Smíchejte dohromady všestrannost Multistrady a závodní DNA Panigale a máte Supersport. Čeká vás radost a sportovní vzrušení všude tam, kam s ním vyrazíte. Od víkendových výletů klikatými silnicemi k cestám městem během všedního dne. Ať už vyrazíte kamkoli, bude to jízda. Design motorky v mnoha detailech potvrzuje zřetelnou rodinnou vazbu se superbiky Panigale. Přední světlomet s LED světly pro denní svícení DRL, jednostranná kyvná vidlice, tvar nádrže a kompaktní zadní tlumič, díky němuž je zadní kolo plně viditelné. Supersport představuje nejnovější vývoj rámu Ducati Trellis, který používá motor jako nosný prvek a přispívá k udržení nízké pohotovostní hmotnosti motorky na 210 kg.
Supersport je poháněn speciálně upravenou verzí již používaného dvouválcového motoru Testastretta 11 °. Kliková skříň motoru a hlavy válců byly přepracovány tak, že motor tvoří nedílnou část rámu motorky. Testastretta 11 ° má čtyři ventily na válec, sekundární vzduchový systém, je chlazený kapalinou a splňuje emisní normu EURO 4, Motor nabízí rychlou odpověď na každé vaše otočení plynu. Už při 3000 rpm je k dispozici zhruba 80% maximálního točivého momentu. Lineární nárůst točivého 0momentu, vrcholí u 96,7 Nm při 6500 rpm. Maximální výkon 110 koní je dodáván při 9.000 otáčkách za minutu. Na silnici Testastretta 11 ° zaručuje dostatek výkonu v celém rozsahu otáček. Funguje jako bič-jeho akcelerace ven ze zatáček díky zátahu odspodu a méně časté řazení převodových stupňů vám přinese bezkonkurenční jízdní potěšení.
Odružení Supersportu je vepředu zajištěno 43 mm Marzocchi vidlicí s plně nastavitelným tlumením. Zadní kolo má nastavitelné odpružení Sachs monoshoc. Převodovka je šestistupňová, sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Brzdový systém Supersportu je shodný s tím, které krotí výkony Panigale 959. Radiální 4 pístkové třmeny Brembo M4-32 vepředu brzdí dva 320 mm kotouče. Vzadu má Supersport jeden 245 mm disk. Brzdový systém je řízen systémem Bosch 9MP ABS.
Sportovní kola jsou obuty do nových pneumatik Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Pirelli Diablo Rosso III je přímým nástupcem Diablo Rosso II. Modernizovaná pneumatika poskytuje lepší jízdní vlastnosti, přilnavost a zvýšení silničního výkonu pneumatiky na nebývalou úroveň. Diablo Rosso III nabízí novou směs a dezén, který je odvozen z Diablo Supercorsa, což zajišťuje maximální a dlouhotrvající výkon z hlediska bezpečnosti, konzistentní odezvy a přilnavosti na mokrém povrchu.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Systém RBW ovládá 113hp ve sportovním a touring režimu, 75hp v režimu urban, který je vhodný do města nebo při snížené přilnavosti.
Safety pack se skládá z těchto 2 jízdních asistentů. DTC- Ducati traction control umožňuje jezdci zvolit mezi osmi profily, vyvinutých reagovat na jakékoliv okolní podmínky. Zatímco na úrovni 8 je cílem bezpečnost a krotí se sebemenší náznak prokluzování kol, úroveň 1, vyhrazená pro zkušené jezdce zasahuje minimálně. Kontrolu trakce doplňuje ABS 9MP systém od Bosch, který se stará o bezpečné brzdění za jakýchkoli podmínek.
Ergonomický trojúhelník umožňuje jezdci a spolujezdci, aby seděli v pohodlné a uvolněné jízdní pozici i na delších trasách. Plexisklový štít, výškově nastavitelný až o 50 mm, zajišťuje dostatečnou aerodynamickou ochranu při vyšších rychlostech. To spolu s autonomií dojezdu zaručenou nádrží o objemu 16 litrů, zesiluje touringový charakter Supersportu a dělá z něj zábavného společníka i na delší cesty po Evropě. Tvarování a konstrukce podtrhuje dynamiku sedla jezdce a spolujezdce, Poskytuje dostatek prostoru pro boční kufry, které jsou k dispozici jako volitelné příslušenství.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vytůnit. Vybírat si můžeš mezi Sport packem, který obsahuje titanový výfukový systém od Akrapovič, nebo Touring pack, který zahrnuje větší štít, cestovní kufry a další varianty sedadel. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík