Novinky Ducati EICMA 2025

Novinky Ducati EICMA 2025

Za čerstva přinášíme souhrn všeho nového co jsme zahlídli na letošní výstavě EICMA v Miláně. 

 

Ducati Hypermotard V2 

 

Monster

 

DesertX 2026

 Panigale V2 MM93 a FB63

Nové barvy Panigale V2 a Streetfighter V2 

Nové barvy Panigale V4 a Streetfighter V4

Desmo450 Enduro

Nové barvy Scrambler

Po dvaceti letech od představení prvního Hypermotardu 1100 uvádí novou generaci – Hypermotard V2 a V2 SP (na obrázku). Tento čtvrtý vývojový stupeň je kompletně přepracován s novým technickým základem a moderním designem, který navazuje na legendární linii modelu.

Motocykl je lehčí o 13 kg (SP o 14 kg) než předchůdce 950, což zvyšuje jeho hbitost a ovladatelnost. Nový motor V2 s výkonem 120 koní a točivým momentem 94 Nm nabízí silnou akceleraci už od nízkých otáček.

Verze V2 SP přináší sportovnější vzhled a výbavu – bílé kované ráfky, karbonové doplňky, zlaté tlumiče Öhlins a brzdy Brembo M50, stejně jako speciální lakování k 20. výročí modelu. Celkově zdůrazňuje ještě víc zábavný, sportovní charakter Hypermotardu.

 

Ducati představuje Monster 2026, pátou generaci legendárního naháče, který navazuje na tradici modelu z roku 1992. Novinka zůstává věrná filozofii „vše, co potřebujete, nic navíc“ a kombinuje ikonický design s moderní technikou a nízkou hmotností.

Motocykl pohání nový dvouválec Ducati V2 (890 ccm) s proměnným časováním ventilů IVT, výkonem 111 koní a točivým momentem 91 Nm. Nabízí plynulý zátah v celém spektru otáček a dlouhé servisní intervaly (45 000 km). Díky lehčímu rámu a motoru váží jen 175 kg a je tak ještě obratnější a přístupnější.

Podvozek tvoří monokokový rám, vidlice Showa (43 mm), zadní tlumič Showa, brzdy Brembo M4.32 a pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV. Elektronický balíček zahrnuje 6osou IMU, ABS do zatáček, trakční kontrolu (DTC), wheelie kontrolu (DWC), quickshifter, engine brake control a čtyři jízdní režimy (Sport, Road, Urban, Wet).

Design vychází z původního Monsteru – kompaktní, svalnatý vzhled, charakteristická nádrž „bison back“, LED světlomet ve tvaru „C“ a nová 5” TFT obrazovka s joystickovým ovládáním.

Model bude dostupný ve verzích Monster a Monster+ (navíc kryt sedla spolujezdce a štítek), v barvách Ducati Red a Iceberg White, od února 2026 v Evropě a později i v dalších zemích. Nabídne širokou škálu doplnků Ducati Performance a bude dostupný i v A2 verzi (35 kW).

 

 

 

 

 

Na výstavě se objevila i předprodukční verze dového DesertX 2026. Jedná se o modernizovanou verzi svého dobrodružného endura s 21" předním kolem. Novinka je lehčí (206 kg bez paliva), výkonnější a lépe připravená do terénu díky pokročenému odpružení s progresivním zadním přepákováním.

Pohání ji nový motor V2 s proměnným časováním IVT, který poskytuje 110 koní při 9 000 ot./min a 92 Nm při 7 000 ot./min. Tím se zvyšuje všestrannost i jízdní dynamika na silnici i v terénu.

Podrobnosti budou odhaleny v únoru 2026, s uvedením na evropský trh v květnu, následně v Severní Americe v červnu a v Japonsku a Austrálii v srpnu 2026.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ducati představila Panigale V2 MM93 a FB63, dvě speciální číslované edice věnované jezdcům týmu Ducati Lenovo 2025 – Marcu Márquezovi a Peccovi Bagnaiovi. Oba modely vycházejí z Panigale V2 S, kterou oba závodníci používají pro trénink, a přinášejí unikátní design i technická vylepšení pro vyšší výkon na okruhu.

Verze MM93 nese lakování inspirované prvním testem Márqueze na Ducati, zatímco FB63 odkazuje na černo-červený kamuflážní design Bagnaiových přileb, rukavic a bot.

Motocykly mají kovaná pětipaprsková hliníková kola (lehčí o 1,5 kg, s menší setrvačností), nastavitelný tlumič řízení Öhlins, snížená řídítka na frézované horní brýli s číslem série, závodní plexi zlepšující aerodynamiku a sportovní gripy ve stylu MotoGP.

Cílem úprav je zvýšit stabilitu, přesnost řízení a ovladatelnost – tedy vlastnosti, které ocení především jezdci při sportovní jízdě.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Legendární barva Giallo Ducati (žlutá) známá z 70. a 90. let a z nedávných závodů MotoGP a WorldSBK 2024 je zpět. V modelovém roce 2026 bude dostupná na Panigale V2S a Streetfighter V2S, kde doplní tradiční červené provedení.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ducati představuje speciální edice Panigale V4 S Corse a Streetfighter V4 S Corse, jejichž design vychází z závodních motocyklů Desmosedici GP25 týmu Ducati Lenovo 2025. Obě novinky nesou tradiční Ducati Red doplněnou o fluorescenční červený motiv ve tvaru křivky a bílé startovní tabulky s ikonickou jedničkou, čímž zdůrazňují propojení se světem MotoGP a závodního ducha značky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nedlouho po spuštění výroby ostrého motokrosu Desmo450 MX přichází Ducati s verzí Desmo450 Enduro, která byla prozatím ukázána na světlo světa a detailnější představení ji čeká v následujících měsícíh. Stejně tak byla na stánku k vidění ostrá kroska Desmo250 MX, se kterou již Ducati závodí v italském šampionátu. Předpokládá se, že sériová výroba obou těchto modelů příjde v příštím roce.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na veletrhu EICMA 2025 představuje Scrambler Ducati dvě nové potahové sady pro model Icon: Retro Stripe a Old Skool Checkerboard, dvě barevná schémata, která oslavují motocyklové dědictví a svobodomyslný přístup světa Scrambler a kombinují závodní DNA, popkulturu a moderní design.