Nový Monster 1200. Zapomeňte na facelift, tohle je nová motorka. A opět kombinuje klasické prvky této modelové řady- příhradový rám a řízení ostré jako břitva, které jsou doplněny o moderní bezpečnostní jízdní asistenty Ride by wire a Ducati Safety pack, které zahrnuje ABS, DTC a DWC. Monster 1200 vám díky Riding Modes umožní zvolit jízdní režim podle podmínek kolem vás – vybíráte z režimů Sport, Touring a Urban. Výkon a přizpůsobivost motoru kontra hmotnost motorky, silný zátah už od nízkých otáček, nastavitelné sedlo a ostatní moderní technologie udělají z každé vaší jízdy sérii návalů radosti.
Srdcem Monsteru 1200 je nový, kapalinou chlazený dvouválec Testastretta, o objemu 1198 ccm, s desmodromickým, 4 ventilovým rozvodem. Motor je vyroben tak, aby byl nedílnou součástí rámu motorky. Maximální výkon dosahuje 147 hp při 8 750 otáčkách, maximální točivý moment 124 Nm je k dispozici o něco dříve, při 7 250 otáčkách. Sekundární vzduchový systém je podobný tomu, který je používán na 1199 Panigale. Řízený proud čistého vzduchu se vstřikuje do výfukového potrubí, což umožňuje úplnou oxidaci horkých výfukových plynů, účelnější dělení uhlovodíků a oxidu uhelnatého, což snižuje emise motoru. Motor nově plní emisní normu EURO 4. Vzduchový filtr a výfukový systém zlepšují točivý moment při nízkých a středních otáčkách motoru. Řazení je 6i stupňové. Sekundární převod je na zadní nápravu přenášený řetězem.
Monster 1200 krotí brzdy Brembo v kombinaci se systémem ABS s funkcí brždění v náklonu, který může jezdec i zcela vypnout. Přední 4 pístové brzdy Monobloc M4.32 krotí kotouče o průměru 320 mm jsou doplněny 245mm kotoučem na zadním kole, který je svíraný 2 pístovým třmenem. Odpružení je vepředu zajištěno upside down vidlicí průměru 43mm a zdvihu 130mm. Zadní náprava je plně stavitelná. Vzadu je použita hliníková jednostranná kyvná vidlice o zdvihu 149 mm. Na silnici i na okruhu vás spolehlivě udrží pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III.
Velkým tahákem této motorky je kompletní balík elektroniky převzatý z Panigale 1299, včetně Ducati Data Analyzeru. Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 150 hp v jízdním režimu Sport a Touring a v městském režimu Urban je výkon omezený na 100 hp.
Masivní výkon vám pomůžou krotit jízdní asistenty- Ducati Safety Pack, který se u modelu Monster 1200 skládá z Ducati Traction Control- osmistupňová kontrola trakce omezuje možný prokluz zadního kola a Ducati Wheelie Control- osmistupňová kontrola zabraňuje zvedání předního kola při rozjezdu motorky. Safety pack uzavírá systém ABS 9,1 Bosch s funkcí brždění v náklonu.
Jízdní parametry zobrazuje barevný TFT displej. Pro Monster typické oblé čelní světlo rámované obnaženou vidlicí je doplněno LED technologií, zadní světlo je plně z LED. Sedadlo pro spolujezdce má kryt v barvě motorky. Pozice nastavitelného sedla od země je volitelná mezi výškami 79,5 až 82 cm. Tu správnou pozici si jistě najdete i vy. Tento model je dostupný pouze v červené barvě.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!