Ducati zahájila výrobu Multistrady V4

Ducati na začátku letošního října oznámila start výroby první motorky na světě vybavené předním a zadním radarem: Ducati Multistradu V4. Novinka bude poháněná novým čtyřválcovým motorem, který továrna vyvinula na míru pro Multistradu. Kromě výkonů a plynulosti zátahu výrobce slibuje podstatné prodloužení servisních intervalů. Techniku a podrobnosti o tomto novém motoru zveřejní Ducati 15. října. Multistrada V4 bude oficiálně představená 4. listopadu s ostatními novinkami Ducati 2021. Sami jsme zvědaví, co dalšího ke čtyřválcové Multistradě Ducati přihodí.

 

Cuore bude sportivo

Pro čtvrtou generaci modelu Multistrady Ducati představí nový, lehký a kompaktní motor V4. Továrna vytěžila svoje zkušenosti se čtyřválem Desmodici Stradale, který od sezony 2018 pohání Panigale a od sezony 2020 Streetfighter. Díky nim vyvinula nový čtyřválcový motor na míru Multistrady, aby vyhovoval potřebám touringového a endurového jezdění.  Samozřejmě s důrazem na jízdní emoce a sportovní DNA... Kompletní přestavba motoru umožnila dosáhnout rekordních servisních intervalů v celém motorkovém segmentu.

 

První motorka na světě s radarem

Ducati začala radar pro motorky zkoumat a vyvíjet v roce 2016 ve spolupráci s oddělením elektroniky, informací a bioinženýrství Politecnico di Milano. První zkušenosti potvrdily použitelnost radarové technologie u motorek a přiměla Ducati k vytvoření kompletního balíku jízdní asistence pomocí dvou radarů. V roce 2018 Ducati oficiálně oznámila záměr vyrábět motorky s radarem. Radarový systém Ducati vyvinula během posledních 4 let v úzké spolupráci s firmou Bosch, která tím rozšiřuje svou elektroniku v motorkách Ducati. (zatím dodává ABS s náklonovým brzděním a 6i osou měřící jednotku, která v reálném čase dodává elektronickým jízdním asistentům parametry o jízdě a náklonech motorky do všech os)

 

Radary budou vaši guardiani

Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control. Pomocí řízeného brzdění a akcelerace motorka automaticky upravuje vzdálenost od ostatních vozidel kolem sebe. Asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h.  Autorita jízdního asistenta ACC byla omezena jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích.  Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- plochou kterou za sebou a vedle sebe nevidí ani jezdec, ani zpětné zrcátko. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu.

 

Jak to bude s podvozkem?

I když továrna zatím oficiálně vypustila fotku Multistrady pod plachtou a detaily radarů, paparazzi nikdy nespí. Díky nim máme od letošního léta špionské fotky z továrního testování, ze kterého se dá podvozek jasně odvodit. Na diskusních fórech Ducati už to hustě vře.  Majitelé Skových Multistrad 1200 + zaníceně debatují o smyslu 19“ palcového předního kola, když by za nic nevyměnili svoje 17“. Podobné vášně vzbuzuje oboustranná kyvná vidlice vzadu.  Nezbývá než počkat do 4. listopadu, kdy Ducati odkryje novinky pro sezonu 2021. Teprve pak se dozvíme, jestli V4 bude mít Skovou nebo Pikes Peak verzi s menším předním kolem. To nic nemění na tom, že tento Ducati bestseller s víc než 110 000 prodanými kusy už zas přepisuje historii celého tržního segmentu motorek.

 

Omrkněte co paparazzi vyšpiónovali