Představujeme Moto Guzzi V100 Mandello

Moto Guzzi slaví v roce 2021 výročí 100 let od založení své továrny. Oslavit takové kulaté jubileum úplně novou mašinou, to se nesmí podcenit! Moto Guzzi V100 Mandello má výroční číslovku ve svém názvu, stovka zároveň určuje objem úplně nového motoru- konkrétně je to mírně přes litr, a to 1042 ccm.  Jeho maximální výkon 115 koní je záruka svižného cestování. Výrobce charakterizuje V100 Mandello jako roadster s komfortem a cestovními vlastnosti prémiových touringových motorek. K dispozici bude V100 Mandello ve dvou výbavách: základní s mechanickým podvozkem a v plné palbě na semiaktivním podvozku Öhlins. Oficiální představení Moto Guzzi V100 Mandello proběhlo na veletrhu EICMA koncem listopadu 2021. Jediná vada na kráse bude její dostupnost. První V100 Mandello se do Čr dostanou až ve 4. kvartále roku 2022, takže tuhle sezonu se na ní bohužel nesvezete.

 

Takovou Moto Guzzi jste ještě neviděli…

Moto Guzzi V100 Mandello bude první motorka na trhu s aktivními aerodynamickými prvky. Omrknout to můžete na továrním videu. S rostoucí rychlostí se bude upravovat výška plexištítu a současně se budou otevírat deflektory po stranách nádrže. Adaptivní aerodynamický systém chrání jezdce před náporem vzduchu. Jednu odlišnost ale určitě vidíte na první pohled. V100 Mandello má motor chlazený kapalinou. To prozrazuje mohutný chladič i změna vedený výfukových svodů z válců směrem dolů místo dopředu, jako to měly Guzzi doteď. Další změnou je prohození pozice kardanového pohonu, Guzzi V100 Mandello ji má vlevo.

 

 

115 koní čeká, až otočíte zápěstím

V100 je kompaktní a lehký motor. Továrně se ho povedlo sestrojit o 103 mm kratší než objemově menší dvouválec V85 TT. Hlavy válců motoru jsou klasicky otočené v rámu o 90°. Zdvihový objem motoru je 1042 ccm. DOHC rozvody poháněné řetězem ovládají čtyři ventily v každém válci. 4ventilovou techniku použili konstruktéři Guzzi včetně variabilního časování vačkového hřídele. Tím si továrna jistí, aby motor dokázal plnit emisní nároky nejenom dneska, ale i do budoucna. Mazání s olejovou vanou doplňuje kapalinové chlazení a hydraulicky ovládaná spojka v olejové lázni. Maximální výkon motoru je 115 koní, točivý moment má maximálku 105 Nm. 90 % jeho maxima je k dispozici už ve 3500 otáčkách za minutu. Omezovač je nastavený na 9500 otáček. Můžete od něj čekat jak mocný zátah v nízkých rychlostech, tak sportovní jízdu ve vyšším otáčkovém spektru.

 

Bude to lítat, garanzia!

Nová je i převodovka převodovka a kardan. V poslední době měly Guzzi kardan umístěný napravo, teď se přestěhoval doleva. O to líp vynikne povedená koncovka výfuku a letmo zavěšené zadní kolo. Uložení výstupu kardanu mnohem níž než u předchozích motorek Moto Guzzi. To eliminuje reakce odpružení na přenášení točivého momentu a tím pádem odpadá potřeba používat přepákování na zadní kyvné vidlici. Jízda s touto variantou kardanu bude plynulejší při akceleraci i během brzdění. Výhody kardanu jsou jasné: menší nároky na údržbu a čistější provoz než u pohonu zadního kola řetězem.

 

Jízdní režimy a další výbava Moto Guzzi V100 Mandello

K dispozici jsou čtyři jízdní režimy, jmenovitě Travel, Sport, Rain a Road. Každý z nich pracuje se třemi různými palivovými mapami, čtyřmi úrovněmi kontroly trakce a třemi úrovněmi intenzity brzdného účinku motoru. Jízdní režimy motoru mají přednastavené parametry výše zmíněných elektronických jízdních asistentů. Můžete je i přizpůsobit vlastním preferencím a jejich hodnoty si nastavíte podle vlastního gusta. Ve standardní výbavě je  5" barevný TFT přístrojový panel, kompletní LED osvětlení s funkcí denního svícení DRL a systémem přisvěcování do zatáček. Dvě přídavná světla osvětlují celý rádius zatáčky a zvyšují viditelnost v náklonu.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí

Mašina je obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV s rozměry 190/55 vzadu a 120/70 na sedmnáctipalcových ráfcích. Vybrat si můžete mezi mechanickým podvozkem základní verze V100 Mandello, nebo semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0 u příplatkové. Vzadu je použitá jednostranná kyvná vidlice a musíme říct, že ten letmáč V100 Mandello fakticky sedne! Na předním kole jsou dvojité kotoučové přední brzdy s radiálními čtyřpístkovými třmeny Brembo.

 

Takhle vybavenou Moto Guzzi jste ještě neviděli…

Příplatková verze Moto Guzzi V100 Mandello nabídne semi-aktivní odpružení Öhlins Smart EC 2.0, který průběžně přizpůsobuje tuhost odružení podvozku stylu jízdy a kvalitě jízdního povrchu. Guzzi V100 Mandello nabídne jako první mašina na světě Adaptivní aerodynamický systém, který v závislosti na rychlosti jízdy a zvoleném jízdním režimu automaticky nastavuje polohu deflektorů na bocích 17,5litrové nádrže. Maximální otevření těchto prvků sníží nápor vzduchu na jezdce o 22 %. K cestovním komfortu přispívá i horní plexištít, jeho výška je taky elektronicky nastavitelná. Guzzi V100 Mandello je vybavená šestiosou inerciální platformu Marelli 11MP ECU, která dodává data z náklonových čidel a řídí všechny elektronické asistenční systémy, náklonové ABS a tempomat. Součástí příplatkové výbavy je také elektronický quickshifter. vyhřívané rukojeti a multimediální platforma Moto Guzzi MIA. Ta umožňuje propojení smartphonu s přístrojovým panelem přes Bluetooth a rozšíření jeho funkcí. Moto Guzzi MIA může ovládat vyřizování hovorů či poslech hudby díky ovladačům na řídítkách nebo hlasovým příkazům. Její součástí je funkce GPS umožňující sledovat pokyny navigace telefonu přímo na displeji přístrojového panelu motorky.

 

Připravena na cestování ve dvou

Kromě focusu na sportovní jízdu se v Guzzi zaměřili také cestovní komfort posádky. Pro spolujezdce je vyhrazená velká část pohodlného sedla doplněného o praktická madla. Jízdní pozice je ideální na delší cesty. Rozsáhlá nabídka originálního příslušenství zahrnuje mimo jiné sadu kufrů, které nevyžadují montáž žádných přídavných držáků a nijak výrazně neovlivní šířku motocyklu ani jeho hmotnost. Přesto mají dostatečný objem na delší cestování ve dvou.

 

Omrkněte ji ještě ze všech stran