Představujeme Aprilia RS 457

Na posledním veletrhu EICMA v listopadu 2023 přestavila Aprilia svoji novou sérii sportovních motorek RS 457, která cílí na mladší jezdce. Továrna vyvinula tuhle mašinu jako další mezistupeň mezi mašiny s motory 125 ccm a 660 ccm. Dvouválec objemu 457 ccm s výkonem 35 kW je na hranici maximálního možného výkonu pro motorky, které můžete řídit s řidičákem skupiny A2. Ve své objemové třídě nabídne Aprilia RS 457 nejlepší poměr výkonu a váhy. Suchá váha této motorky je pouhých 159 kilo. Elektronický balíček Aprilie RS 457 obsahuje kontrolu trakce, dvoukanálové ABS a ride by wire se třemi jízdními režimy.  Aprilia RS 457 je hravá a lehká mašina s nastavitelným předpětím přední vidlice i zadního tlumiče. Design a tvary kapotáže Aprilie RS 457 vychází z Aprilie RS 660. Přední full LED světlomety Aprilie RS 457 používají stejný design světel typický pro aktuální Aprilie. První kusy Aprilií RS 457 dorazí do ČR v na přelomu května a června 2024. Prodejní cena nové RS 457 pro český trh je stanovená na 179 900 Kč včetně DPH.

 

Dostupná bude ve 3 barvách

Aprilia RS 457 bude k dispozici ve třech barevných provedeních. Kontrast červených detailů na tmavém pozadí, to je barevné schéma Prismatic Dark. Další varianta Racing Stripes kombinuje červenou, černou a fialovou. Toto barevné schéma vychází z designu aktuální RS-GP Aprilia. Poslední nabízené barevné schéma Opalescent Light kombinuje černou a bílou barvu s červenými detaily.

 

Aprilia RS 457 Prismatic Dark

 

Aprilia RS 457 Racing Stripes

 

Aprilia RS 457 Opalescent Light

 

47 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Aprilii RS 457 pohání nový, kapalinou chlazený dvouválcový motor o objemu 457 ccm. Typově jde o DOHC motor s dvojitým časováním vačkového hřídele a čtyřmi ventily na válec. Maximální výkon dosahuje hodnoty 35 kW, což je téměř 47 koní. Převodovka je šestistupňová, startér elektrický. Quickshifter bude pro Aprilii RS 457 dostupný jako volitelné příslušenství.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Rám Aprilie RS 457 je stejně jako u RS 660 hliníkový a používá motor jako součást rámu. Vepředu je na motor pomocí hliníkového rámu chycená přední vidlice, vzadu je k němu přichycený hliníkový rám sedla. Využití motoru snižuje váhu předního a zadního rámu a tím pádem celkovou hmotnost motorky. Přední vidlice má nastavitelné předpětí, průměr 41 mm a zdvih 120 mm. Zadní monoshock má také nastavitelné předpětí, zdvih má hodnotu 130 mm. Zadní tlumič pracuje s oboustrannou ocelovou kyvnou vidlicí. Brzdový systém je vybavený předním kotoučem o průměru 320 mm s radiálním čtyřpístkovým třmenem ByBre. Vzadu brzdí třmen ByBre ocelový kotouč o průměru 220 mm. Brzdný systém je vybavený dvoukanálovým systémem ABS. ABS můžete používat ve dvou nastaveních, na obou kolech nebo pouze na předním. Na 17i palcových sportovních ráfcích jsou obuté pneumatiky o rozměru 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

 

Aprilia RS 457 bude váš guardiano

Elektronická výbava Aprilií RS 457 zahrnuje systém Ride by Wire- tím ovládáte motor pomocí tří jízdních režimů s rozdílnou citlivostí na práci jezdce s plynem. Kontrola trakce je nastavitelná ve třech úrovních a můžete ji úplně vypnout. Brzdný systém je vybavený ABS. Provozní údaje zobrazuje 5i palcový plnobarevný TFT displej. Přední i zadní světla jsou kompletně LED.

 

Prohlédněte si novou Aprilii RS 457 ze všech stran