Představujeme Moto Guzzi V100 Mandello

Moto Guzzi slaví výročí 100 let od založení své továrny. Mít za sebou jedno století zkušeností, to si zaslouží pořádnou oslavu… Nejlíp zbrusu novou mašinou- premiérou nové sportovně cestovní motorky s litrovým dvouválcem. Zatím proběhlo představení pro dealery a v médiích se objevilo oficiální video a první fotky V100 Mandello. Na podrobnosti si budeme muset všichni počkat do listopadového veletrhu EICMA v Miláně, kde bude Guzzi V100 Mandello oficiálně představená veřejnosti. I když zatím chybí přesná technická specifikace, ze zveřejněných fotek se dá celkem přesně odhadnout, co bude V100 Mandello zač. A že se jim vážně povedla!

 

Takovou Moto Guzzi jste ještě neviděli…

Moto Guzzi V100 Mandello bude první mašina na trhu s aktivními aerodynamickými prvky. Omrknout to můžete na továrním videu. S rostoucí rychlostí by se měl automaticky vysouvat plexištít a současně by se měly otevírat deflektory po stranách. Dvouválcový motor je v rámu uložený klasicky s válci do stran, tak jak jsme u Moto Guzzi zvyklí. Jednu odlišnost ale vidíte na první pohled. V100 Mandello má motor chlazený kapalinou. To prozrazuje mohutný chladič i změna vedený výfukových svodů z válců směrem dolů místo dopředu, jako to měly Guzzi doteď. Nová je převodovka a kardan. V poslední době měly Guzzi kardan umístěný napravo, teď se přestěhoval doleva. O to líp vynikne povedená koncovka výfuku a letmo zavěšené zadní kolo. Mašina je obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV s rozměry 190/55 vzadu a 120/70 na sedmnáctipalcových ráfcích.

 

 

Bude to lítat, garanzia!

První zprávy z dealerské konference odhalují detaily o motoru: 4ventilovou techniku s variabilním časováním vačkového hřídele. Tím si továrna jistí, aby motor dokázal plnit emisní nároky nejenom dneska, ale i do budoucna. Výkon se dá orientačně odhadnout přibližně na 110-120 koní. Rozhodně nebudou chybět palivové režimy a elektronický plyn, které Guzzi úspěšně používá v enduru V85TT. Na detailních fotografiích je vidět boční monoshock, obrácená vidlice a na předním kole dvojité kotoučové přední brzdy s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo. V nabídce bude verze se semiaktivním odpružením Öhlins. Zcela jistě můžete počítat s náklonovým ABS, kontrolou trakce a TFT displejem s možností vlastního nastavení zobrazení jízdních parametrů.

 

Moto Guzzi nikdy nespí

Nový motor a rám signalizuje příchod dalších nových velkých mašin Moto Guzzi.  Koncern Piaggio plánuje další rozvoj značky Moto Guzzi- připravují nový výrobní areál. Další informace o novince V100 Mandello vám nabídneme koncem listopadu, jakmile proběhne oficiální představení. Za DMOTO můžeme rozhodně přislíbit, že si novou Moto Guzzi V100 Mandello můžete příští sezonu vyzkoušet na vlastní kůži. Tahle krasavice mezi testovacíma mašinama 2022 na tutti chybět nebude!

Omrkněte ji ještě ze všech stran