Novinky pro sezónu 2024 z EICMA Milano

Začátkem listopadu se naše DMOTO crew otočila v Miláně na veletrhu EICMA, abychom na vlastní oči omrkli novinky na další sezonu. Na letošním ročníku se opět prezentovaly všechny značky motorek a skútrů, které DMOTO prodává a servisuje. Postupně vám představíme pár fungl nových mašin a ranec faceliftů nebo dalších variant aktuálních motorek a skútrů. Podle nás se máte rozhodně na co těšit!

 

Novinky Ducati 2024

Ducati letos pokračovala v sérii digitálních premiér novinek 2024. Továrna je načasovala tak, aby poslední motorku prezentovali těsně před zahájením veletrhu EICMA Milano. Na výstavě ukázali naživo všechny představené novinky pro sezonu 2024 včetně nového jednoválcového motoru Superquadro mono, který pohání novou mašinu Hypermotard 698 Mono. Na stánku se slavilo vítězství Ducati v poháru konstruktérů závodů MotoGP a World SBK, samozřejmě nechyběla Bautistova vítězná Panigale V4R. Slavilo se také vítězství Antoina Mea na endurových závodech Erzbergrodeo 2023. Okruhoví jezdci letos na stánku chyběli, protože se v době veletrhu  jela velká cena Malajsie. A teď už vzhůru na novinky Ducati 2024.

 

Ducati Multistrada V4 RS

Ducati Multistrada slaví výročí 20 let od svého uvedení na trh, což továrna logicky využila rovnou ke 2 premiérám novinek v této cestovní sérii. Ducati Multistrada V4 RS je tím hlavním dárkem, v tom máme jasno! Pohání ji čtyřválec Desmodici Stradale, stejný motor je v Panigale V4 nebo Streetfighteru V4. Motor je v Multistradě V4 RS naladěný na sportovně touringové jezdění. Hodnoty maximálního výkonu 180 koní a točivého momentu 118 Nm jsou sice nižší než u Panigale V4, ale zato motor lépe táhne ve spodních a středních otáčkách. Tahle mašina je osazená dalšími závodními komponenty: filtr z Panigale V4 R, homologovaný titanový tlumič Akrapovič nebo suchá spojka, která přenáší sílu na kratší převodovku, než u všech ostatních Multistrad. I když je papírově rozdíl ve výkonu mezi cestovním V4 Grandturismo a V4 Desmodici Stradale jen 10 koní, dáme ruku do ohně za to, akcelerace Multistrady V4 RS bude fest svižnější a celkový dojem z motoru nesrovnatelný se základem. Tahle mašina je ideální pro všechny, co je pro ně Multistrada V4 Pikes Peak slabá a pomalá… Detailní představení Ducati Multistrada V4 RS máte zde.

 

 

Ducati Multistrada V4 Grand Tour

Dalším výročním dárkem této cestovní série je Multistrada V4 Grand Tour. Tahle mašina používá techniku a výbavu silniční verze Ducati Multistrada V4S s litými koly a doplňuje ji o další vychytávky, které se budou hodit na cestování na delší vzdálenosti. V jejím paketu jsou pevné boční kufry, centrální stojan, vyhřívané gripy řídítek, přídavná LED světla nebo motitoring tlaku v pneumatikách. First class travel ragazzi, garanzia! Detailní představení Ducati Multistrada V4 Grand Tour máte zde.

 

Ducati DesertX Rally

Po Multistradě je DesertX další séríí, do které přibyla verze Rally. Oproti základu má DesertX Rally kompletně přepracovaný podvozek, který zvládá nejtěžší výzvy v terénu a závodní tempo.  Potvrdil to superkrosový a endurový šampion Antoin Meo na závodech Erzbergrodeo 2023. V kategorii dvouválců si spolu dojeli pro zlato. DesertX Rally je vybavený závodním krossovým  podvozkem Kaybaba s vyššími zdvihy a světlou výškou, než má základní DesertX. Pak tu máte zvedlý přední krossový blatník a fest odolný ráfky Takasago Excel s vnitřní trubkou. Lehčí o půl kila jsou díky nábojům obráběným z masivu, středovým paprskům z uhlíkové oceli a karbonovému výpletu. Nádrž má objem 21 litrů a v příslušenství má přídavnou nádrž na dalších 8 litrů. S touhle výbavou se dá podniknout slušný dobrodružství, co říkáte ragazzi? Detailní představení Ducati DesertX Rally máte zde,

 

 

Ducati Hypermotard 698 Mono

Jednoválcový Hypermotard 698 je letošní jedinou skutečnou novinkou Ducati pro sezonu 2024. Pohání ho zbrusu nový motor Superquadro mono, který vznikl rozpůlením dvouválce Superquadro s objemem 1285 cm3 z Panigale 1299. Superquadro mono drží několik technických rekordů a je aktuálně nejvýkonnějším jednoválcovým motorem na světě. Točí 10 250 otáček za minutu, a výkon má 77,5 koně se standartním výfukem, 85 koní se závodním výfukem. Jednoválcový Hypermotard bude mání ve dvou verzích- základní červené a RVE s grafitti desingem. Ducati Hypermotard RVE má navíc v základní výbavě quickschifter. Zcela oprávněně tahle mašina vyhrála cenu Moto pià bella EICMA 2023, kterou vyhrává nejkrásnější mašina na veletrhu. Vypadá skvěle a lítat bude jako z praku. Suchá hmotnost této mašiny je 151 kilo. Bude to suprově ovladatelná hračka ragazzi, garanzia! Ducati Hypermotard 698 Mono rozhodně nebude chybět mezi našima testovacíma mašinama pro sezonu 2024. Dostupný bude od ledna 2024. Podrobné představení jednoválcového Hypermotardu 698 Mono máte zde.

 

Moto pia bella Ducati Hypermotard 698 Mono RVE

 

Ducati Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916

Další dárek k výročí Ducati představila v sérii Panigale. Výroční limitovaná série 500 kusů Panigale V4 SP2 30° Anniversario 916 byla vyprodaná 3 dny od své premiéry. Její design uhranul celý veletrh EICMA včetně nás. Je inspirovaný barevným schématem Ducati Panigale 996, přímou následkyní Ducati Panigale 916, která je s Carlem Fogartym šampionem superbiků sezony 1999. Že je tahle Panigale skutečně uhrančivá osobně potvrzuju, zíral jsem na ni v úžasu násobně déle, než na jakoukoli jinou mašinu. Ta její kombinace barev a tvarů fakt umí zvednout tep. Propojení historické linky s moderní technikou u ní funguje bez jediné výhrady.

 

 

Novinky Moto Guzzi 2024

Moto Guzzi prezentovala svoje novinky pro sezonu 2024 v touringovém segmentu. Hlavní roli hrají jejich dvě nová cestovní endura, každé z nich se svým osobitým zaměřením. Zatímco nové Stelvio s motorem z V100 Mandello je prošpikované moderní elektronikou, faceliftovaná Guzzi V85 se dál soustředí na jezdce, co mají nejraději starou školu.

 

Moto Guzzi Stelvio 2024

Podle očekávání Guzzi letos v Miláně ukázala novou generaci svého cestovního endura Stelvio, které pohání stejný motor jako silniční cesťák V100 Mandello. I když vývoj obou mašin probíhal souběžně, Moto Guzzi Stelvio rozhodně není V100 Mandello s teréním podvozkem a větším předním plexišítem. Nové Stelvio má jiný rám, podvozek, kola, jízdní režimy nebo úplně jiné řešení aerodynamiky. Na Stelviu nenajdete boční deflektory jako na V100 Mandello, místo toho má elektronicky nastavitelný přední plexi štít v rozsahu 7 cm. Jeho ovládání funguje do rychlosti 150 km/h. Kromě balíku dneska už běžných elektronických asistentů ještě zmíníme, že nové Stelvio je první Moto Guzzi vybavená předním a zadním radarem. Díky nim má Moto Guzzi Stelvio adaptivní tempomat, sledování mrtvých úhlů a také asistenty pro změnu jízdního směru nebo proti srážce s ostatními vozidly. Dostupné bude ve dvou barevných schématech: černošedé schéma se jmenuje Nero Vulcano a máte ho na první fotce pod textem žlutošedé Giallo Savana Nero Vulcano je druhé pod ním. První kusy Moto Guzzi Stelvio bez radaru budou dostupné v květnu 2024, Stelvia vybavené radarem naběhnou o měsíc později, tj v červnu 2024. Podrobné představení techniky a výbavy Stelvia 2024 máte zde.

 

Moto Guzzi V85 facelift 2024

Z faceliftu celé série Moto Guzzi jsme nadšení, naživo vypadaly všechny nové mašiny V85 fakt skvěle. Novinky V85 modelové řady 2024 vypadají na první pohled stejně ve srovnání s aktuální verzí. Za to posíláme Guzzi palec hore, že do fungujících tvarů nesahali. Když se podíváte na techniku V85 a další detaily, objevíte ranec změn. Silnější motor s variabilním časováním ventilů, nový 5“ barevný displej a ovladače na řídítkách z V100 Mandello, upravený přední štít a blastry lépe kryjí jezdce před větrem. Všechny modely V85 TT mají vepředu 19“ a vzadu 17“ kola. Nově se od sebe faceliftované verze V85 výrazněji liší výbavou. První kusy Nové Moto Guzzi modelového roku 2024 dorazí do ČR v průběhu srpna. Podrobné představení techniky Moto Guzzi V85 2024 máte zde.

 

Moto Guzzi V85 Strada

Základem faceliftované série je Moto Guzzi V85 Strada určená na silniční cestování nebo na každodenní jezdění do města. Obutá je do litých kol se silničními pneumatikami místo drátěných vyplétaných kol s all-terrain vzorkem. Díky tomu je lehčí o 4 kila než endurová varianta V85 TT. V základní výbavě Strady chybí kryt pod motorem, blastry nebo madla pro spolujezdce, nicméně veškerou chybějící výbavu z ostatních variant V85 můžete dokoupit z katalogu značkového příslušenství Moto Guzzi.

 

Moto Guzzi V85 TT

Facelifovaná Guzzi V85 TT je rozsahem své výbavy umístěná uprostřed série. Oproti základní Stradě má drátěná vyplétaná kola s all-terrain vzorkem, hliníkový kryt motoru, lépe kryjící blastry nebo vyšší přední blatník.  Zadní tlumič má nově nastavitelné předpětí pružiny, které nastavíte otáčením kolečka. Umožní vám rychlé přenastavení při jízdě se spolujezdcem nebo při převážení zavazadel. Odpružení má zdvihy 170 mm vpředu i vzadu, což je se světlou výškou 210 mm zárukou použitelnosti této mašiny v terénu. Moto Guzzi V85 TT bude dostupná ve dvou barevných schématech: Rosso Fuji a Grigio Tambora.

 

Moto Guzzi V85 TT Travel

Na vrcholu série V85 je cestovně vybavená Guzzi V85 TT Travel. Ta má vyšší a větší větrný štít, konkrétně o 22% oproti ostatním variantám V85. Jako jediná v celé sérii má boční deflektory po stranách před nádrží. Součástí výbavy Travel jsou boční kufry řady Urban  (pravý kufr s 37 litry pojme integrální helmu, levý kufr má objem 27,5 litru), za deště a v zimě vás zahřejí gripy řídítek a sedadlo jezdce. Elektronická výbava je doplněná o multimediální platformu Moto Guzzi MIA, která umožňuje propojení smartphonu s mašinou a rozšiřuje funkce, co si můžete zobrazit na displeji. Moto Guzzi V85 TT Travel je k dispozici v barevném schématu Bronzo Deserto.

 

Moto Guzzi V7 Stone Corsa

Oblíbená série V7 nabízí novou mašinu V7 Stone Corsa. Dostupná je už nyní, nemusíte na nic čekat. Krása střídá nádheru ragazzi, tahle mašina se Moto Guzzi fakt povedla. Tvary, kombinace barev, prostě všechno. Tleskáme!

 

Novinky Aprilia 2024

Aprilia na svém stánku ukázala nové barvy svých aktuálních motorek, jedinou jejich novinkou pro sezonu 2024 je kapotovaná sportovní mašina Aprilia RS 457. Aprilia RS 457 bude k mání ve třech barevných schématech: Racing Stripes, Prismatic Dark a Opalescent Light. První kusy Aprilia RS 457 dorazí do ČR v průběhu června 2024. Prvotní odhad prodejní ceny této mašiny je 7000 až 7500 EUR včetně daně.

 

Aprilia RS 457

Silniční sportovní motorka Aprilia RS 457 cílí na mladší jezdce. V nabídce Aprilie bude mít svou pozici mezi startovníma stopětadvacítkama a RS 660. Její výkon je rovných 35 kW neboli 48 koní a celková hmotnost včetně provozních náplní je 175 kilogramů. Tyto hodnoty jsou maximálním poměrem výkonu a hmotnosti, který dovoluje řidičák A2. Dá se říct, že Aprilia RS 457 je menším sourozencem RS 660. Obě mašiny mají stejnou konstrukci. Hliníkový rám Aprilie RS 457 je přímo odvozený od rámu z RS 660, oba dva využívají dvouválcový motor jako nosný prvek. Aprilia RS 457 má ve výbavě ovládání Ride by wire, díky tomu nabídne 3 jízdní režimy, dále dvoukanálové ABS, kontrolu trakce, svítí kompletně LED světly a má plnobarevný 5“ TFT displej. Quickshifter si můžete dokoupit jako příslušenství. Aprilia RS 457 bude k mání ve třech barevných schématech: Racing Stripes, Prismatic Dark a Opalescent Light. Detailní představení techniky této nové série RS 457 máte zde.

 

Novinky Vespa

Vespa v Miláně prezentovala faceliftované série Primavera a Sprint, které byly logicky na řadě po loňském představení aktuální Vespy GTS. Aktuální verze Vespa Primavera a Sprint byla představená v roce 2014.

 

Vespa Primavera

Facelift Primavery není viditelný na první pohled, skútr si zachovává svoje charakteristické tvary a kulaté světlo. Jakmile se zaměříte na detaily, objevíte nová řídítka, přepracovaný vnitřní panel u nohou jezdce, kola s novým designem a upravený tachometr, který kombinuje analogové zobrazení rychlosti s LCD displejem. V nabídce této série přibude Primavera Tech s barevným TFT displejem a konektivitou Vespa MIA. Je vybavená bezklíčovým zapalováním jako Vespy GTS. Všechny faceliftované Vespy mají kompletně LED osvětlení.

 

Vespa Sprint

Rozsah updatované techniky platí i pro Vespu Sprint. Facelift není viditelný na první pohled, skútr si zachovává svoje charakteristické tvary a hranaté světlo. Jakmile se zaměříte na detaily, objevíte nová řídítka, přepracovaný vnitřní panel u nohou jezdce, kola s novým designem a upravený tachometr, který kombinuje analogové zobrazení rychlosti s LCD displejem. Všechny faceliftované Vespy mají kompletně LED osvětlení. V rámci faceliftu série Vespa Sprint budou v nabídce nové barvy.

 

Prohlédně si ještě novinky 2024 ze všech stran...