhlins TTX monoshock
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
6 "X17"
Zadní pneu:
200/55 ZR 17
Přední brzdy:
dvojitý kotouč z nerezové oceli o průměru 330 mm, Brembo M50 monoblock
Zadní brzdy:
kotouč o průměru 220 mm; Brembo dvoupístkový třmen
Palivová nádrž:
18,5 litru
Suchá hmotnost:
180 kg
Barva motorky:
race schema RF
Přístroje:
Bosch 9.1 MP ABS s funkcí brzdění v náklonu, systém APRC (Aprilia Performance Ride Control), který zahrnuje Traction Control (ATC), Wheelie (AWC), řízení startování (ALC), tempomat (ACC) a omezovač rychlosti (APL)
Záruka:
2 roky
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
845 mm

535 900,- Kč včetně DPH

Chci koupit