Představujeme Ducati Streetfighter V4 2025

Po představení 7. generace Ducati Panigale V4 během letních prázdnin byla jen otázka času, kdy Ducati předvede nový čtyřválcový Streetfighter. Ten i ve své první generaci od sezony 2020 používal převážnou část rámu a techniky Panigale V4.  Aktuální generace Streetfighteru V4 se s Panigale V4 shoduje ještě víc, než kdykoli předtím. Motor, technika, balík elektroniky a podvozky jsou odvozené přímo z Panigale V4 2025. Jediné rozdíly jsou v předních kyvných vidlicích a kapotáži obou mašin. Ducati Streetfighter V4 2025 bude dostupný od března 2025 opět ve dvou stupních výbavy. Základ je osazený mechanickým podvozkem Showa- Sachs, Streetfighter V4S je vybavený elektronickým podvozkem Öhlins Smart EC 3.0, kovanými ráfky a lithiovou baterií. Rozdíl v celkové váze obou dvou variant SF jsou 2 kila. Oba Streetfightery V4 jsou jednomístné, sedlo a stupačky spolujezdce jsou k dispozici v příslušenství.

 

Z jednoho těsta

 

Stačí vzít řídítka do ruky

 

 

Next level formula facts

 

King of the nakeds

Ducati Streetfighter V4S 2025 zvedá vlastní rekord své předchozí generace v segmentu naháčů rekordním poměrem výkonu a hmotnosti 1,13 hp/kilo. Působivý koeficient narostl díky lehčímu a výkonnějšímu motoru (+6 hp).  V kombinaci s rámem a elektronikou Ducati Panigale V4 2025 používají Streetfightery také  řídící jednotku DVO (Ducati Vehicle Observer), odpružení Öhlins Smart EC 3.0 a závodní brzdový systém Race eCBS. Spolu s rámem a oboustrannou zadní kyvnou vidlicí jde o technické řešení, které Ducati pouští ze svých MotoGP speciálů do produkčních superbiků. S touto kombinací techniky a výbavy budou Streetfightery V4 ještě výkonnější na okruzích a komfortnější při jízdě v běžném provozu.

 

214 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Čtyřválec Desmosedici Stradale je úzce odvozený od Ducati MotoGP motorů. Sdílí s nimi architekturu a řadu technických řešení. Válce jsou v motoru posazené v úhlu 90°, motor má desmodromické rozvody, protiběžný klikový hřídel a časování Twin Pulse. Jeho výkonový vrchol 214 koní nastupuje ve stejných 13 500 otáčkách. Shodné jako u Panigale jsou také maximální točivý moment s otáčkami, konkrétně 120 Nm při 11 250 otáčkách. V mezigeneračním srovnání to znamená +6 koní o 500 otáček výš ale také -3 Nm s maximem posunutým o 2 250 otáček výš. Poslední generace motoru Streetfighteru má poprvé proměnnou délku sacích hrdel s hodnotou 25 mm v krátké konfiguraci a 80 mm v dlouhé. Dále jiný profil vaček s vyšším zdvihem + alternátor s olejovou pumpou z Panigale V4R. Řadící buben je převzatý ze Superleggery V4. Komu by tohle stádo přišlo jako slabý, nasadí závodní výfukový systém Akrapovič. Maximální výkon SF tím zvýší na 226 koní a mašinu ulehčí o pár kilo.

 

Design tvarovaný tělem jezdce

Ducati se v rámci vývoje Panigale V4 zaměřila na touch pointy jezdce z motorkou- sedlo, stupačky, nádrž, řídítka. Klíčové změny jsou ve tvaru sedla a nádrže. Hluboké vybrání v horní části nádrže před víčkem poskytuje větší prostor pro jezdce a zabraňuje tím kontaktům přilby s mašinou. Zároveň zadní část nádrže v kombinaci s bočními kryty a tvarem sedadla efektivněji podrží jezdce při brzdění, nájezdu a průjezdu zatáčkou. Bez toho, aby omezovala pohyby jeho těla v ostatních fázích jízdy. Při brzdění se na ní snáze udržíte koleny, stejně to funguje při náklonech. Jízdní pozice snižuje namáhání rukou, a tím klesá i celková únava. Mezigeneračně mají nový tvar také přední winglety, které jsou pevněji integrované do mašiny. Díky novému tvaru převzatého z Panigale V4 2025 jsou výrazně efektivnější. V rychlosti 270 km/h se přítlak na přední kolo zvýšil o 17 kilogramů ve srovnání s minulou generací Streetfighteru.

 

Změny v rámu a ergonomii Ducati Streetfighter V4 2025

Úpravy předního a sedlového rámu společně se zadní kyvnou vidlicí výrazně hýbaly s pevností a pružností zmíněných prvků.  Díky novému rámu nebylo třeba u Streetfightera V4 2025 prodlužovat kyvnou vidlici. Pouze se o půl stupně zvětšil úhel hlavy řízení a o milimetr prodloužil rozvor. Nový přední rám je oproti původnímu lehčí (3,47 kg proti 4,42 kg). V horizontálním směru je o 39 % měkčí. Nová Panigale V4 2025 taky přišla s kyvnou vidlicí odvozenou z MotoGP. I ona je pružnější o 43%. Měkčí rám a zadní kyvka lépe absorbují nerovnosti povrchu. Nová kyvka je lehčí a ve spojení s kovaným ráfkem u Streetfigteru V4S se povedlo snížit váhu o působivých 2,9 kilogramu. Řídítka aktuální generace Streetfighteru V4 jsou o 10 mm blíž k jezdci, stupačky jsou zase níž a víc vpředu bez omezení náklonu. To díky tomu, že stupačky jsou o 10 mm zasazené víc do motorky. S pohodlím jezdce souvisí také nové tunely po stranách kapotáže, které odvádějí horký vzduch z motoru pryč od jezdce.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Streetfighter V4S je osazený třetí generací semiaktivního odpružení Öhlins Smart EC 3.0. To pracuje se širším rozsahem nastavení a má rychlejší hydraulické ventily. Proti Panigale V4 2025 má Streetfighter V4 2025 lehce přepracované přepákování zadního tlumiče pro větší jízdní komfort na silnici. Tomu přispívá i nová strategie elektroniky podvozku nazvaná Cruise Detection. Pokud jedete konstantní rychlostí na dálnici, změkčí se automaticky odpružení podvozku. Stejně jako nová Ducati Panigale V4 je i Streetfighter V4 vybavený předními brzdovými třmeny Brembo Hypure™. Jsou lehčí o 60 gramů na pár v porovnání se třmeny Stylema předchozího modelu SF. Výkonnější třmeny Brembo Hypure™ účinněji rozptylují teplo vznikající při brzdění. Díky tomu nabízejí konzistentnější výkon při delší jízdě na okruhu. Brzdy jsou vybavené systémem Race eCBS s funkcí Cornering. Race eCBS brzdí obě dvě kola, i když brzdíte jen přední brzdou. Posouvá tím dál brzdný bod a navíc dokáže přibržďovat zadek mašiny i při nájezdu do zatáčky ve chvíli, kdy už přední brzdovou páčku pustíte. Stabilizování mašiny, utažení stopy za vás vyladí elektronika. V silničních režimech systém funguje klasicky jako jakýkoli chytrý kombinovaný systém, který vám pomůže rychleji zastavit.

 

Ducati vehicle observer

Ducati nasazuje poprvé v produkčních mašinách Systém Vehicle Observer (DVO). Jedná se o algoritmus vyvinutý závodním oddělením Ducati, který dokáže simulovat vstup sedmdesáti senzorů a měří sedmdesát fyzikálních veličin. Výsledkem jsou ještě lepší zásahy kontroly trakce a antiwheelie v téměř prediktivním režimu. Systém je schopný předpovídat, jak moc bude kolo klouzat a dopředu upraví míru jeho prokluzu.

 

Elettronica bude váš guardiano

Ducati Streetfighter V4 2025 je vybavený kompletním balíkem elektronických jízdních asistentů z nové Panigale V4 2025.  Ducati Traction Control DVO, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control DVO, Ducati Power Launch DVO, Engine Brake Control a Ducati Quick Shift 2.0. Systém DQS 2.0 má snímač úhlové polohy řadicího bubnu. Táhlo řazení je díky tomu bez mikrospínačů a nabídne jezdcům přímější pocit při řazení. Díky nové řídící jednotce DVO jsou všechny ostatní jízdní asistenty ještě efektivnější.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle!

Přístrojová deska Streetfighteru V4 je zcela nová. Má úhlopříčku 6,9" s poměrem stran 8:3. Ochranné sklo využívá technologii Optical Bonding, která zajišťuje maximální čitelnost zobrazených parametrů na černém pozadí i za přímého svitu slunce. Displej nového Streetfighteru V4 umocňuje pocit, že sedíte na Desmosedici GP. Okruhová varianta rozhraní displeje je navržena tak, aby vás podporovala při hledání maximálního výkonu. Díky velikosti a široké uhlopříčce nového přístrojového panelu je možné zobrazit řadu nových parametrů: "g-metr", který v reálném čase ukazuje hodnotu příčného zrychlení při náklonu a podélného zrychlení při akceleraci a brzdění. "Výkon a točivý moment", který zobrazuje procento výkonu a točivého momentu podávaného v daném okamžiku v porovnání s maximálními hodnotami dostupnými vzhledem k zařazenému převodovému stupni. “Úhel náklonu", který zobrazuje okamžité úhly náklonu doprovázené úrovní otevření škrticí klapky a tlakem vyvíjeným na brzdu.

 

Okruhové rozhraní displeje

 

Silniční rozhraní displeje

Road varianta rozhraní displeje je velice přehledná. Velký důraz je kladený na kruhový otáčkoměr umístěný uprostřed, s ukazatelem rychlostních stupňů uvnitř. Levá strana obrazovky je vyhrazena pro nastavení, navigaci, hudební přehrávač, správu telefonu atp. Na pravé straně se nacházejí ukazatele rychlosti, času, teploty vody a tempomatu, pokud ho máte zapnutý. Přístrojová deska dynamicky mění rozdělení prostoru, posouvá sloupce a přerozděluje plochy tak, aby nabízela maximální viditelnost právě používaných funkcí, jako je například navigátor.

Copyright © Michal Fučík

 

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran