Představujeme Ducati Multistrada V4 Rally

Ducati rozšiřuje od sezony 2023 svoji nabídku čtyřválcových Multistrad o variantu V4 Rally. Na jedné straně této série motorek je Multistrada V4 Pikes Peak se svými 17 palcovými koly a zadním letmáčem, která míří na čistě na silnice nebo okruhy.  Zhruba uprostřed máme Multistradu V4S, která má ofroadovější konfiguraci podvozku s vyššími zdvihy, 19 palcové přední kolo a oboustrannou zadní kyvnou vidlici. Dá se pořídit jak s litými, tak drátěnými koly a je daleko univerzálnější. Zvládá jak silnice a dlouhé přesuny, tak offroadové jezdění mimo zpevněné silnice. Ducati Multistrada V4 Rally cílí na touringový segment long distance a adventure enduro. Tomu odpovídají změny v podvozku a další výbavě Multistrady V4 Rally. Vyrábět se začne v průběhu března 2023 ve dvou barvách: Ducati Red a Matt Black. Obě dvě barvy jsou kombinované s kartáčovaným hliníkem na bočních panelech. Prodejní cena bude známá do konce roku 2022.

Ducati Multistrada V4 range

 

Tohle je mašina pro světoběžníky, ne pro bambinos

Na delší trasy i offroadové hrátky mimo civilizaci se bude hodit větší nádrž. 8 litrů navíc oproti Multistradě V4S není málo, ale rozdíl mezi nimi na první pohled nerozeznáte. Nádrž MTS V4 Rally je o něco vyšší a širší v horní části, kde se spojuje nádrž s přední kapotáží. Díky jiném tvaru nádrže se přestěhovala přihrádka na mobilní telefon dopředu před řídítka. Větší je v porovnání s V4S také přední štít- o 4 cm vyšší a 2 cm širší. Zvětšení štítu chrání hlavně spolujezdce při jízdě ve dvou. Multistrada V4 Rally má ve standartní výbavě centrální stojan. I stupačky jsou větší a zadní brzdu můžete bez montování přehazovat mezi dvěma polohami. Nižší pro jízdu vsedě a vyšší pro ofroadové jezdění ve stoje.

 

Zaostřeno na pohodlí

V Ducati u MTS V4 Rally ladili ergonomii mašiny pro dlouhé přesuny. Ocení to hlavně spolujezdec. montážní body pro kufry posunuly víc dozadu. Topcase se posunul o 6 milimetrů, boční kufry dokonce o 30 mm. Díky většímu prostoru bude spolujezdec snadněji nastupovat a vystupovat, a užije si víc volného místa na sedle i pro svoje nohy. Lepší tepelný komfort mu zajistí nové tepelné štíty na podsedlovce. Řidič zase může upravit proudění vzduchu v křídlech u motoru tak, aby mu v chladnějších dnech neutíkal teplý vzduch od motoru, ale aby ho naopak hřál. Kromě tovární varianty sedla, které je nastavitelné ve výšce 870 až 890 mm jsou v příslušenství k mání 3 další varianty sedadel- 1 vyšší a 2 nižší.

 

175 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Čtyřválcový motor Granturismo pohání V4 Multistrady už druhou sezonu, detailní představení jeho techniky máte zde. Desmodromické rozvody typické pro Ducati v něm nenajdete, jeho ventily zvedají pružiny. Díky tomu se jejich servisní interval prodloužil na 60 000 km. Maximální výkon 175 koní si stále drží i přes emisní normu EURO 5. Motor v MTS V4 Rally vypíná zadní 2 válce, pokud mašina stojí na neutrál nebo za specifických podmínek jízdy. Přepracováno bylo také časování vačkového hřídele.

 

Kde silnice končí, tam se s Multistradou V4 Rally začínáte bavit

Offroadová konfigurace podvozku je podpořená většími zdvihy elektronicky ovládaného podvozku Ducati Skyhook suspension. Vepředu i vzadu mají zdvihy hodnotu 200 milimetrů. Do přední vidlice je přidané nové čidlo, aby se její tlumení přizpůsobovalo rychleji a přesněji. Funkci Minimum Preload přinesla už letošní V4S. Mašina povolí předpětí podvozku, díky tomu se přiblíží k zemi a člověk může snadněji manévrovat v pomalých rychlostech a při zastavení lépe došlápne na zem. MTS V4 Rally k tomu přidává ještě funkci Easy Lift. Ta upravuje hydrauliku tlumičů po dobu tří minut od svého spuštění úplně povolí a díky tomu snáze zvednete plně naloženou motorku ze stojanu. Multistrada V4 Rally má vyšší světlou výšku o 15 mm. Stupačky a pedál zadní brzdy jsou dimenzované na jízdu ve stoje mimo silnice.

 

Takhle vybavenou mašinu jste ještě neviděli

Elektronické jízdní asistenty sdílí MTS V4 Rally se svojí sestrou V4S více méně beze změn. Upravený má pouze jízdní režim offroad. Ve standartní výbavě má náklonové ABS, které můžete v offroadovém režimu zcela vypnout. V balíku jízdních asistentů má kontrolu trakce, wheelie, motorovou brzdu EBC. Nechybí samozřejmě oboustranný quickshifter, který má přepracovanou logiku řazení dolů. V základu má tempomat, bezklíčkové zapalování, asistent rozjezdu v kopci, konektivitu s možností zrcadlit navigaci na 6,5“ TFT displeji nebo plně LEDkové osvětlení s přisvěcováním do zatáček.

 

Neumí vařit, jinak zvládá všechno

Další výbavu si můžete vybírat ze tří balíků, které Ducati nazývá Trimy. Výhoda těchto balíků je příznivější cena, než kdybyste v konfigurátoru Ducati přidávali výbavu jednotlivě. Trim Radar přidá přední a zadní radar. Vy získáte adaptivní tempomat a upozornění na objekty v mrtvém úhlu v zrcátkách. Trim Adventure Travel & Radar k tomu přihodí hliníkové kufry, vyhřívané sedlo a vyhřívané rukojeti řidítek. Full Adventure trim má vše zmíněné a navíc s tlumič výfuku Akrapovič a karbonový přední blatník. Pokud to s offroadem myslíte vážně, bude se vám fest hodit Enduro Pack ze značkového příslušenství. Máte v něm balík padacích rámů, kryt chladiče a olejové vany, přídavná světla a chrániče rukou. Čím vším si svoji světoběžnici Multistradu V4 Rally vybavíte, bude jenom na vás…

 

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran...