Představujeme nové Piaggio MP3

Piaggio faceliftovalo svoje tříkolové skútry- konkrétně série 400 a 500. Jejich poslední generace vyměnila analogové budíky za plnobarevný TFT displej s úhlopříčkou 7 palců a urvala si tím jedno z dalších světových prvenství- větší displej ve skútru prostě nenajdete. Nejsilnější stránkou skútrů Piaggio MP3 zůstává jejich podvozek. Díky jeho homologaci pro řízení s řidičákem skupiny B se na silnějším skútrech legálně neprojedete. Reálně si na všech empétrojkách můžete užívat skutečně násobky výkonu 15 koní, které jsou u jednostopých skútrů limitem pro Béčko. Novou MP3 Exclusive 530 můžete vyzkoušet na vlastní kůži v rámci našeho testování, ale varujeme vás. Je to návykový. U nás v DMOTO teď všichni chtějí jezdit na oběd na MP3 530 Exclusive, raději než na motorkách. Jsou totiž úplně hotoví ze zpátečky s couvací kamerou a lidi kolem jakbysmet. Jednu bílou MP3 400 Sport máme skladem na showroomu. Stavte se na kafe a můžete je obě dvě omrknout.

 

Pár nových barev, jinak osvědčená klasika...

 

Piaggio MP3 400 a MP3 400 Sport

Kromě zmíněného plnobarevného displeje výrobce upravil ergonomii trojůhelníku řídítka, stupačky, sedlo. Řídítka posunuli dozadu a zvednuli o 10 mm. Stupačky byly snížené o 20 mm. To se promítá do uvolněnější jízdní pozice a řidič má díky úpravám větší kontrolu nad skútrem. Přepracované je i sedadlo pro řidiče i pro spolujezdce. Ten si může užívat větší sedlo a vyšší madlo, které se mu snadněji drží. Piaggio poladilo ještě ovládání parkovací brzdy. Nyní je páka v blízkosti spínače zapalování, takže ji máte blíže k řídítkům. MP3 400 je k mání v základní variantě a ve verzi Sport. Tu poznáte podle červených detailů- zadních pružin, prošití sedla a probarvení předních disků kol. Rozdíl mezi nimi je ve výbavě- MP3 400 Sport má v základním vybavení platformu Piaggio Mia, díky které propojíte váš telefon. Můžete díky ní spravovat svůj hudební seznam, hovory a zprávy nebo zobrazit navigaci na displeji skútru.

 

Piaggio MP3 530 Exclusive

Silnější motor s ovládáním ride-by-wire a 3 jízdní režimy Eco, Comfort a Sport. Zpátečka s couvací kamerou. Radar, který detekuje přítomnost vozidel v mrtvém úhlu a varuje vás před rychle se přibližujícím nebezpečím zezadu. Ne, to nepíšeme o autu, ani o motorce. Tohle je výbava skútru MP3 Exclusive 530 a Piaggio si s ní střihlo hned několik světových prvenství ve vybavenosti skútru.

 

Takto vybavený skútr jste ještě nikdy neviděli…

Radarové čidla umístěné v zadní části skútru varují jezdce před ohrožením zezadu rozsvícením nouzové signalizace na přístrojovém panelu skútru. Systém BLIS upozorňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu zpětného zrcátka. Systém LCDAS je asistent při změně jízdního pruhu. Neustále monitoruje prostor za skútrem do vzdálenosti 30–35 metrů včetně vozidel přibližujících se ze stran. Pokud se k vám přibližují rychle a systém to vyhodnotí jako ohrožení, varuje vás opět nouzovou signalizací na přístrojovém panelu. Jízdní parametry zobrazuje plnobarevný 7“ TFT přístrojový panel, který zobrazuje jízdní parametry nebo navigační mapu. Aplikace Piaggio Mia propojení skútru s vaším telefonem je u 530 Exclusive samozřejmostí.

Copyright © Michal Fučík

 

Prohlédněte si ještě MP3 530 ze všech stran...