První Scrambler jsem si projela na World Ducati Week 2016. Při testovacích jízdách na mě vyšel Scrambler Sixty2, entry Scrambler o objemu 400ccm. Rozhodně největší dojem na mě udělala jeho ovladatelnost. Proto jsem při testování letošní novinky Scrambler 1100 Sport byla dost zvědavá, jestli si největší synek z rodiny Scramblerů tuhle parádní dovednost udržel. A byla jsem velmi mile překvapená! Jiný naháč o objemu 1100 ccm by patrně budil dojem těžkopádnosti, ale u Scrambleru 1100 Sport tohle rozhodně neplatí.
Amore na první pohled, je tak?
Celkově ve mě tahle motorka udělala dojem, že je to stroj mnoha tváří. Café-Racer, se kterým se svižně propletu městem a dám na obdiv design, který se Ducati jako obvykle vážně povedl. Pohodlný posez jezdce a otáčky do pěti tisíc přímo lákají na pohodovou vyjížďku krajinou za městem a jako bonus oproti menším Scramblerům se tahle mašina rozhodně neztratí i na dost svižné vyjížďce s ostatními Ducati.
86 koní čeká, až otočíte zápěstím
Dvouválcový motor si zachovává slušný krouťák odspodu, ale do 4500 až 5000 ot/min se chová vcelku kultivovaně, což sice už není ten syrový Monster na který jsem zvyklá, ale zato jde ruku v ruce se super ovladatelností i v malých rychlostech. Naopak od 5000 ot/min je čas zapomenout na kávu a užít si všechny splašené koně.
Brzděte na doraz, podvozek si poradí!
Brzdy jsou super, není víc co dodat. Bosch ABS s funkcí brždění v náklonu odvádí setsakramentsky dobrou práci. Nastavitelný sportovní podvozek od Öhlins velmi slušně žehlí nedokonalosti našich silnic, a že jich u nás na jižní Moravě a Vysočině stále dost je. A zároveň motorka až překvapivě dobře drží v zatáčkách i ve vysoké rychlosti. Ačkoli jsem měla zpočátku ve vyšších rychlostech (nad 150km/h) nedůvěru a pocit mírné nestability, po téměř 500 km cest a necest na Scrambleru 1100 sport myslím, že ten divný pocit byl pouze v mé hlavě kvůli absenci tlumiče řízení, na který jsem zvyklá. Nenastala jediná situace, kdy by motorku rozhodila nerovnost na silnici.
Taky se vám zvedá la temperatura, když se na něj díváte?
Jak jsem už zmínila, design mi přijde více než povedený, pro fajnšmekry se ale určitě najdou drobnosti k doladění. Pro začátek třeba koncovka výfuku, ta od Termignoni mu sluší rozhodně víc! Trochu kritiky zaslouží boční stojan, jehož vyklopení je boj jak z motorky, tak ze země, ale na všechno jde najít po čase grif. Přepínání jízdních režimů se mi nedařilo za jízdy. Sedlo je trochu vyšší a širší a moje výška 164 cm byla na limitu, pokud tedy nejste vyznavači baletu při manipulaci s motorkou na místě.
karta mašiny Scrambler 1100 Sport
Každý je jiný a potřebuje jinou mašinu. Vy tuhle!
Pokud někdo vyznává rychlý a sportovní jízdní styl anebo dlouhé cestování, koukat bude po jiných Ducati. Všechno ostatní co si představíte, skvěle zvládá Scrambler 1100 Sport. Po testování Scrambler Sixty2 jsem si říkala, že by to byla skvělá druhá motorka do garáže. Po dvou letech už to mám zas jinak. Scrambler 1100 Sport má všechny předpoklady být v garáži číslo 1! Děkujeme za rezenci Blanche, Ducati Motorcycle Club Brno.
Copyright © Michal Fučík společně s autorkou recenze