Ducati uvádí 2. generaci svého sportovního cruiseru XDiavel. Aktuální generace XDiavelu 2025 vyměnila dvouválec Testastretta 1260 za čtyřválec Granturismo. Stejné motory pohání Multistrady V4 a Diavely V4. Aktuální generace XDiavelu V4 je kompletně přepracovaná. Zůstala mu pohodlná a uvolněná jízdní pozice, nově je vybavený pohodlnějšími sedadly pro jezdce i spolujezdce a balíkem příslušenství pro cestování na delší vzdálenosti. Poprvé je XDiavel V4 k dispozici ve dvou barvách: Burning Red a Black Lava. Obě dvě barvy jsou metalické. Ducati XDiavel V4 dorazí na showroomy dealerů v průběhu května 2025. Přijímáme závazné objednávky na tuhle mašinu.
Co je v XDiavelu V4 nového
Sportovní cruiser podle Ducati
Linie XDiavelu jsou svalnaté a elegantní zároveň. Nízká a uvolněná jízdní pozice nabízí skvělou kontrolu a ovladatelnost mašiny. Jeho design přitahuje pozornost jako magnet. Všude kam s ním přijedete, budete v centru zájmu ostatních. Svalnatá palivová nádrž upoutá pozornost metalickými barvami Black Lava a Burning Red. Při dopadu světla vytvářejí tyto barvy plynulé a elegantní odlesky. Poznáte ho podle charakteristických předních a zadních světlometů. Denní mód svícení předního světlometu s dvojitým C profilem přitahuje pozornost hrou kontrastů s vnitřní texturou světlometu.
Stačí vzít řídítka do ruky
168 koní čeká, jak otočíte zápěstím
XDiavel 2025 pohání motor V4 Granturismo o objemu 1 158 cm3. Mezigeneračně nabídne vyšší výkon, dynamiku a větší potěšení z jízdy. Motor V4 Granturismo konstrukčně vychází ze čtyřválce Desmosedici Stradale, které pohánějí superbiky Panigale V4 a Streetfighter V4. Standartní rozvody motoru V4 Granturismo významně šetří provozní náklady. Servis a nastavení ventilů probíhá v intervalu 60 000 km. Díky rozšířenému systému deaktivace zadních válců snižuje motor svou spotřebu paliva. Zadní válce se vypínají nejen při volnoběžných otáčkách, ale i při jízdě v nízkých otáčkách a obecně v podmínkách nízkého zatížení motoru. Maximální výkon motoru má hodnotu 168 koní při 10 750 otáčkách. Motor nabízí lineární nárůst točivého momentu ve všech otáčkách. Maximální krouťák má hodnotu 126 Nm při 7 500 ot/min. Motor je ústředním prvkem designu XDiavelu díky lesklé černé povrchové úpravě.
Magnet na pozornost
Spalování Twin Pulse v kombinaci s pečlivě naladěným výfukovým systémem nabízí koncerty, které potěší srdce každého motorkáře. Výfukový systém XDiavelu byl laděný s velkým důrazem na kvalitu zvuku. Rozšířený systém deaktivace zadních válců vytváří při přechodu z jednoho režimu do druhého změnu tónu výfukového zvuku. Hlubší zvuk s nižšími frekvencemi charakterizuje V4 Granturismo, když jsou aktivní pouze dva přední válce. Vyšší frekvence a progresivnější zvuk při plném zátahu 4 válců uslyší všichni ve vašem okolí.
Nekonečná radost z jízdy. Garanzia!
XDiavel V4 má pohotovostní hmotnost 229 kg. Je lehčí 6 kilo oproti předchozí generaci XDiavelu 1260 S se dvouválcem Testastretta. Převážná část úspory váhy je díky kompaktnímu a lehčímu motoru V4 Granturismo. XDiavel je vybavený přední vidlicí o průměru 50 mm a zadním tlumičem s konzolovým uspořádáním. Vidlice i zadní tlumič jsou plně nastavitelné. Oproti svému předchůdci je zvýšená hodnota zadního zdvihu o + 25 mm. Ducati XDiavel díky svému podvozku a motoru ukrutně zrychluje a brzdí. Výkon motoru v kombinaci se zadní pneumatikou vám umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za méně než 3 sekundy. Jednostranná zadní hliníková kyvná vidlice nechává volný prostor pro obdivování zadního kola. Obutý je do pneumatiky s impozantním rozměrem 240/45. Pět hvězdicovitých paprsků ráfků posiluje odkaz na americké muscle cars.
Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí
Brzdový systém s předními kotouči o průměru 330 mm brzdí třmeny Brembo Stylema®. Nabídne vám rekordní výkony s maximálními hodnotami zpomalení 11,5 m/s2. Tyto výsledky jsou obecně charakteristické pro závodní superbiky. Dosáhnout se jich podařilo díky propracované kalibraci systému ABS. Brzdový systém je doplněný o funkci brzdění v náklonu, který posiluje bezpečnost jízdy za všech adhezních podmínek.
Nohy vpřed. Hlavy se budou otáčet…
Řídítka XDiavelu V4 jsou posunuté dozadu a níž oproti minulé generaci XDiavel 1260. Usnadňuje to manévrování s mašinou. Díky změně ergonomie máte XDiavel V4 v každé situaci plně pod kontrolou. Užijete si větší pohodlí díky širokému a silnějšímu sedlu. Spolujezdec má k dispozici výrazně prostornější (+30 % na šířku, +50 % na délku) a pohodlnější (+25 mm tlustější) sedadlo a standardně dodávané zadní madlo. Pokud chcete ještě víc využívat dynamické vlastnosti XDiavelu V4, můžete posunout stupačky víc dozadu díky sadě dostupné ve značkovém příslušenství. Z něj si můžete vybrat i přídavnou zadní kapotáž a ze svého XDiavelu V4 tak uděláte jednomístnou mašinu.
Klidně na to šlápněte. Electronica bude váš guardiano!
Ducati XDiavel V4 nabízí tři motorové power módy a celkem čtyři jízdní režimy: Sport, Touring, Urban a Wet. Díky nim nastavíte vhodné výkony motoru a zásahy asistenčních systémů - Ducati Traction Control ve verzi Cornering, Ducati Wheelie Control a ABS Cornering. V elektronickém balíku výbavy máte k dispozici tempomat, dále Ducati Quick Shift up/down, odvozený z převodovky Panigale V4 2025. Funkce Launch Control vošéfuje vaše bleskové rozjezdy, pokud chcete maximálně využívat akcelerační schopnosti XDiavelu V4.
Na něčem takovém jste ještě neseděli
Všechny elektronické systémy ovládáte prostřednictvím podsvícených ovládacích prvků na řídítkách a nového 6,9“ barevného displeje TFT s poměrem stran 8:3. Jeho aktuální verze byla poprvé představena u Panigale V4 2025. Přístrojová deska nabízí připojení Bluetooth pro spárování mobilu. Díky tomu ovládáte hovory, textové zprávy, hudbu nebo použití navigačního systému Turn-by-turn (dostupný jako příslušenství) prostřednictvím aplikace Ducati Link. Ochranné sklo displeje používá technologii Optical Bonding, která zajišťuje optimální čitelnost na černém pozadí i během dne.
Každý je jiný a potřebuje jinou mašinu. Vy tuhle!
Pokud chcete s XDiavelem V4 cestovat, ve značkovém příslušenství XDiavelu jsou k mání 48 litrové brašny. Nabízí je v balíku výbavy společně s opěradlem spolujezdce, přídavným světlometem a integrovanými bočními madly. Tento paket vám umožní pohodlné cestování i ve dvojici. Pořídit si můžete doplňkové plexi štíty. Vybrat si můžete ze dvou velikostí: větší touringový štít, nebo menší sportovní štít. Vyšší jezdci uvítají sedlo s větší tloušťkou pěny (+15 mm) a jiným tvarem zadní části. K dispozici je i sedlo snížené o 15 mm. Pokud hodláte umocnit sportovní stránky XDiavelu V4, nabízí se vám homologovaný tlumič výfuku s krytem a čtyřmi titanovými koncovkami. Nebo jednomístná zadní kapotáž místo sedadla spolujezdce. Případně ho doplníte o komponenty z karbonu, kované ráfky a brzdové třmeny v červené nebo černé barvě. Vyladíte si zkrátka XDiavel podle svého gusta!