Smíchejte dohromady všestrannost Multistrady a závodní DNA Panigale a máte Supersport. Supersport S je jasnou volbou sportovně založených jezdců, kteří požadují a ocení závodní komponenty- převodovku Ducati Quick Shift a kompletní odpružení od Öhlins. Čeká vás radost a sportovní vzrušení všude tam, kam s ním vyrazíte. Od víkendových výletů klikatými silnicemi k cestám městem během všedního dne. Ať už vyrazíte kamkoli, bude to jízda. Design motorky v mnoha detailech potvrzuje zřetelnou rodinnou vazbu se superbiky Panigale. Přední světlomet s LED světly pro denní svícení DRL, jednostranná kyvná vidlice, tvar nádrže a kompaktní zadní tlumič, díky němuž je zadní kolo plně viditelné. Supersport S představuje nejnovější vývoj rámu Ducati Trellis, který používá motor jako nosný prvek a přispívá k udržení nízké pohotovostní hmotnosti motorky na 210 kg.
Supersport S je poháněn speciálně upravenou verzí již používaného dvouválcového motoru Testastretta 11 °. Kliková skříň motoru a hlavy válců, byly přepracovány tak, že motor tvoří nedílnou část rámu motorky. Testastretta 11 ° má čtyři ventily na válec, sekundární vzduchový systém, je chlazený kapalinou a splňuje emisní normu EURO 4. Motor nabízí rychlou odpověď na každé vaše otočení plynu. Už při 3000 rpm je k dispozici zhruba 80% maximálního točivého momentu. Lineární nárůst točivého momentu vrcholí u 93 Nm při 6500 rpm. Maximální výkon 110 koní motor dává při 9.000 otáčkách za minutu. Na silnici Testastretta 11 ° zaručuje dostatek výkonu v celém rozsahu otáček. Funguje jako bič- jeho svižná akcelerace ven ze zatáček díky mocnému zátahu odspodu vám přinese bezkonkurenční jízdní potěšení.
Odpružení Supersportu S zajišťují komponenty od závodních specialistů Öhlins. Vepředu je plně stavitelná vidlice o průměru 48 mm a zdvihu 130 mm, vzadu najdete Öhlins monoshock, který pracuje s hliníkovou jednostrannou kyvnou vidlicí, zadní zdvih je 144mm . Brzdový systém Supersportu je shodný s tím, který krotí výkony Panigale 959. Radiální 4 pístkové třmeny Brembo M4-32 vepředu brzdí dva 320 mm kotouče. Vzadu má Supersport S jeden 245 mm disk. Brzdový systém je řízen systémem Bosch 9MP ABS.
Převodovka Supersportu S je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati Quick Shift (DQS) je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadící páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje vzrušení ze sportovního výkonu, kromě toho je vítaným pomocníkem v městském provozu nebo na klikatých silnicích, které vyžadují častou změnu převodových stupňů.
Sportovní kola jsou obuty do nových pneumatik Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Pirelli Diablo Rosso III je přímým nástupcem Diablo Rosso II. Modernizovaná pneumatika poskytuje lepší jízdní vlastnosti, přilnavost a zvýšení silničního výkonu pneumatiky na nebývalou úroveň. Diablo Rosso III nabízí novou směs a dezén, který je odvozen z Diablo Supercorsa, což zajišťuje maximální a dlouhotrvající výkon z hlediska bezpečnosti, konzistentní odezvy a přilnavosti na mokrém povrchu.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Systém RBW dává jezdci maximum 110hp ve sportovním a touring režimu, 75hp v režimu urban, který je vhodný do města nebo při snížené přilnavosti.
Ducati Safety pack se skládá z těchto 2 jízdních asistentů. DTC- Ducati traction control umožňuje jezdci zvolit mezi osmi profily, vyvinutých reagovat na jakékoliv okolní podmínky. Zatímco na úrovni 8 je cílem bezpečnost a krotí se sebemenší náznak prokluzování kol, úroveň 1, vyhrazená pro zkušené jezdce zasahuje minimálně. Kontrolu trakce doplňuje ABS 9MP systém od Bosch, který se stará o bezpečné brzdění za jakýchkoli podmínek a je možné ho zcela vypnout.
Ergonomický trojúhelník umožňuje jezdci a spolujezdci, aby seděli v pohodlné a uvolněné jízdní pozici i na delších trasách. Plexisklový štít, výškově nastavitelný až o 50 mm, zajišťuje dostatečnou aerodynamickou ochranu při vyšších rychlostech. To spolu s autonomií dojezdu zaručenou nádrží o objemu 16 litrů, zesiluje touringový charakter Supersportu a dělá z něj zábavného společníka i na delší cesty po Evropě. Tvarování a konstrukce podtrhuje dynamiku sedla jezdce a spolujezdce. Poskytuje dostatek prostoru pro boční kufry, které jsou k dispozici jako volitelné příslušenství.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vytůnit. Vybírat si můžeš mezi Sport packem, který obsahuje titanový výfukový systém od Akrapovič, nebo Touring pack, který zahrnuje větší štít, cestovní kufry a další varianty sedadel. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Běžné oblečení je nuda a rád bys něco vlastního, co nikdo nemá? Pak checkuj Ducati SuMisura. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík