Aprilia RSV4 RF

469 900 Kč

Tréninky si dává k snídani, pole position k obědu a vítězství k večeři

Pátá generace závodního superbiku RSV4 RF nabízí jezdcům to nejlepší, co Aprilia vyvinula a otestovala v závodech Moto GP. Srdcem mašiny je stále čtyřválec o objemu 999,6 cm3. Ten dává maximální výkon 201 koní při 13 000 rpm, což z něj dělá jeden z nejvýkonějších motorů na trhu. Největším tahákem je inovovaný elektronický systém APRC 4. generace-  Aprilia Performance Ride Control-  balík jízdních asistentů. Aktuální data mu v reálném čase dodává inerciální jednotka- soustava čidel, které monitorují náklon motorky ve všech osách. Samozřejmostí je systém Ride-by-Wire, který jezdci umožňuje vybrat jednu ze tří palivových map- Sport, Track, Race. Motorky Aprilia byly první, které tento závodní systém nabídly také v produkčních modelech. Další výbava, kterou oceníte je quickshifter AQS, elektronická převodovka, která umožňuje řazení bez spojky. Model RF má ve standartu závodní podvozek Öhlins- vepředu vidlice NIX, vzadu pružící jednotka TTX. Aprilia RSV4 RF je dostupná v jednom barevném schemata- Superpole.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle

 

201 koní čeká, až otočíte zápěstím

Cuore Aprilie RSV4 RF je čtyřválec do V, válce svírají úhel 65 °. Motor je chlazený kapalinou (DOHC), má čtyři ventily na válec. Změny provedené v motoru oproti poslední generaci mají souvislost s normou EURO 4. Úpravy vedly ke zvýšení celkové spolehlivosti bez ztráty výkonu a maximálního točivého momentu, ty zůstávají na 201 HP při 13 000 ot./min a 115 Nm při 10 500 ot / min. Motor si zachoval svůj nenapodobitelný zvuk, který byl vždy opravdovým motorovým koncertem. Pohonná jednotka má výfukový systém s tlumičem, který má dvojitý senzor kyslíku. Další úpravy oproti poslední generaci přinesly snížení váhy palivového systému. Pro zvýšení výkonu a spolehlivosti byly vybrány extrémně lehké písty. Upravily se hlavy spojovacích tyčí, což dále snižuje tření. Pružiny zpětného ventilu zaručují  ​​spolehlivost v nejtěžších zatěži, zatímco ventily využívají optimalizované časování. Převodovka je 6i stupňová s elektronickým systémem Aprilia Quick Shift (AQS), je vybavena lineárním snímačem, který zaručuje bezvadný provoz převodovky.

 

Klidné projížďky prostě nesnese

Aprilia RSV4 RF jediný produkční superbike, který umožňuje jezdci přizpůsobit polohu motoru v rámu, úhel náhonu vřeteníku, otočného kloubu, to vše v kombinaci s nastavitelným zavěšením zadní nápravy. Stejně jako je to u závodního superbiku. Výkonný motor krotí brzdný systém Brembo, vepředu jsou ocelové kotouče o tloušťce 5 mm o průměru 330 mm a Monobloc M50, vzadu je kotouč o průměru 220 mm a dvoupístkový třmen. RSV4 nabízí ABS systém vyvinutý ve spolupráci s Bosch, který zaručuje nejen extrémní bezpečnost na silnici, ale také nejlepší možný výkon na okruhu. Systém 9.1 MP optimalizuje brzdění a zásah ABS v náklonu díky specifickému algoritmu, který neustále sleduje různé parametry: boční zrychlení, tlak na páku přední brzdy, úhel natočení a vychýlení, modulaci brzdného účinku, aby lépe zaručil poměr mezi zpomalením a stabilitou. Systém ABS funguje společně se systémem Aprilia RLM (Systém zpomalení zadního zdvihu), který omezuje zvedání zadního kola při prudkém brzdění. Systém ABS se dá nastavit na 3 úrovně citlivosti, případně ho můžete úplně vypnout. RF verze RSV4 nabízí závodní podvozek s jemným nastavením jak v hydraulice, tak i předpětí pružiny. Podvozkové komponenty jsou oproti minulé verzi o více než 800 gramů lehčí: přední vidlice je poslední generace jednotky Öhlins NIX, to stejné platí vzadu pro jednotku TTX. 

 

Tohle je mašina pro závodníky, ne pro bambinos

Systém Ride-by-Wire vám umožňuje vybrat si jednu ze tří palivových map- Sport, Track, Race. Palivové lanko plynu už neovládá přímo škrtící klapku motoru, ale elektronickou řídící jednotku. Jízdní režimy jsou všechny tři "full power", liší se průběhem výkonové křivky motoru, jak rychle dosáhnou maximálky 201 HP. Prostě si vyberete, který z nich vám bude sedět nejlíp.

 

Vy řídíte, eletronicca vás hlídá

Aprilia Performance Ride Control je balík jízdních asistentů. Aktuální data mu v reálném čase dodává inerciální jednotka- soustava čidel, které monitorují náklon motorky ve všech osách a ostatní jízdní parametry. APRC se skládá z těchto jízdních asistentů:


- ATC: Aprilia Traction Control, volitelný i za jízdy (bez nutnosti uvolnění škrticí klapky), má 8 variant nastavení, které přehazujete praktickým joystickem- AWC: Ovládání Aprilia

- Wheelie Control, je nastavitelné na 3 úrovně. Změna nastavení může proběhnout bez nutnosti zavírání škrticí klapky, jako u nastavení ATC

- ALC:  Aprilia Launch Control pro raketový startm má 3 úrovně citlivosti

- APL: Aprilia Pit Limiter, systém, který umožňuje vybrat a omezit maximální povolenou rychlost v boxech nebo jednoduše usnadnit dodržování stanovených limitů rychlosti na silnici.

- ACC: Aprilia Cruise Control. Elektronické řízení ride by wire umožnilo zavést tempomat

 

Buonasera signore, stačí vzít řidítka do ruky

Barevný displej TFT má úhlopříčku 4,3 palce. Vybíráte si mezi dvěma layouty obrazovky Road nebo Race, obě mají noční nebo denní podsvícení. Model RF má ve standartu V4-MP, multimediální platformu Aprilia, která vám umožní připojit svůj smartphone  přes Bluetooth a vyhodnocovat provozní údaje, které si zobrazíte přímo na smartphonu nebo si je stáhnete do vašeho notebooku pro hlubší analýzu, stejně jako u závodů. V4-MP také zahrnuje informační systém pro správu hlasových příkazů a příchozích nebo odchozích telefonních hovorů se smartphonem.

 

Je libo výfuk Akrapovič, nebo snad jiné příslušentví?

Typ:
čtyřválec, úhel 65°, 4-taktní, příčně uložený, kapalinou chlazený, DOHC – 4 ventily na válec
Zdvihový objem:
999,6 ccm
Vrtání x zdvih:
78 x 52.3 mm
Výkon motoru:
201 hp při 13.000 ot/min
Točivý moment:
115 Nm při 10.500 ot/min
Palivový systém:
integrální řídící systém, řídící jednotka Marelli 7SM, 2 dvojitá tělesa škrtících klapek
Výfuky:
systém 4-2-1 s jednou boční koncovkou a elektronicky řízenou výfukovou přívěrou, lambda sonda
Emise:
EURO 4
Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem
Poměr:
1° 15/39 (1:2,1° 15/39, 2° 16/33, 3° 20/34, 4° 21/31, 5° 23/31, 6° 27/34
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16 zubů
Zadní ozubené kolo:
41 zubů
Spojka:
více-lamelová v olejové lázni, kontrola prokluzu (anti-hoping), mechanické ovládání lankem
Rám:
rám z hliníkových slitin
Rozvor:
1.434 mm
Přední odpružení:
Up-side Down vidlice ÖHLINS, Ø 43 mm
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
3,50 x 17" kované 5ti paprskové ráfky z lehké slitiny
Přední pneu:
120/70 ZR 17 radiální, bezdušové
Zadní odpružení:
hydraulický tlumič ÖHLINS s nádobkou „piggy-back“, plně nastavitelný – regulace předpětí pružiny, komprese, útlumu a délky tlumiče
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
6,00 x 17" - kované 5ti paprskové ráfky z lehké slitiny
Zadní pneu:
200/55 ZR 17 radiální, bezdušové
Přední brzdy:
2 plovoucí lehké ocelové kotouče Ø 320 mm, radiální 4-pístkové brzdiče BREMBO monobloc M430
Zadní brzdy:
1 pevný lehký ocelový kotouč Ø 220 mm, plovoucí 2-pístkový brzdič BREMBO
Palivová nádrž:
18,5 l
Suchá hmotnost:
201 kg
Barva motorky:
Superpole
Přístroje:
Bosch 9.1 MP ABS s funkcí brzdění v náklonu, systém APRC (Aprilia Performance Ride Control), který zahrnuje Traction Control (ATC), Wheelie (AWC), řízení startování (ALC), tempomat (ACC) a omezovač rychlosti (APL)
Záruka:
2 roky
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
840 mm

469 900 Kč včetně DPH

Chci koupit