Monster 1200 R je nejvýkonnější naháč, který Ducati vyrobila za celou svou historii. Kombinuje klasické prvky této modelové řady- příhradový rám a řízení ostré jako břitva, které jsou doplněny o moderní bezpečnostní jízdní asistenty Ride by wire a Ducati Safety pack, které zahrnuje ABS a kontrolu trakce DTC. Monster 1200 R vám díky Riding Modes umožní zvolit jízdní režim podle podmínek kolem vás – vybíráte z režimů Sport, Touring a Urban. Výkon a přizpůsobivost motoru kontra hmotnost motorky 180kg, silný zátah už od nízkých otáček, špičkové odpružení od závodních specialistů Öhlins, nastavitelné sedlo a ostatní moderní technologie udělají z každé vaší jízdy sérii návalů radosti.
Srdcem Monsteru 1200 R je nový, kapalinou chlazený dvouválec Testastretta, o objemu 1198 ccm, s desmodromickým, 4 ventilovým rozvodem. Motor je vyroben tak, aby byl nedílnou součástí rámu motorky. Maximální výkon 152 hp dosahuje při 9 250 otáčkách, maximální točivý moment 125 Nm je k dispozici o něco dříve, při 7 750 otáčkách. Sekundární vzduchový systém je podobný tomu, který je používán na 1199 Panigale. Řízený proud čistého vzduchu se vstřikuje do výfukového potrubí, což umožňuje úplnou oxidaci horkých výfukových plynů, účelnější dělení uhlovodíků a oxidu uhelnatého, což snižuje emise motoru. Motor plní emisní normu EURO 4. Vzduchový filtr a výfukový systém zlepšují točivý moment při nízkých a středních otáčkách motoru. Řazení je 6i stupňové. Sekundární převod je na zadní nápravu přenášený řetězem.
Monster 1200 R krotí brzdy Brembo v kombinaci se systémem ABS, který může jezdec vypnout. Stejné brzdy používá také superbike Panigale 1299. Přední 4 pístové brzdy Monobloc M50 s kotouči o průměru 330 mm jsou doplněny 245mm kotoučem na zadním kole, který je svíraný 2 pístovým třmenem. Odpružení je vepředu zajištěno plně stavitelnou vidlicí Öhlins s titanovou povrchovou úpravou, vidlice má zdvih 130mm. Zadní náprava je plně stavitelná, opět od Öhlins. Vzadu je použita hliníková oboustranná kyvná vidlice o zdvihu 159 mm. Na silnici i na okruhu vás spolehlivě udrží pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 160 hp v jízdním režimu Sport a Touring a v městském režimu je výkon omezený na 100 hp. Oceníte také další jízdní asistent- Ducati Traction Control- osmistupňová kontrola trakce omezuje možný prokluz zadního kola.
Monster R je nabitý propracovanými detaily v designu Ducati Corse a ušlechtilými materiály. Kovaná kola Marchesini se mohou pochlubit opět stejným designem, jaké používají superbiky Panigale S a R. Přední blatník z uhlíkových vláken, stupačky z kovaného hliníku snižují celkovou suchou hmotnost na pouhých 180 kg.
Jízdní parametry zobrazuje barevný TFT displej. Pro Monster typické oblé čelní světlo rámované obnaženou vidlicí je doplněno LED technologií, zadní světlo je plně z LED. Sedadlo pro spolujezdce má kryt v barvě motorky. Monster 1200 R je dostupný v červené a černé barvě a má větrný štít v barvě motorky.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík