Představujeme Ducati Multistrada V2 2025

Ducati Multistrada V2 modelový ročník je kompletně nová mašina postavená kolem nového V2 motoru, který Ducati představila na podzim 2024. Jde o nejlehčí dvouválcový motor za celou tovární historii, váží pouhých 54,4 kilo. Stejné motory pohání také Panigale V2 a Streetfightery V2. V Multistradách je motor naladěný pro cestování, má snížený maximální výkon na 115,6 koně a rozdílné převody. Původní příhradový rám i v této mašině nahradil ve přední části hliníkový monokok. Multistrada V2 si i v poslední generaci zachovala původní rozměry kol: 19“ vepředu a 17“ vzadu.

 

Mašiny a výbava série Multistrada V2 2025

Základní verze Multistrada V2 je k mání pouze v červené barvě. Poznáte ji podle mechanicky nastavitelných tlumičů – přední vidlice Marzocchi o průměru 45 mm a zadního tlumiče Sachs. Multistradu V2S si můžete pořídit v Ducati červené nebo matně zelené barvě Storm green. Podobně jako v minulých generacích V2S je osazená semiaktivním podvozkem Ducati Skyhook Suspension.  Jízdní módy podvozku mají rozdílný charakter tlumení, nastavit je můžete nezávisle na zvoleném jízdním režimu. DSS navíc elektronicky omezuje potápění přední vidlice při brždění a přidřepnutí zadního tlumiče při akceleraci. V základní výbavě jsou lité disky kol, v příslušenství si můžete vybrat ocelové drátěné disky pro offroadovou jízdu. Ducati Multistrada V2S bude dostupná také se trimem travel, který obsahuje boční plastové kufry, centrální stojan a vyhřívané rukojeti řídítek. První kusy Ducati Multistrada V2 2025 dorazí do ČR už počátkem roku 2025.

 

Dobrý vkus, signore!

Menší a agresivnější světla jsou inspirovaná Multistradou V4 i současnou Panigale V4 a V2. Velký důraz byl při vývoji kladený na aerodynamiku a tepelný komfort. V bočních plastech jsou integrované průduchy přivádějící vzduch k nohám jezdce. Přívod vzduchu omezuje sálání tepla od motoru na tělo jezdce. Výškově nastavitelný štít má průduch eliminující turbulence. Po stranách má ještě přídavné křidélka, které odvádějí vzduch do boků. Výška předního plexi se dá snadno ovládat jednou rukou. V nabídce příslušenství je menší sportovní i větší touringová varianta předního plexi štítu.

 

115 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Multistrada V2 sdílí motory s Panigale V2 a Streetfighterem V2. Nový dvouválec Ducati pojmenovala minimalistickým názvem „V2“. V Multistradách dosahuje kapalinou chlazený motor o objemu 890 cm3 maximálního výkonu 115,6 koní při 10 750 ot/min, maximum krouťáku má hodnotu 92,1 Nm při 8 250 ot/min. Cestovně naladěná verze motoru je vybavená těžším setrvačníkem a silnějším alternátorem. Rozdílně je poskládaná i převodovka: s krátkou jedničkou a naopak dlouhou šestkou. Ducati u nového dvouválce logicky ustoupila od desmodromických rozvodů s ozubenými řemeny, které nahradily klasické pružiny na ventilech a rozvodové řetězy. Kontrola vůli ventilů se provádí v intervalu 30 000 km. Motor je vybavený variabilním časováním ventilů na sací straně. Díky němu bude motor tahat ve velkém rozsahu otáček, od 3 500 do 11 000 za minutu nepadá hodnota točivého momentu pod 75 % maxima. 6ti stupňová převodovka je spojená s quickshifterem Ducati Quick Shift 2.0, který využívá snímač převodového stupně. Přímé spojení mezi pedálem řazení a hřídelí řazení eliminuje vůle a řazení je díky němu rychlejší a přímější.

 

Rám a ergonomie Ducati Multistrada V2 2025

Kompletně přepracované šasi Multistrady V2 2025 je koncepčně převzaté z Multistrady V4. Přední část rámu je kompaktní hliníkový monokok, využívající motor jako nosný prvek. K rámu i motoru je v zadní části přimontovaný příhradový podsedlový rám z ocelových trubek. K motoru je chycená i zadní oboustranná hliníková kyvná vidlice. Při mezigeneračních úpravách ergonomie Ducati věnovala velkou pozornost pohodlí. Prostornost pro nohy a trup se zvětšila pro oba pasažéry. Inženýrům Ducati se povedlo postavit velmi štíhlou mašinu, ze které snadněji dosáhnete nohama na zem. Upravené jsou kontaktní plochy pro kolena a vnitřní strany stehen pro větší pocit kontroly při vysokých rychlostech. Díky nové ergonomii vyžaduje nová Multistrada V2 při náklonu menší námahu na řídítka a zaručuje neutrálnější chování při nájezdu do zatáček a jejich průjezdu. Aby si jezdec mohl bezpečně opřít nohy o zem, byla nová Multistrada V2 vybavena sedadlem nastavitelným do dvou poloh s výškou 850 a 830 mm. Kromě toho katalog Ducati Performance nabízí jako příslušenství sedadlo zvýšené na 870 mm a snížené na 810 mm. U verze S je díky poloaktivnímu odpružení DSS (Ducati Skyhook Suspension) a systému minimálního předpětí možné snížit sedadlo na 790 mm.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Multistrada V2 je vybavena vidlicí Marzocchi s trubkami o průměru 45 mm a tlumičem Sachs s progresivním článkem, obojí plně nastavitelné. Multistrada V2S používá semiaktivní elektronické odpružení Ducati Skyhook Suspension. Jízdní módy podvozku mají rozdílný charakter tlumení a dají se nastavit nezávisle na jízdním režimu. DSS navíc elektronicky omezuje potápění přední vidlice při brždění a přidřepnutí zadního tlumiče při akceleraci. V základní výbavě jsou lité disky kol, v příslušenství si můžete vybrat ocelové drátěné disky pro offroadovou jízdu. Funkce minimálního předpětí navíc umožňuje jednoduchým stisknutím tlačítka snížit zadní odpružení na minimum, což usnadňuje kontakt nohou se zemí zejména při plném zatížení a se spolujezdcem. Stejně jako u nové Multistrady V4 lze režimy odpružení volit nezávisle na jízdních režimech, a zvolit tak preferovanou kalibraci odpružení při zachování nezměněných parametrů elektronického řízení a odezvy motoru.

 

Na Ducati nejezdíte, Ducati krotíte

Obě verze modelu Multistrada V2 jsou vybavené 19„ předním litým kolem v kombinaci se 17“ zadním litým kolem s pneumatikami Pirelli Scorpion Trail II. Vepředu i vzadu máte k dispozici 170 mm zdvihu. Brzdový systém Brembo je vybaven dvojitými předními 320mm kotouči, bržděné čtyřpístkovými třmeny Brembo M4.32 s radiální pumpou. Vzadu jedním kotoučem o průměru 265 mm. Brzdový systém je vybavený funkcí brzdění v náklonu.

 

Klidně na to šlápněte, eletronica bude váš guardiano

Vybírat můžete z pěti přednastavených jízdních režimů (Sport, Touring, Urban, Enduro a Wet). Výkon a odezvu motoru ovládáte díky čtyřem výkonovým režimům. Jízdní režimy mají přednastavené hodnoty na předem definované úrovně pro všechny další elektronické systémy ABS Cornering, Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) a Engine Brake Control (EBC), tovární nastavení si můžete upravit na míru.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou mašinu, vy tuhle!

Tři infomódy (Road, Road Pro a Rally) umožňují maximálně využít možnosti přístrojového panelu a měnit zobrazované informace tak, aby jezdci nabídly co nejlepší jízdní zážitek v každé situaci: Například Road Pro poskytuje informace o procentuálním využití výkonu a točivého momentu v reálném čase. Ducati Multistrada V2 je standardně vybavená tempomatem, zásuvkou USB integrovanou do přístrojové desky, brzdovým světlem Ducati Brake Light EVO (které řídí nouzové blikání při náhlém brzdění) a v případě modelu V2 S multimediálním systémem Ducati s možností aktivace příslušenství Turn-by-turn navigátor. Nová funkce Coming Home navíc udržuje potkávací světla aktivní i po vypnutí zapalování, aby osvětlovala prostor před motocyklem a usnadnila vstup domů.

Copyright © Michal Fučík

 

Prohlédněte si ji ještě ze všech stran