Představujeme Ducati Multistrada V2

Ty z vás, co se těšili na fungl novou mašinu, asi určitě nepotěšíme. Ducati Multistrada V2 je faceliftovaná Multistrada 950. Ducati mění značení svých motorek a po Panigale začne používat tuto logiku rozdělení modelů i Multistrada. Buďto si vyberete V2, nebo V4. Ducati Multistradu 950 čtyři roky po svém uvedení na trh továrna faceliftovala a přejmenovala na Multistradu V2. Nečekejte žádnou revoluci, ale drobné technické a ergonomické vylepšení aktuální Multistrady. V nabídce zůstává Ducati Multistrada V2 s mechanickým podvozkem Sachs + Kaybaba a Ducati Multistrada V2S s elekronicky nastavitelným podvozkem Ducati Skyhook suspension Evo.

 

Co je v Multistradě V2 nového

V rámci úprav došlo ke snížení celkové váhy motorky o 5 kilo. Na jejím snížení se největší mírou podílí lehčí motor, pár kilo sundaly také nová kola, hliníkové středy brzdových kotoučů nebo zpětná zrcátka původem z Multistrady V4. Díky úpravám se povedlo dostat suchou hmotnost Multistrady V2 těsně pod 200 kilogramů, v případě verze S lehce přes: 202 kilogramů. Na úrovni ergonomie bylo cílem zlepšit nastupování a vystupování z mašiny a pohodlí během jízdy. Ducati upravila sedlo: v přední části je ještě užší a o centimetr nižší, takže byste měli snáze dosáhnout na zem. Rozdíl jednoho výškového centimetru sice není moc, nicméně pokud měříte vnitřní stranu stehna při došlápnutí, už je to rozdíl 40 milimetrů.. Pohodlnější jízdní pozici nabídnou nové stupačky od větší sestry Multistrady V4. Hlavní roli v tom sehraje jejich pozice, jsou umístěné o 10 milimetrů dál od sedla než u předchozí verze Multistrady 950.

 

Úpravy sedla Multistrada V2

 

113 koní čeká, až otočíte zápěstím

Uvnitř trubkového rámu zůstává osvědčený motor Testastretta 11°o objemu 937 kubíků. I přes plnění normy Euro 5 nabízí dál svých 113 koní a krouťák 96 newtonmetrů. Obě maximální hodnoty nastupují při stejných otáčkách, jako dosud. Úpravy motoru přinesly nové kryty motoru, ojnice, spojku a vylepšení se dočkala také převodovka- došlo ke změně zpřevodování. Výsledkem jsou ušetřené 2 kilogramy na agregátu, lepší dávkování spojky nebo třeba snazší hledání neutrálu. Tohle všechno si poprvé můžou dopřát i majitelé řidičáku A2 díky variantě Multistrady V2 omezené na výkon 35 kW.

 

Po zeštíhlení dostala ještě nový kabát

Ducati Multistradu V2 poznáte na první pohled podle grafiky na bocích kapotáže. Ostatní změny designu jsou téměř nerozeznatelné. S novým sedlem přibyl lakovaný plast pod ním táhnoucí se k podsedlovce. Nová zrcátka a ráfky z Multistrady V4 jsme už zmiňovali v rámci výčtu vybavení, které snížilo hmotnost. Kromě toho, že jsou lehčí i jinak vypadají. Nové je i uchycení nádobek na brzdovou kapalinu na řídítkách.

 

Multistrada V2 pro sezonu 2022 nabídne

Multice V2 bude dostupná v červené barvě se základní výbavou a mechanickým podvozkem. Sková varianta nabídne výběr mezi šedou nebo červenou barvou karoserie. Drobnou změnou oproti současné nabídce je konec Multistrady S s drátěnými koly jako samostatného modelu. Drátěné kola můžete od příští sezony na Multistradu V2 pořídit pouze jako příplatkové příslušenství. Nabídka paketů zůstává beze změn, vybírat můžete mezi pakety Touring, Urban nebo Enduro.

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran