Představujeme Ducati Streetfighter V2

Dvouválcový Streetfighter vypadá na první pohled jako zbrusu nová mašina. Z hlediska historie této série Ducati to až tak neplatí, dvouválce o objemech 848 a 1098 ccm poháněly Streetfightery už od jejich uvedení na trh v roce 2008. Ducati Streetfighter V2 modelové řady 2022 není nová mašina ani použitou technikou. V podstatě se dá zjednodušeně říct, že dvouválcový Streetfighter je superbike Panigale V2, ze které shodíte kapotáž a místo původních nasadíte široké řídítka posazené daleko výš. Ducati Streetfighter bude pro sezonu 2022 k mání prozatím s mechanickým podvozkem Showa- Sachs. Už známe jeho prodejní cenu, připravte si 435 000 Kč včetně DPH a bude váš. Jeden z prvních Streetfighterů V2 dorazí na náš showroom v průběhu ledna 2022 a jakmile ho oživíme, bude připravený od jara pro vaše testování.

 

DNA má z Panigale, Streetfighter se v něm nezapře

Když už jsme zmínili přímý příbuzenský vztah Streetfighteru V2 s Panigale V2, stojí za to upřesnit, že se rozhodně nejedná o dvojčata. V reálu to samozřejmě není tak jednoduché, že by stačilo shodit z Panigale kastli, přehodit řidítka a vepředu nasadit masku Streetfightera. Ve Streetfighteru V2 proběhla spousta drobných úprav, které jsou logické, když chcete okruhovou motorku předělat na streetového naháče. Ital tam vymění řídítka, tam ubere 2 zuby v převodech, aby změna převodu ještě zvýšila průběh křivky točivého momentu motoru. O kousek vedle prodlouží zadní kyvnou nápravu, aby zvětšil jízdní stabilitu. Tyto drobné změny v technice dělají ve výsledku velký rozdíl v ovládání mezi oběma zmíněnými motorkami. Platí, že jízdní pozice na Streetfighteru je daleko vzpřímenější.

 

Všechno se mění, Streetfighter zůstává

Když Ducati představila první dvouválcový Streetfighter na podzim roku 2008, měl 155 koní a byla to bestie. O 13 let později představují aktuální dvouválcový Streetfighter, který má 153 koní. Prý je to vstupní brána do světa pouličních bojovníků. Holt jiná doba, jiná klasifikace. Když si vzpomeneme na Streetfighter 848, brali bychom ho na silniční používání rozhodně mnohem raději než tu pekelnou 1098. Obě mašiny vypadaly sice stejně, ale 848 nabízela ovladatelnost, o které se většímu bráchovi ani nesnilo. A k tomu měla 848 skvělý točivý motor, jenž byl všechno jenom ne slabý. Historie se holt opakuje. Vsadíme boty, že nová V2 bude mnohem ovladatelnější a rozumnější motorka na denní jezdění, než její zabijácký bratr Streetfighter V4 se svým šíleným poměrem 1,05 výkon versus váha motorky. V2 je holt entry motorka do svižné série...

 

Amore na první pohled co?

Pokud vám jde hlavně o vzhled mašiny, Streetfihter V2 vypadá v podstatě stejně jako Streetfighter V4. Teda ne úplně stejně, ale na první pohled to souhlasí. Když obě mašiny začnete porovnávat detailně, těch rozdílů tam najdete poměrně dost. Zejména kolem nádrže a v motorové oblasti. Čumáky obou motorek jsou stejné, podsedlovky to samé, motorový prostor má V2 uklizenější, kola jsou stejná, letmáč vzadu má V2 taky. Streetfighter V2  je v základní nabídce bez wingletů, které jsou dostupné pouze jako volitelné příslušenství. Winglety mají stejný tvar a velikost jako u Streetfighteru V4. Materiálově si můžete vybrat mezi plastem nebo karbonem. Když to pořádně rozjedete, vytvoří winglety dodatečný přítlak 27 kg při rychlosti 265 km/h. Winglety jsou vhodné pro okruhové jezdění. Při silničních rychlostech kolem nich neproudí vzduch dostatečnou rychlostí, aby dodatečný přítlak na přední vidlici začal fungovat.

 

 

153 koní čeká, až otočíte zápěstím

Recept na výrobu Streetfighteru V2 je identický jako v případě všech jeho předchůdců a sourozenců z této série, je to prostě svlečený superbike. To znamená, že monokokový hliníkový rám je uchycený na dvouválci Superquadro, který má objem 955 cm3 a výkonové parametry 153 koní při vysokých 10 750 otáčkách a 101,4 newtonmetrů při 9000 otáčkách. Takže bude zatahovat stejně jako Panigale? Kdepak, tahat bude ještě líp. Zadní rozeta má o dva zuby víc, a kratší sekundár je vždycky ten nejlepší a velice účinný tuning. Že tím pádem trochu klesne maximálka, to vám u naháče může být úplně jedno. Co rozhodně potěší, že z Panigale si Streetfighter přebírá antihoppingovou spojku i obousměrný quickshifter.

 

Klidně na to šlápněte, Streetfighter bude váš guardiano

Jasnou volbou je ponechání šestiosé inerciální jednotky, takže i Streetfighter V2 nabídne vymoženosti nejmodernější okruhové elektroniky Ducati. U všech prvků najdeme označení Evo, u některých dokonce s pořadovým číslem 2. ABS i kontrola trakce jsou s náklonovou funkcí, potom tady máme antiwheelie, již zmíněný quickshifter a regulaci brzdění motorem. Vše má několik úrovní nastavení, ABS si dokonce můžete vypnout na zadním kole. Všechny elektronické jízdní asistenty jsou sdružené v trojici jízdních módů (Wet, Road, Sport), kde si je můžete ještě upravovat podle libosti. K jízdním módům jsou také přiřazeny tři různé motorové mapy, opět laditelné, přičemž u těch prvních dvou „pomalejších“ je poprvé u motoru Superquadro použito rozdílné mapování pro různé rychlosti. Veškeré nastavení elektronických asistentů si naladíte na barevném 4,3“ TFT displeji,

 

Úpravy rámu a podvozku Streetfighter V2

Rám je jako u Panigale hliníkový monokok, slouží zároveň jako airbox a drží přední vidlici. Zadní letmá kyvná vidlice je chycená na čep v motoru. Oproti Panigale je zadní kyvná vidlice prodloužená o 16 mm. Celkově je hodnota rozvoru Streetfighteru o 29 mm větší. Rozvor Ducati prodlužovala, aby kompenzovala ztrátu jízdní stability způsobené sundáním kapotáže z motorky. Úhel řízení i závlek zůstávají stejné a i naháč bez kapoty bude mít silně sportovní rozložení hmotnosti 52/48 % ve prospěch předního kola.

 

 

Zabrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Streetfighter V2 přijíždí vybavený přední 43mm USD vidlicí Showa BPF a zadním tlumičem Sachs, který dodal i tlumič řízení. Obě nápravy jsou plně nastavitelné, přední vidlice má zdvih 130 mm, zadní 120 mm. Přední brzdové kotouče o průměru 320 mm jsou doplněny monoblokovými třmeny Brembo M 4.32 se silničními brzdovými deskami. Brzdy pracují se systémem ABS Bosch Cornering EVO. Streetfighter V2 jezdí na 17“ kolech, vzadu najdete ráfek o šířce rozumných 5,5 palce a na něm pneumatiku 180/60 ZR17, konkrétně Pirelli Diablo Rosso IV. Tuhle velikost gumy používal už Streetfighter 848 a fakt mu slušela. Jo, na tuhle motorku se fakt těšíme!

 

Cool ve městě, zábavný na silnicích, na okruhu jako doma

Ducati svým zákazníkům nabízí pakety a příslušenství ke všem svým motorkám, vybrat si můžete v jejich konfigurátoru. Vybrat si můžete jak z paketů, tak jednotlivého příslušenství a vybavení. Prodejní cena pro český trh bude 435 000 Kč včetně daně. Dostupný bude Streetfighter V2 na jaře 2022. Jeden z prvních Streetfighterů V2 dorazí na náš showroom v průběhu ledna 2022. Jakmile ho oživíme, bude připravený od jara pro vaše testování.

 

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran