Ducati Monster 821

Konfigurátor Parametry

Monster slaví výročí 25 let na trhu novou mašinou 821

Monster 821 modelové řady 2018 vzdává hold dědictví Monsteru 900, který před více než 25 lety přinesl v roce 1993 revoluci ve světě motorek- ztělesňoval podstatu skutečného sportovního naháče. Design a tvary aktuální motorky jsou štíhlé, agilní a sportovní díky kompletně přepracované užší nádrži a ocasu, originálním tlumičům a novému LED světlometu. Monster 821 bude v sezoně 2020 dostupný v červené barvě.

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na něj díváte?

Klasické prvky jako je příhradový rám a řízení ostré jako břitva jsou doplněny o moderní bezpečnostní jízdní asistenty Ride by wire a Ducati Safety pack, které zahrnuje ABS a kontrolu trakce DTC. Monster 821 vám díky Riding Modes umožní volbu jízdního režim podle místa kolem vás – vybíráte z režimů Sport, Touring a Urban. Výkon motoru kontra hmotnost motorky, nastavitelné sedlo a ostatní jízdní asistenty udělají z každé vaší jízdy sérii návalů radosti. Novinkou, na kterou se budete těšit je barevný přístrojový  panel TFT. Jako příslušenství můžete přikoupit i závodní řazení Ducati Quick Shift převzaný z Panigale.

 

109 koní čeká až otočíte zápěstím

Srdcem Monsteru 821 je kapalinou chlazený dvouválec Testastretta o objemu 821 ccm. Válce motoru svírají úhel 11° a každý má desmodromický 4 ventil. Je vyroben tak, aby byl nedílnou součástí rámu motorky. Dává maximální výkon 109hp při 9 250 otáčkách, maximální točivý moment 86 Nm je k dispozici o něco dříve, při 7750 otáčkách.  Sekundární vzduchový systém je podobný tomu, který je používán na 1199 Panigale. Řízený proud čistého vzduchu se vstřikuje do výfukového potrubí, což umožňuje úplnou oxidaci horkých výfukových plynů, účelnější dělení uhlovodíků a oxidu uhelnatého, což snižuje emise motoru. Motor plní emisní normu EURO 4. Vzduchový filtr a výfukový systém, jehož tlumič je nyní shodný s Monsterem R zlepšují točivý moment při nízkých a středních otáčkách motoru. Motor má prodloužené servisní intervaly na 15 000 km nebo rok a jednou za 30 000 km se dělá kontrola vůle ventilů, tzv desmoservis. Řazení je 6i stupňové. Sekundární převod je na zadní nápravu přenášený řetězem.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší!

Ducati Quickshifter je nově k mání jako volitelné příslušenství Monsteru 821. Ducati Quick Shift (DQS) je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje skutečné  vzrušení ze sportovní jízdy.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku, vy tuhle…

Rám Monsteru 821 používá kombinaci motoru jako nosného prvku v hlavním mřížovým rámem. Tento koncept je odvozen ze závodního světa a poprvé byl použitý u Panigale. Tato konfigurace vytváří velmi kompaktní a lehký rám-  díky trubkám s velkým průměrem také vysokou torzní tuhost, která je ideální pro dynamické vlastnosti Monsteru. Zadní sedák je připevněný přímo k motoru pomocným rámem. Pro letošní model byl kompletně přepracován a vytvořil tak konstrukci, která je určena také k podepření nových držáků nohy pro spolucestujícího, jsou odděleny od držáků řidiče, aby mu zajistily větší volnost pohybu při sportovním jízdě. Výška nastavitelného pohodlného sedla od země je volitelná mezi výškami 78,5 až 81 cm od vozovky a nabízí dostatek pozic i pro menší jezdce.

