Ducati faceliftovala pro sezonu 2025 čtyřválcové Multistrady. Konkrétněji Multistradu V4 s mechanickým podvozkem a koly 19“ a 17“, Multistradu V4S s elektronickým podvozkem Skyhook a koly 19“ a 17“ a konečně také sportovní variantu Multistradu V4 Pikes Peak s elektronickým podvozkem Öhlins a koly 17“. Změny v designu nejsou na první pohled viditelné kromě rozdílného barevného schématu obou generací Pikes Peaku. Uvnitř mašiny se facelift každopádně dotýká vybavení a techniky ze všech částí mašiny: od ergonomie přes motor, elektroniku, podvozek, brzdy, jízdní režimy až po pohodlí pasažerů při cestování ve dvou.
Dostupnost a výbava Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025
Přijímáme objednávky na novou Multistradu V4 Pikes Peak 2025. Ducati je začne vyrábět v průběhu letošního října. Jako u minulé generace Ducati nabízí Multistradu V4 Pikes Peak 2025 s podvozkem Öhlins, kovanými koly 17“ a zadní jednostrannou kyvnou vidlicí v jednom barevném schématu a s jedinou výbavou- v plné palbě.
Co je v Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025 nového
Změny designu mašiny proběhly jak v přední části, tak sedlové části mašiny. Nejsou nijak vizuálně výrazné. Nové jsou přední a zadní světla, mají upravené tvary a vyšší svítivost. Pivot zadní kyvné vidlice Multistrady V4 Pikes Peak je uložený výš o jeden milimetr. Tohle nepatrné posunutí má výrazně snížit klesání zadku mašiny při přidání plynu. Na zadním kole je větší brzdový kotouč o průměru 280 mm. Zapojí se daleko častěji, do elektronického balíku výbavy přibývá systém rear-to-front, který je Ducati variantou na duální brzdový systém. Vy brzdíte přední brzdou a systém obratem brzdí vepředu i vzadu. Do jízdních režimů přibyl režim WET a RACE. Elektronický podvozek Öhlins Smart EC 2.0 má nový režim odpružení Touring. Režimy odpružení mašiny můžete nyní volit během jízdy nezávisle na vybraném jízdním režimu. V mašině je nová řídící jednotka DVO (Ducati Vehicle Observer) představená letos u nové Panigale V4 2025.
Design Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025
Design Multistrady V4 Pikes Peak 2025 je barevně a graficky inspirovaný barevnými schématy a grafikami závodních mašin Ducati MotoGP, Superbike a Motocross. Pro zdůraznění sportovního charakteru je Multistrada V4 Pikes Peak vybavená rancem dílů z karbonu a homologovaným titanovým tlumičem výfuku Akrapovič. Dalšími typickými prvky pro Multistradu V4 Pikes Peak jsou nízké kouřové plexi, zlatá eloxace pouzder vidlic Öhlins, sedlo s logem V4 a logo Ducati Corse umístěný na zobáku mašiny.
Ergonomie Ducati Multistrada V4 Pikes Peak 2025
Multistrada V4 Pikes Peak má sportovně upravenou ergonomii pozice stupaček k sedlu, která zajišťuje maximální kontrolu jízdy a zvětšení úhlů náklonu mašiny při průjezdu zatáček. Jízdní pozice se od Multistrady V4 liší vyššími a více dozadu posunutými stupačkami, které zvyšují maximální úhel náklonu a usnadňují pohyby těla. Řídítka jsou nižší, užší a mají méně zdůrazněné zakřivení. Tato ergonomická kombinace trojúhelníku sedlo | stupačky | řidítka se promítá do jistějšího pocitu při sportovní jízdě, přičemž je stále zachována příjemná úroveň pohodlí při cestování.
Sportovat s ní můžete na každé cestě
Semiaktivní podvozek Multistrady V4 Pikes Peak Öhlins Smart EC 2.0 se výrazně liší od podvozku Multistrady V4 Ducati Skyhook. Vepředu má 17“ kolo, aby svým jezdcům zajistil vysokou přesnost řízení a okamžité reakce na změny směru jízdy. Multistrada V4 je obutá do pneumatik Pirelli Diablo Rosso IV o rozměrech 120/70 vpředu a 190/55-17 vzadu na novým pětipaprskových kovaných hliníkových kolech. Strategie odpružení aktuální generace Öhlins Smart EC 2.0 byla optimalizována tak, aby lépe držela při sportovní jízdě a zároveň poskytla posádce větší komfort při cestovním stylu jízdy. Systém pracuje podle logiky „event based“, stejně jako u modelů Panigale V4 S a Streetfighter V4 S. Kromě toho můžete v poslední generaci V4 Pikes Peak ovládat odpružení podvozku bez ohledu na zvolený jízdní režim. Vybíráte z režimů odpružení Track, Dynamic, Comfort nebo Low Grip, které zvyšují podporu a přesnost nebo komfort a stabilitu podle typu trasy a podmínek. Aniž by se tímto zásahem změnila odezva motoru nebo chování dalších elektronických jízdních asistentů.
170 koní čeká, jak otočíte zápěstím
Papírově po homologací motoru na normu Euro 5+ zůstává výkon motoru nezměněný na maximální hodnotě 170 koní. Absence jednoho newtonmetru v krouťáku a to že jeho maximum nastupuje o 250 otáček výš nikdo nepoznáte. Mimořádně lineární křivka točivého momentu totiž zajišťuje plynulou a progresivní odezvu na plyn při všech rychlostech. Ducati aktualizovala systém vypínání zadních válců. Původně se vypínaly pouze při neutrálu, v poslední generaci motoru V4 Grandturismo k tomu dochází daleko častěji, pokud není motor dostatečně vytěžovaný. Mělo by to přinést úsporu 6% spotřeby paliva. Intervaly servisní údržby motoru zůstávají nezměněné: každých 60 000 km kontrola ventilů, olejový servis každých 15 000 km nebo 24 měsíců.
Změny v elektronické výbavě Multistrada V4 Pikes Peak 2025
Aby vaše jízda probíhala hladce a maximálně efektivně, o to se stará nová řídící jednotka DVO (Ducati Vehicle Observer) představená letos u nové Panigale V4 2025. Jedná se o pečlivě vycvičený algoritmus závodní divizí Ducati Corse, který dokáže simulovat vstup sedmdesáti senzorů a měří a vyhodnocuje sedmdesát fyzikálních veličin. Dokáže započítat i odstředivé síly a díky této kombinaci vstupních dat dokáže efektivněji vypočítat a nastavit ideální fungování všech ostatních jízdních asistentů od duálního brzdového systému, náklonového ABS, wheelie control nebo kontroly trakce. Drobné změny jsou i mezi jízdními režimy. Nově se objevují režim Wet do deště a Race Riding Mode. Palivová mapa jízdního režimu Race je doplněná o progresivnější strategii omezovače. Quickshifter V4 Pikes Peak má speciální kalibraci, která umožňuje velmi agresivní podřazování, navíc s implementací ještě přímějšího propojení plynu s rukojetí v režimu High Power. Volba a nastavení jízdních režimů dál probíhá prostřednictvím 6,5 palcového plnobarevného TFT displeje. Má aktualizované uživatelské rozhraní s účinnějším a všestrannějším ovládáním odpružení. Displej si zachovává funkce zobrazení navigace na mapě díky aplikaci Ducati Connect.
Radary budou vaši guardiani
Multistrada V4 byla první mašina na světě vybavena předním a zadním radarovým systémem podporujícím adaptivní tempomat (ACC), systém Blind Spot Detection (BSD), který signalizuje přítomnost blížících se vozidel v mrtvém úhlu zrcátek. Do balíku radarových asistentů se v Multistradách 2025 přidává funkce varování před čelní srážkou (FCW), která jezdce upozorňuje na možnou kolizi s vozidlem jedoucím vpředu vyskakovacím oknem na přístrojové desce. Při nouzovém brzdění nyní nové brzdové světlo Ducati aktivuje také směrová světla, aby bezprostředněji signalizovalo nebezpečí vozidlům jedoucím za ním.
Větší pohodlí pro celou posádku
Boční a horní kufr jsou posunuté dozadu v rozsahu od 12 do 30 mm, aby poskytly víc prostoru pro nohy spolujezdce. Nová hliníková podpěra horního kufru nabízí spolujezdci lepší oporu a větší robustnost. Z nabídky různě vysokých sedadel pro jezdce i spolujezdce a díky snížené sadě odpružení můžete přizpůsobit Multistradu V4 Pikes Peak i pro jezdce menší postavy.