Ducati vstoupila do světa cruiserů svým vlastním způsobem. Představila skutečný křižník, který se může pochlubit osobitým designem, dotaženým technickým řešením a brutálním výkonem. XDiavel je dlouhý, nízký, svalnatý, plný moderních tvarů a špičkových komponentů. Kombinací těchto vlastností se poskládalo charisma, kterým přitahuje všechny kolem sebe. I po letech od svého uvedení na trh Xdiavel S zůstává černý lesklý, Xdiavel Dark se vrací ke svému původnímu barevnému schematu matné černé karoserie v kombinaci s černým rámem a sedlem. XDiavelů moc nejezdí, ale kdo ho má, nedá na něj dopustit. Motor táhne jako okruhová bestie, do zatáček s ním najíždíte jako s autobusem. Tady máte recenzi na tuhle mašinu od Kubase.
XDiavel nabízí šedesát možných ergonomických konfigurací pro jezdce. Díky kombinaci čtyř pozic stupaček, pěti různých pozic sedadla a tří možností nastavení polohy řídítek si můžete být jistí, že vám tahle mašina padne jako oblek šitý na míru.
XDiavel je poslední Ducati mašina, kterou pohání dvouválcový motor Testastretta DVT o objemu 1262 ccm. Aby motor vyhověl emisní normě EURO 5, výfukový systém dostal upravený tlumič a motor prošel novou kalibrací. Výsledkem úprav je nárůst výkonu o 8 koní oproti předchozí generaci motoru na maximální výkon 160 koní při 9500 otáčkách za minutu. Kalibrace také zploštila průběh křivky krouticího momentu motoru, nové maximum je 127 Nm při 5000 otáčkách za minutu. Řazení je 6i stupňové. XDiavel je první Ducati s řemenovým pohonem. Konstruktéři ho zvolili pro jeho spolehlivý a bezpečný přenos brutálního výkonu na zadní kolo. Díky řemenu si vychutnáte tichý provoz, čistotu a méně údržby.
Xdiavel je vybavený brzdami Brembo se systémem Bosch 9.1ME ABS s funkcí brždění v náklonu, který rozděluje brzdnou sílu individuálně pro přední a zadní kolo. Nastavitelné odpružení je k dispozici vpředu i vzadu což zaručuje mimořádnou ovladatelnost a pozoruhodné natočení řidítek. Zadní náprava používá stavitelnou pružinu a také tlumič spolupracuje s progresivní kinematikou.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 160 hp v jízdním režimu Sport a Touring a v městském režimu Urban je výkon omezený na 100 hp.
Pomůžou vám také další jízdní asistenty- Ducati Traction Control reguluje možný prokluz zadního kola. Systém nabízí 8 různých úrovní tolerance prokluzu, včetně možnosti jejich individuálního naprogramování. Ducati Power Launch se postará o váš bleskový start.Jízdní parametry zobrazuje barevný TFT displej. Potěší vás bezklíčové zapalování, hands free a bluetooth pro spárování motorky s vaším smartphonem. Pravá ruka každého jezdce ocení tempomat.
Osvětlení motorky zajišťují kompletně LED světla. Dominantní přední světlomet má funkci DRL pro denní svícení, které zaručuje dokonalou viditelnost během dne. Díky němu XDiavel okamžitě poznáte jak ve slunečním světle tak v noci.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík