Představujeme Ducati Multistrada V4 2025

Ducati faceliftovala pro sezonu 2025 čtyřválcové Multistrady. Konkrétněji Multistradu V4 s mechanickým podvozkem a koly 19“ a 17“, Multistradu V4S s elektronickým podvozkem Skyhook a koly 19“ a 17“ a konečně také sportovní variantu Multistradu V4 Pikes Peak s elektronickým podvozkem Öhlins a koly 17“. Změny nejsou na první pohled viditelné, design obou dvou generací Multistrady rozeznají jen opravdoví znalci. Uvnitř mašiny se facelift každopádně dotýká vybavení a techniky ze všech částí mašiny: od ergonomie přes motor, elektroniku, podvozek, brzdy, jízdní režimy až po pohodlí pasažerů při cestování ve dvou.

 

Dostupnost, barvy a trimy Ducati Multistrada V4 a V4S

Přijímáme objednávky na nové mašiny Multistrada V4 2025. Ducati je začne vyrábět v průběhu letošního října.  Jako u minulé generace Ducati nabízí Multistradu V4 s mechanickým podvozkem v červené barvě s jedinou výbavou. Ducati Multistrada V4S 2025 je k mání ve 3 rozdílných barvách- červené Ducati, černé Thriling black a bílé Arctic. Zvolit si můžete 3 druhy kol- hliníkové, kované nebo ocelové drátěné. Nabídka trimů (balíků výbavy) pro Multistradu V4S 2025 se kromě základního Essential, Radar a Travel & Radar rozšíří o nové trimy Sport Travel & Radar a Adventure Travel & Radar. Výbava Sport přidává plastové boční kufry a kované ráfky, díky nimž je Multistrada V4S o 2 kila lehčí na neodpružených hmotách. Trim Adventure nabídne hliníkové boční kufry v kombinaci s ocelovými drátěnými koly.

 

 

Co je v Ducati Multistrada V4S 2025 nového

Změny designu mašiny proběhly jak v přední části, tak sedlové části mašiny. Nejsou nijak výrazné. Nový tvar a design mají litá kola a tlumič výfuku, na bočních panelech nádrže přibyla grafika. Změny se dotkly předních i zadních světel, mají upravené tvary a vyšší svítivost. Pivot zadní kyvné vidlice Multistrady V4 je uložený výš o jeden milimetr. Tohle nepatrné posunutí má výrazně snížit klesání zadku mašiny při přidání plynu. Pozice pivotu je vyladěná kompromisně pro jízdu sólo i ve dvou včetně kufrů v plném zatížení. Další mechanický upgrade jsou kované ráfky kol dostupné v příplatkové výbavě. Díky jejich tvaru se Ducati povedlo ušetřit 2 kila hmotnosti na rotujících neodpružených hmotách. Ten rozdíl rozhodně ucítíte. Na zadním kole je větší brzdový kotouč o průměru 280 mm. Zapojí se daleko častěji, do elektronického balíku výbavy přibývá systém rear-to-front, který je Ducati variantou na duální brzdový systém. Vy brzdíte přední brzdou a systém obratem brzdí vepředu i vzadu…

Jako doma je na každé cestě

Podvozek Multistrady musí umět zvládat všechny cesty, hlavně ty s nedokonalým povrchem. Upravený elektronických podvozek Ducati Skyhook DSS EVO nabídne u Multistrady V4S nové funkce a větší pohodlí posádce. Poslední generace tohoto semiaktivního podvozku je přesnější a účinnější díky novému snímači umístěnému na přední vidlici. Systém odpružení je vybavený prediktivními funkcemi detekce nerovností, které umožňují přizpůsobit reakci zadního odpružení nerovnostem vozovky detekovanými přední vidlicí v reálném čase. Zadní tlumič má širší rozsah nastavení předpětí, který se pohybuje od 12 do 20 mm. Dokáže díky tomu reagovat na větší změny zatížení a také zvyšuje rozsah automatického snižování výšky mašiny při nižších rychlostech. Když rychlost mašiny klesne pod 10 km/h sníží se podvozek automaticky až o 30 mm. Když zrychlíte a překročíte rychlost 50 km/h, Multistrada V4S se automaticky vrátí do své jízdní výšky. Systém funguje automaticky a můžete ho deaktivovat. Nová Multistrada V4S se díky tomu lépe ovládá při stání a nízkých rychlostech do 10 km/h.

 

Serpentiny si dává k snídani, polní cesty k obědu a okresky k večeři

Podvozek si vzadu zachoval oboustrannou kyvnou vidlicí z hliníkového skořepinového odlitku. V aktuální generaci Multistrady V4 2025 je zadní kyvka uložena na čepu posunutém o 1 mm výš. Vyšší pozice pivotu zvětšuje protismykový účinek odpružení a snižuje klesání zadku mašiny při přidání plynu. Ducati Multistrada V4S je vybavená funkcí samonivelace, která zaručuje konstantní nastavení v konfiguracích „jezdec“, „jezdec+spolujezdec“ a „zavazadla“. Bez ohledu na zvolený jízdní režim si v aktuální generaci Multistrady V4S 2025 můžete pomocí speciálního tlačítka měnit reakce odpružení podvozku i během jízdy.

 

170 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Papírově po homologací motoru na normu Euro 5+ zůstává výkon motoru nezměněný na maximální hodnotě 170 koní. Absence jednoho newtonmetru v krouťáku a to že jeho maximum nastupuje o 250 otáček výš nikdo nepoznáte. Mimořádně lineární křivka točivého momentu totiž zajišťuje plynulou a progresivní odezvu na plyn při všech rychlostech. Ducati aktualizovala systém vypínání zadních válců. Původně se vypínaly pouze při neutrálu, v poslední generaci motoru V4 Grandturismo k tomu dochází daleko častěji, pokud není motor dostatečně vytěžovaný. Mělo by to přinést úsporu 6% spotřeby paliva. Intervaly servisní údržby motoru zůstávají nezměněné: každých 60 000 km kontrola ventilů, olejový servis každých 15 000 km nebo 24 měsíců.

 

Změny v elektronické výbavě

Aby vaše jízda probíhala hladce a maximálně efektivně, o to se stará nová řídící jednotka DVO (Ducati Vehicle Observer) představená letos u nové Panigale V4 2025. Jedná se o pečlivě vycvičený algoritmus závodní divizí Ducati Corse, který dokáže simulovat vstup sedmdesáti senzorů a měří a vyhodnocuje sedmdesát fyzikálních veličin. Dokáže započítat i odstředivé síly a díky této kombinaci vstupních dat dokáže efektivněji vypočítat a nastavit ideální fungování všech ostatních jízdních asistentů od duálního brzdového systému, náklonového ABS, wheelie control nebo kontroly trakce. Drobné změny jsou i mezi jízdními režimy. Nově se objevuje režim Wet do deště. Režim Enduro má nastavený maximální výkon 114 koní s přímou odezvou na plyn. Nicméně u Ducati toto není nijak zásadní, jelikož u ní můžete všechny režimy editovat a nastavovat, jak je libo. To dál probíhá prostřednictvím 6,5 palcového plnobarevného TFT displeje. Má aktualizované uživatelské rozhraní s účinnějším a všestrannějším ovládáním odpružení. Displej si zachovává funkce zobrazení navigace na mapě díky aplikaci Ducati Connect. Rozhraní pro volbu úrovně vyhřívání příslušenství pro gripy řidítek a sedla je v aktuální verzi intuitivnější.

 

Radary budou vaši guardiani

Multistrada V4 S byla první mašina na světě vybavena předním a zadním radarovým systémem podporujícím adaptivní tempomat (ACC), systém Blind Spot Detection (BSD), který signalizuje přítomnost blížících se vozidel v mrtvém úhlu zrcátek. Do balíku radarových asistentů se v Multistradě 2025 přidává funkce varování před čelní srážkou (FCW), která jezdce upozorňuje na možnou kolizi s vozidlem jedoucím vpředu vyskakovacím oknem na přístrojové desce. Při nouzovém brzdění nyní nové brzdové světlo Ducati aktivuje také směrová světla, aby bezprostředněji signalizovalo nebezpečí vozidlům jedoucím za ním.

 

Větší pohodlí pro celou posádku

Boční a horní kufr jsou posunuté dozadu v rozsahu od 12 do 30 mm, aby poskytly víc prostoru pro nohy spolujezdce. Nová hliníková podpěra horního kufru nabízí spolujezdci lepší oporu a větší  robustnost. Z nabídky různě vysokých sedadel pro jezdce i spolujezdce a díky snížené sadě odpružení můžete přizpůsobit Multistradu V4S i pro menší postavy.

 

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran