Představujeme Scrambler 800 Next Gen Freedom

V předvečer zahájení světového veletrhu EICMA v Miláně Ducati představila modernizovanou řadu Scrambler s motory objemu 800 ccm. Nový Scrambler Ducati má modernější tvary, nabídne novější techniku a k tomu ještě shodil pár kilo. Pořád z něj kouká ten starý známý Scrambler, jen řádně omládnul. Nabídne svým majitelům daleko větší možnosti customizace, než kdykoli předtím. Nová generace Scrambleru 800 půjde do výroby na přelomu 1. a 2. čtvrtletí roku 2023. Prodejní ceny Scramblerů 800 Next Gen pro Českou republiku budou známé do konce listopadu. Současná generace Scrambleru doprodává poslední skladové kusy a bude kompletně nahrazená Scramblery Icon, Full throttle a Nightshift nové generace 2023.

 

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na něj díváte?

Na první pohled si Scrambler zachovává svoje charakteristické linie. Původní křivky oživila Ducati výraznějším předním světlometem s denním svícením DRL. Světlomet má kompletně LED světla a svoje charakteristické písmeno X. Upravený je i tvar zadního světlometu, což souvisí se změnami sedlové konstrukce. Nová ocelová nádrž s vyměnitelnou horní částí je další vychytávka, aby si majitel mohl u Scrambleru Icon vybírat z celkem 9 lesklých, metalických nebo matných barev. Upravené jsou kryty z eloxovaného hliníku pod nádrží a kompletně nový je celý výfukový systém, který nechává víc odkrytý motor. Nový je taky design ráfků, které mají i nadále průměry 18" vepředu a 17" vzadu.

 

73 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Nový Scrambler 800 je poháněný vzduchem chlazeným dvouválcovým motorem Desmodue o výkonu 73 koní. Motor je zasazený v příhradovém rámu. Díky úpravám je rám podstatně lehčí, spolu s dalšími změnami přispěl k celkovému snížení provozní hmotnosti Scrambleru o 4 kila. Celková suchá hmotnost nového Scrambleru je 170 kilo. Motor má kompaktnější osmikotoučovou spojku s přesnějším řazením, je lehčí o 2,5 kila oproti předchozí generaci. Spojka Scrambleru je ready na instalaci quickshifteru, který je dostupný jako příslušenství. Scrambler Full Throttle má quickshifter ve své základní výbavě.

 

Na něčem takovém jste ještě neseděli…

Nejviditelnější změnou je nová přístrojová deska se 4,3palcovým plnobarevným TFT displejem. Do výčtu elektronické výbavy Scrambleru od sezony 2023 přibývá Ride by Wire se dvěma jízdními režimy (Road a Rain). Poprvé se v něm objevují elektronické jízdní asistenty: kontrola trakce a ABS s funkcí cornering. Elektronika Scrambleru je ready na instalaci Ducati multimédia systému, který je k dispozici v příslušenství. Dvoumístné sedlo je ve výšce 795 mm od země. Ve značkovém příslušenství je k mání jeho snížená verze- ta je 780 mm od země.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Přední vidlice i zadní pružící jednotka Kaybaba mají shodné zdvihy 150 mm. Zadní pružící jednotka už není vystrčená na levou stranu motorky, přestěhovala se doprostřed před zadní kolo. Díky centrální pozici se musela upravit také zadní kyvná vidlice. Mírně se zvětšil úhel řízení, což by mělo zpříjemnit jízdu ve městě. Brzdové třmeny Brembo se vepředu zakusují 4 pístky do kotouče o průměru 330 mm, vzadu má kotouč průměr 245 mm a brzdí ho dvoupístkový třmen. Scrambler Next gen je obutý do pneumatik Pirelli MT60 RS.

 

Historie se opakuje, Ducati Scrambler se vyvíjí

Ducati Scrambler není žádný nováček. Ducati svého prvního Scramblera vyráběla v letech 1962 až 1974 pro americký trh. K výrobě Scrambleru přemluvili Ducati maďarští bratři s německým jménem a židovskými kořeny. Joseph a Michael Berlinerové po druhé světové válce emigrovali z Maďarska před komunisty do USA. Postupně se přes práci mechaniků dostali k importu motorek z Evropy do USA. Detailně tohle období rozebírá článek na serveru Motorkáři. Když se objevila aktuální generace Scrambleru (2015- 2022), spousta lidí byla tehdy překvapená, jak významnou terénní historii má Ducati Scrambler za sebou. Současnou generaci poprvé představili na výstavě v Kolíně nad Rýnem v roce 2014. O rok později Ducati uvedla na trh Scramblery Classic, Urban Enduro, Icon, Flat Track Pro, Full Throttle a Sixty 2 s motorem 399 ccm. Později se v nabídce objevili Café racer, Desert Sled, Nightshift nebo Urban Motard. Velmi rychle se Scramblery staly nejprodávanějšími Ducati. Aktuální generace Scrambleru (2015 až 2022) se prodalo víc než 100 000 kusů.

Ducati Scrambler 800 Next gen 2023

 

Ducati Scrambler Icon

Scrambler Icon nabídne svým majitelům daleko větší možnosti customizace, než kdykoli předtím. Nová ocelová nádrž s vyměnitelnou horní částí je další vychytávka, aby si majitel Iconu mohl vybírat z celkem 9 lesklých, metalických nebo matných barev. Kromě krytu nádrže jsou barevné ještě blatníky, štítky na kolech a kryty světlometů. Icon má nová řídítka, která jsou nižší a blíž k jezdci. Přepracované má tvarově i sedlo s výsledným oblejším tvarem. Design poslední generace Scrambleru Icon doplňují černé boční panely pod sedlem s logem SCR.

 

Ducati Scrambler Full Throttle

Ducati Scrambler Full Throttle se po roční pauze vrací do nabídky a je nejsportovnějším modelem ze Scramblerů 2023. Jako jeho předchozí generace si bere inspiraci z prostředí amerického Flat Tracku. V porovnání s Iconem má jinak posazená řídítka a sportovnější jízdní pozici. Scrambler Full Throttle je vybavený laděným tlumičem výfuku Termignoni a obousměrným quickshifterem. Na bočních tabulích nese číslo 62, což je ročník uvedení první Ducati Scrambler na trh. Sportovní charakter modelu Full Throttle podtrhuje sportovně vyhlížející potah sedla, speciální lakování GP19 Red/Stealthy Dark a černá povrchová úprava krytů výfuku a bočních plastů. Styling dotahuje kratší přední blatník, zadní kolo bez blatníku a červené plochy na litých kolech,

 

Ducati Scrambler Nightshift

Nightshift sezóny 2023 má vychytané detaily, jako je například prošívané sedlo ve stylu Café Racer v tmavé kůži se střídavě lesklými a matnými povrchy. Stejně jako Full Throttle má boční tabule, minimalistický přední blatník, černé eloxované detaily a kompaktní LED blinkry. Modrá barva Nebula Blue a černá ocelová drátěná kola dodávají Scrambleru Nightshift temný look, který stejně jako u jeho předchozí generace doplňují řídítka se zrcátky koncích.

Copyright © Michal Fučík

 

Prohlédněte si nové Scramblery ze všech stran