Jak si vybrat skútr

Na co se máte při výběru skútru zaměřit, jak postupovat a z čeho u nás můžete vybírat jsme vám sepsali do tohoto článku. Základní dělení skútrů je podle řidičáku, který potřebujete pro jejich řízení. Skútry do objemu motoru 125 ccm s automatickou převodovkou- variátorem můžete řídit s řidičákem skupiny B. Jakmile má skútr větší objem motoru, už vám Bčko nestačí a musíte mít řidičské oprávnění A na motorky. Další dělení je na městské a cestovní skútry a opět souvisí s objemem motoru. Na ježdění do práce přes město vám bude bohatě stačit skútr s motorem 125 ccm. Na delší cesty, nebo pokud plánujete častěji jezdit ve dvou už potřebujete cestovní skútr. Ten pohání motor o objemu 300 ccm a větší. Cestovní skútry jsou celkově robustnější, než městské skútry. Jsou výkonnější, mají větší stavbu a díky tomu větší úložné prostory pod sedlem a v předním panelu pod řidítky.

 

Otevřená nebo zavřená stavba skútru

Ještě jedno dělení skútrů zaslouží zmínit z ryze praktických důvodů: a to podle stavby skútru. Otevřené skútry mají úplně rovnou odkládací plochu skútru pro nohy (Piaggio Liberty) nebo nízký středový tunel- ten mají Vespy nebo Piaggio Medley. Díky tomu mezi nohama odvezete i větší sportovní tašku nebo nákup. Zavřené skútry mají mezi nohama vyšší tunel a každou nohu máte na zavřeném skútru odloženou po jeho boku. Vyšší středový tunel má skútr Aprilia SR GT. Méně toho na něm sice odvezete, ale jeho konstrukce je díky vyššímu středovému tunelu pevnější. Aprilia SR GT díky tomu bez problémů zvládá i polní cesty a lehčí terén cestou na chatu.

 

Otevřená stavba skútru u Vespy

 

Vybírejte skútr naživo, osobní vyzkoušení je přímo nutné!

Vybírat skútr na webu nebo v katalogu vám fakticky nedoporučujeme. Daleko důležitější je osobní vyzkoušení skútru na showroomu. Při porovnávání skútrů neřešte výkon motoru, ale jejich rozměry. Posaďte se na víc skútrů, ať poznáte víc možností ergonomie a jízdních pozic. Porovnejte si mezi sebou velikost různých skútrů. Ze všeho nejdůležitější pro vás je, abyste bezpečně dosáhli na zem oběma nohama. Zajímejte se, jestli má skútr brzdy s ABS. Zvažte při výběru velká versus malá kola. Větší kola se vám budou ve městě hodit na zdolávání výmolů a tramvajových kolejí. Skútry Piaggio Liberty, Medley i Beverly mají 16i palcové přední kola.

 

Kdo netestuje, neví co je dobrý!

Vyzkoušeli jste si sednout na několik různých skútrů, takže za sebou máte první krok výběru. Na skútru ale nebudete jenom sedět, ale jezdit. Výběrovým krokem číslo 2. je tím pádem testování skútru. Během sezony u nás můžete testovat skútry v pracovní dnech na vlastní kůži. Složíte kauci podle vybraného skútru a můžete vyrazit. Na testovacích jízdách si porovnáte ergonomii jednotlivých skútrů během jízdy. Zjistíte, jak se ovládají, jak jim táhne motor a jak brzdí brzdy. Testování a porovnávání skútrů vám buďto vyhodí jasného vítěze, nebo si díky němu ujasníte vlastní priority výběru. Letos máme testovací skútry od všech továrních značek, které nabízíme. Snímek je aktuální pro sezonu 2022.

 

Z čeho u nás v DMOTO můžete skútry vybírat

Pokud váháte, který skútr si máte pořídit, kupte si Vespu. Akorát počítejte s tím, že už si pak jiný skútr nekoupíte. Výběr skútru nemá být pouze o vkusu, ale o nalezení vhodného skútru pro vaši postavu. A hlavně splnění vašich požadavků, jak plánujete skútr používat. Tovární výbavu skútru můžete doplnit díky značkovému příslušenství o kufry, držáky nebo větší protivětrné štíty. Nabízíme skútry Aprilia, Piaggio a Vespa. Stavte se k nám na showroom do A1 Parku v Lelekovicích je porovnat a otestovat na vlastní kůži. Tímto postupem si určitě vyberete skútr, který vám bude nejlíp vyhovovat, garanzia!

 

Skútry Vespa a Piaggio máme skladem