Představujeme Ducati Diavel V4

Právě sledujete třetí generaci power cruiseru Ducati Diavel. Diavel je po Multistradě, Streetfighteru a Panigale další Ducati, která vyměnila svůj původní dvouválec za čtyřválec.  Posledním mohykánem s velkoobjemovým dvouválcem Ducati Testastretta DVT zatím zůstává XDiavel. Ducati Diavel pohání čtyřválec Grandturismo, stejný motor je i v Multistradách V4. Diavel V4 bude dostupný od března příštího roku ve dvou barevných provedeních- červené Ducati a černé Thriling Black. Prozatím byla představená základní verze Diavelu V4 s mechanickým podvozkem Sachs. Uvidíme, jestli se jeho Sková varianta se semiaktivním podvozkem v nabídce objeví později.

Evoluce Ducati Diavel

Nad Diavelem lidi vždycky kroutili hlavama. Nejdřív v roce 2010, když měl světovou premiéru a řešil se jeho design. Další lidi kroutili hlavou hned potom, co sebrali odvahu na se na něm svézt. Ducati se totiž podařilo do cestovní mašiny zakomponovat všechny jejich tradiční hodnoty. Sportovní DNA, silný a rychlý motor v kombinaci se sportovním podvozkem. Diavel hlavně disponoval na tento druh stroje překvapivou ovladatelností a jistotou. Ducati průběžně aktualizovala motor jeho první generace až do sezony 2018. Na podzim 18 představili druhou generaci Diavelu s novým designem a silnějším dvouválcem se zvětšeným objemem. Diavel po celou dobu své existence dostával updatovanou techniku. Byla to jenom otázka času, kdy jako další Ducati zahřmí v rytmu čtyřválcového véčka.

 

Přehled novinek v Diavelu V4

Kromě zmiňovaného čtyřválce, který je nejviditelnější změnou oproti poslední generaci má Diavel V4 ještě jiný rám. Stejně jako Ducati Monster přišel o svůj přiznaný trubkový rám. Nahradil ho hliníkový monokok, podobně jako u Panigale nebo Monsteru. Hlavní nosný prvek rámu Diavelu je motor. K jeho hlavám je chycený přední hliníkový rám, z druhé strany motor drží hliníkovou jednoramennou kyvku a trubkovou podsedlovku. Změna rámu přinesla úsporu hmotnosti celkem 8 kilo. Diavel V4 má upravenou ergonomii jízdní pozice- řídítka jsou o 20 mm blíž k sedlu, než u minulé generace Diavelu.  Podvozek nabídne vzadu vyšší zdvih o 15 mm. Diavel V4 je vybavený plnobarevným TFT displejem, jeho úhlopříčka a uživatelské rozhraní je shodné s Panigale V4.

 

Smooth & torquey & powerful = V4 Granturismo

Diavel V4 pohání čtyřválec Granturismo, jeho techniku jsme podrobně představili v tomto článku. Stejný motor pohání taky Multistrady V4. Grandturismo je první motor od Ducati, ve kterém desmodromické rozvody nahradily klasické pružiny. Díky tomu se prodloužil servisní interval na dvojnásobek, a to 60 000 km. Granturismo je v Diavelu naladěné na 168 koní, které dosahuje při 10 750 otáčkách. To máme šest koní navíc oproti předchozí generaci. Maximální krouťák dosahuje 126 newtonmetrů při 7 500 otáčkách. I když papírově srovnání bývalého dvouválce s V4 Grandturismo vychází dost podobně, nový Diavel bude zrychlovat jako z praku, na to si vsaďte! Sice jiným způsobem, ale pojede ukrutně. Z nuly na sto to Diavel V4 zvládne za méně než tři sekundy.

 

168 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Výkony čtyřválce vám pomůže krotit jízdní asistent Power launch. Bleskové řazení má na starosti obousměrný quickshifter. Diavel používá dva motorové power módy: dynamic a smooth, který výkon motoru omezuje na 115 koní. Jízdní režimy jsou 4: Sport, Touring, Urban a Wet. Pokud motor jede na neutrál nebo jezdec nevyužívá jeho výkon, vypíná V4 Grandturismo zadní 2 válce. Snižuje to spotřebu a zvyšuje tepelný komfort jezdce, kterému tak nezatápí mezi nohama.

 

Ducati Diavel V4 nepřehlédnete

Přibrzdíte na pětníku

Diavel V4 vyniká i v opačné disciplíně a to ve zpomalení. Ducati uvádí hodnotu maximálního zpomalení 11,5 m/s2. Podobných hodnot dosahují závodní motorky. Brzdy má Diavel V4 ostré jako břitva. Vepředu se zakusují do dvou 330 mm kotoučů čtyřpístkové třmeny Brembo Stylema ovládané radiální pumpou PR 16/19. Vzadu je dvoupístkový třmen a kotouč o průměru 265 mm. Disky mají nový design a vzadu opět najdeme masivní zadní gumu 240/45 ZR17. Ducati u nového Diavelu slibuje daleko lepší ovladatelnost. Podílí se na ní nový rám a podvozková architektura. Nový Diavel V4 má oproti předchůdci kratší rozvor o 4 milimetry. Ještě má strmější úhel hlavy řízení a kratší stopu. Díky této konfiguraci se můžeme těšit na ještě ovladatelnějšího ďábla. Výraznou roli v celkové ovladatelnosti Diavelu V4 hraje hmotnost. Mezigeneračně se povedlo shodit 13 kilo! Za ohromné číslo může motor-  čtyřválec Grandturismo je paradoxně o 5 kilo lehčí než dvouválec Testastretta. Jiné řešení rámu motorky přineslo úsporu mínus dalších 8 kilogramů.

 

Tohle je motorka pro pořádný chlapy, ne pro bambinos…

Diavel V4 je zatím v nabídce v jedné variantě s mechanickým podvozkem od Sachs. Uvidíme, jestli později Ducati představí jeho Skovou variantu na semiaktivním podvozku. Fanoušci Öhlinsu si zatím musí počkat, nicméně i ten základní podvozek přináší další evoluci. Přední vidlice má průměr 50 mm je plně stavitelná, její předpětí a komprese se nastavuje na levé trubce, útlum na pravé. Vzadu je pružící jednotka s oddělenou nádobkou, opět včetně možností plného ladění. Zdvih zadního Sachse se oproti předchůdci zvětšil na 145 milimetrů. Těch 15 milimetrů navíc pro tlumení rozhodně ucítíte. Sedlo se posunulo do výšky 790 mm (+10mm). Navíc je kompletně tvarově přepracované. Nabídne větší podélný prostor a přitom větší oporu. Díky tvaru nádrže a pozici stupaček získáte větší volnost pohybu v náklonech. Pokud jde o spolujezdce, ten tu pořád najde výklopné stupačky a teleskopické madlo.

 

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na něj díváte?

Pokud jste se do tvarů nového Diavelu V4 zamilovali, necháme vás vybírat, jestli do něj půjdete v červené nebo černé barvě. Zároveň můžete rovnou přemýšlet, jaké příslušenství na něj přikoupíte. Ducati má pro Diavel v nabídce polotvrdé boční kufry s celkovým objemem 48 litrů, se kterými nemusíte řešit žádné dodatečné rámy. Pro cestování na delší vzdálenosti si můžete pořídit cestovní plexi nebo velkou opěrku pro spolujezdce. Sportovně ladění majitelé popřemýšlí nad sportovním výfukem s titanovými koncovkami nebo suchou spojkou. Vyladit se Diavel dá ještě frézovanými a karbonovými díly, kovanými koly nebo barevnými brzdovými třmeny. Nový Diavel V4 bude dostupný od od začátku roku 2023.

 

Dare to be bold, Ducati Diavel V4

 

 

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran