Představujeme Ducati Streetfighter V4

Tohle je bike ostrý jak břitva. Ví to i první chlap, co na něm jezdil a pomáhal Ducati s jeho vývojem a nastavením. Rozcupoval s ním v Pikes Peak první 3 mezičasy a jejich předchozí rekordy na hadry a na dohled od cíle s ním havaroval a na místě zemřel- RIP Carlin Dunne. Streetfigter vznikne tak, že vezmete Panigale V4 a shodíte z ní kapotáže. Pak přidáte vysoko posazené a široké řídítka a napřímíte tím pozici jezdce na motorce. Potom už jen pár let ladíte nastavení aerodynamiky motorky a elektronických jízdních asistentů. A máte motorku, která o několik levelů přeskočí jakoukoli aktuální konkurenci.

 

Na něčem takovém jste ještě neseděli, garanzia!

 

Bude to lítat. 208 koní čeká, až otočíte zápěstím

Největší oříšek při vývoji Streetfighteru bylo nastavení jeho aerodynamiky. Stabilita ve vysokých rychlostech byla u testovacího modelu špatná. Tím že se shodila z motorky šípová kapotáž Panigale a Streetfighter úplně přišel o přední štít, vzduch v rychlostech 250 km/h + obtékal jezdce a motorku daleko komplikovaněji. Vybalancovat extrémní výkon motoru a zvýšit stabilitu pomáhají boční winglety-  dvouplošníková křídla ala V4R na bocích chladiče, které zajištují dodatečný přítlak na přední a zadní kolo. Při rychlosti 270 km/h přitlačují přední kolo váhou dalších 20 kil, 8 kg tlačí na zadní nápravu. Jejich nastavení zabralo Ducati roky a bylo podle šéfa továrny největší výzvou pro vývojový tým. Streetfighter využívá kompletní balík elekroniky od V4 Panigale Ducati EVO a EVO 2, některé jízdní asistenty jsou upravené s ohledem na rozdílnou aerodynamiku obou motorek.

 

KING of supernakeds, worldwide...

Motor máte direct ze závodů MotoGP. Čtyřválec Desmosedici Stradale má ve Streetfighteru výkon 208 koní při váze motorky 178 kg, takže se bavíme o poměru 1,17 koně na 1kg suché váhy motorky. Prostě raketa. Nejvýkonnější aktuální naháčová konkurence Streetfigteru má tento poměr o 25% menší. Každý kdo hltá adrenalin by tady měl zpozornět a číst hodně pomalu:  Streetfighter a pak dlouho nic. 25% nic a pak teprve nejsilnější aktuální konkurent. Rozumíte dobře? Další slušný nárůst výkonu je vidět, když srovnáte sílu V4 a dvouválce ve Streetfigteru 1098, tak máte 31% navíc točivého momentu z motoru na 3 rychlostní stupeň při 100 km/h oproti dvouválci.

podrobnosti o SF V4

 

Každej válec dobrej co? Holt pokrok nezastavíš...

 

Kdo si hraje, nezlobí...

Pokud je vám málo základní výkon motoru 153 kW (208 k) při 12.750 otáčkách za minutu a točivý moment 123 N.m při 11.500 otáčkách za minutu, můžete ho ještě zvětšit výfuky od Akrapovič na  216 nebo až 220 koní, zároveň tím stáhnete 4 až 6 kilo suché váhy. S touto úpravou můžete jezdit jen na okruhu, tyhle výfuky nejsou homologované pro veřejný provoz. Na šílený motor potřebujete pořádný brzdy- Brembo M50 jsou dle očekávání na místě, holt další MotoGP náčiní na motorce. Závodní rychlospojka Ducati Quickschifter je samozřejmě v základu. Díky nabídce od Ducati Performance mu ještě můžete pořídit hořčíkové kola Marchesini nebo karbonové kryty místo plastových.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku, vy tuhle!

Streetfighter V4 bude k mání v červené barvě ve dvou verzích- základní a Skové. Sková verze jako obvykle přihodí podvozek od Öhlins a hliníková kola Marchesini. Výroba SF se rozběhla obratem po premiéře, na první kusy se můžete těšit v březnu 2020. Prodejní cenu konečně známe, takže objednávat můžete rovnou. Budete na něm  na jaře dřív jezdit. Základní verze Streetfigteru vás příjde na 498 000,- Kč, skový Streetfigter bude váš za 578 000,- Kč včetně DPH.

podrobnosti o SF V4

 

 

Povedl se jim co? Prohlédněte si ho ze všech stran