Na silnějším skútru s běžným Bčkovým řidičákem se legálně neprojedete. Díky homologaci 3 kolového podvozku si můžete užívat výkon 44 koní a neskutečně bohatou výbavu. Piaggio MP3 530 HPE je k mání ve čtyřech polomatných barevných provedeních – Blu Oxygen Matt, Grigio Titanio, Nero Meteora a Grigio Cloud Matt – v kombinaci s rafinovanými detaily v bronzové barvě na ráfcích kol, na krytu převodovky a na prošívání sedadel.
Právě sledujete první skútr na světě vybavený zadním radarem. Konkrétně se jedná od technologii Imaging Radar 4D. Díky jeho čidlu umístěnému v zadní části skútru varují jezdce před ohrožením zezadu rozsvícením nouzové signalizace na přístrojovém panelu skútru. Systém BLIS upozorňuje řidiče na přítomnost vozidel v mrtvém úhlu zpětného zrcátka. Systém LCDAS je asistent při změně jízdního pruhu. Neustále monitoruje prostor za skútrem do vzdálenosti 30–35 metrů včetně vozidel přibližujících se ze stran. Pokud se k vám přibližují rychle a systém to vyhodnotí jako ohrožení, varuje vás opět nouzovou signalizací na přístrojovém panelu. Jízdní parametry zobrazuje plnobarevný 7“ TFT přístrojový panel, jednoduše největší v celém segmentu skútrů. Oceníte bezklíčové startování, konektivitu s navigací nebo zpátečku s couvací kamerou! Motor můžete využívat ve 3 jízdních režimech: ECO, COMFORT a SPORT. Skútr je kompletně osvícený novou generací LED světel, které vynikají svojí viditelností během dne a svítivostí za tmy.
Další ze světových prvenství se týká výkonnosti motoru, který můžete řídit s Bčkovým řidičákem. Legislativní hranice skútrů, které můžete řídit s Bčkovým řidičákem je výkon 15 koní. U MP3 Exclusive 530 máte díky homologovanému podvozku k dispozici téměř 3x tolik. Jednoválec Master Hpe objemu 530 ccm s elektronickým vstřikováním paliva má novou řídící jednotku Magneti Marelli 11MP. Maximální výkon z něj vytáhnete 44 koní a kroutivý moment se zvýšil na 50 Nm. Těchto hodnot dosahuje motor v nižších otáčkách než jeho předchůdce. Projevuje se to celkově vyšší účinností a podstatným snížením vibrací a hluku od motoru, úsporou spotřeby PHM a zvýšením jízdního komfortu. Systém Ride by wire nabízí výběr ze tří jízdních režimů: ECO, COMFORT, SPORT. Kola úspěšně tlumí nerovnosti vozovky, 3 kola přináší jistotu a stabilitu ve vyšších rychlostech. Systém zamykání u předního zavěšení nápravy "Roll-lock", vám umožní zastavit na červené bez sundávání nohou ze skútru.
Sedlo, které je největší v kategorii, bylo navrženo tak, aby poskytovalo maximální pohodlí jezdci a spolucestujícím, kteří ocení pohodlné zadní opěradlo. Díky pneumatickým vzpěrám se jednoduše dostanete do velkorysého odkládacího prostoru s vnitřním osvětlením, vejdou se vám do něj 2 integrální helmy nebo 50 litrů jiných věcí. Další přihrádka nad přístrojovou deskou je vybavena zásuvkou USB pro dobíjení mobilu.Jako příslušenství můžete dokopit zadní top case ve dvou objemech: větší má 52 litrů a menší 37 litrů.