 

Zastavíte na pětníku, podvozek si poradí

Monster 821 krotí brzdy Brembo v kombinaci se systémem ABS, který může jezdec vypnout. Přední 4 pístové brzdy Monobloc M4-32 s kotouči o průměru 320 mm jsou doplněny 245mm kotoučem na zadním kole, který je svíraný 2 pístovým třmenem. Odpružení je vepředu zajištěno upside down vidlicí průměru 43mm a zdvihu 130mm. Zadní náprava je plně stavitelná. Vzadu použita hliníková oboustranná kyvná vidlice o zdvihu 140 mm. Na silnici vás podrží pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III.

 

Klidně na to šlápněte, Monster 821 je vás guardiano

Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu,  signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 109 hp v jízdním režimu Sport a Touring a v městském režimu Urban je výkon omezený na 75 hp. Pomůžou vám také další jízdní asistenty-  Ducati Traction Control- osmistupňová kontrola trakce omezuje možný prokluz zadního kola.

 

Vybral jste machinna perfetta, signore

Jízdní parametry zobrazuje barevný TFT displej. Pro Monster typické oblé čelní světlo rámované obnaženou vidlicí je doplněno LED technologií, zadní světlo je plně z LED. Nově máte k dispozici USB port pro dobíjení mobilu v prostoru pod sedadlem. Ve standartní výbavě je také příprava na Ducati Data Analyzer. Díky třem různým sadám příslušenství Sport, Touring nebo Urban můžete přizpůsobit svůj Monster zcela dle vašich představ.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Vybavíme vás velmi elegante, vše co ladí k Monsteru

100-150hp

Motor

Typ:
kapalinou chlazený dvouválec do L, 4 ventil Desmodromic, Testastretta 11*
Zdvihový objem:
821 ccm
Vrtání x zdvih:
88 x 67.5 mm
Výkon motoru:
109 hp / 9250 rpm
Točivý moment:
876 Nm / 7750 rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire vstřikovací jednotka 53 mm
Výfuky:
odlehčený systém 2-1-2 s katalyzátorem a 2 lambda sondami, dva ocelové tlumiče s hliníkovým vnějším obalem
Emise:
Euro 4

Převody

Převodovka:
6ti stupňová
Poměr:
1.37/15, 2.30/17, 3.28/20, 4.26/22, 5.24/23, 6.23/24
Primární převod:
poměr 1.85:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
46 zubů
Spojka:
antihoppingová vícelamelová v olej. lázni, mechanicky ovládaná

Podvozek

Rám:
Trubkový ocelový mřížkový rám spojený s hlavami válců motoru
Rozvor:
1480 mm
Sklon:
24.3°
Přední odpružení:
vidlice 43mm, upside-down
Přední zdvih:
130 mm
Přední ráfek:
10ti paprskový z lehké slitiny 3.50 x 17
Přední pneu:
120/70 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III
Zadní odpružení:
plně stavitelná pružící jednotka . Hliníková kyvná vidlice.
Zadní zdvih:
140 mm
Zadní ráfek:
10ti paprskový z lehké slitiny 5.50 x 17
Zadní pneu:
180/55 ZR17 Pirelli Diablo Rosso III
Přední brzdy:
2 x 320mm poloplovoucí kotouče, 4pístkové radiální třmeny Brembo Monobloc M4.32, ABS
Zadní brzdy:
245mm kotouč, 2 pístkový třmen, ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
16.5 l
Suchá hmotnost:
180,5 kg
Barva motorky:
Červená Ducati
Přístroje:
přístroje: LCD display: rychloměr, otáčkoměr, měření kol, hodiny, teplota vzduchu, teplota chladící kapaliny, napětí na baterii, 2 denní počítadla, počítadlo rezervy paliva, upozornění na servis, zobrazení zvoleného jízdního režimu, nastavení ABS, nastavení DTC, příprava na DDA+, imobilizer, kontrolky: neutrál, směrová světla, dálkové světlo, omezovač otáček, nízký tlak oleje, rezerva paliva, aktivace DTC, USB port, přípravana na DDA
Záruka:
2 roky bez omezení km
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
variabilní 785 - 810 mm