Nový Ducati Supersport 2021

Ducati po 4 letech faceliftuje serii Supersport a od příští sezony nabídne jeho další generaci. Segmentace téhle mašiny je hybrid mezi okruhovým supebikem a touringovou motorkou. Minulý Supersport byl představený v sezoně 2016. Vycházel z Ducati Panigale 959 a konceptu Multistrady . Upravený rám motorky umožnil vozit cestovní kufry, upravená pozice jezdce na Supersportu byla kompromisem mezi okruhovou a touringovou polohou. Nová generace Supersportu tento koncept rozvíjí a pomocí nejnovějších technologií zvyšují jízdní komfort a bezpečnost.

 

Co je nového v Supersportu 2021

Na první pohled vidíte, že nová generace Supersportu vypadá ještě víc jako Panigale V4. Není to jenom čelní maskou, ale i boční kapotáží. Ta po vzoru Panigale V4 odvádí proudící vzduch k jezdci a zvyšuje tím jeho tepelný komfort od zahřátého motoru. Supersport 2021 používá poslední generaci jízdních asistentů Ducati, které v reálném čase vyhodnocují data ze 6i osé měřící jednotky Bosch 6 IMU. Sedlo je z nového materiálu a má lepší tepelnou izolaci před horkem od motoru. Motor Testrastretta 11 plní emisní normu EURO 5.

Co je ještě lepší v Supersportu 2021

Poslední generace elektronické rychlospojky Ducati Quickshifter EVO je součástí výbavy obou modelů Supersportu. Díky měřící jednotce Bosch 6 IMU se funkce Cornering rozšířila z ABS na všechny ostatní jízdní asistenty. Do jejich balíku přibývá Wheelie. Hydraulickou spojku si můžete nastavit.  Přepracované jsou zpětné zrcátka, cílem úprav bylo snížení přenosu vibrací dvouválce. Potěší samoodvzdušňovací pumpy pro brzdu a spojku. Jízdní parametry a nastavení elektroniky zobrazuje plnobarevný TFT displej o úhlopříčce  4,3“.  Nové jsou také plně LED světlomety.

 

Na co se můžete u Supersportu spolehnout

Typické znaky pro Ducati samozřejmě facelift přežívají. Motor Testrastretta 11 má desmodromické ovládání ventillů. Na svém místě je legendární rám Trellis i jednostranná zadní kyvná vidlice. V nabídce série Supersport zůstávají 2 verze- základní a Sková. Rozdíl je mezi nimi v použitém podvozku. Základní používá vepředu vidlici Showa a vzadu pružící jednotku Sachs, Skový Supersport má přední i zadní odpružení od Ohlins. K motorce si můžete pořídit přednastavené packety výbavy.

 

Příslušenství pro Supersport

 

 

Jezdí ještě líp než vypadá

 

Se jim povedl co! Omrkněte ho ještě ze všech stran