V7 je jedním z nejslavnějších a nejznámějších modelů Moto Guzzi. Od roku 1967, kdy se tato motorka začala prodávat, se V7 stal pilířem sortimentu a představiletem italského motocyklu par excellence. O padesát let později představuje Moto Guzzi třetí verzi této série: V7 III. Aktuální podoba motorky je výsledkem vášně designérů a inženýrů propojit moderní technologické prvky s ikonickým designem. Udělat to tak, aby výsledek nezměnil charakter a autentičnost. Tahle motorka se nabízí ve 4 barvách: žluté, zelené, modré a matné černé.
Existuje mnoho dvouválcových motorů, ale pouze jeden z nich je příčně uložený do V. Poprvé byl tento motor použitý v roce 1967 kdy se série V7 začala prodávat. Od té doby je příčně uložený motor nedílnou součástí designu této motorky. Motor V7 III byl vyvinutý s cílem zvýšit potěšení z jízdy a zábavy na silnici na maximum a zároveň zaručit vyšší výkon a spolehlivost. Aktuální motor dává maximální výkon 52 koní při 6200 ot/min a krouticí moment 60 Nm při 4900 ot/min. V horní části motoru jsou hliníkové hlavy, písty a válce jsou také zcela nové. Hodnoty vrtání a zdvihu jsou stejné jako u předchozí jednotky (resp. 80 x 74 mm), ani objem motoru se nezměnil. Vstřikování paliva zajišťuje systém od Marelli, ovládaný elektronickou řídící jednotkou. Výfukový systém je rovněž nový, vybavený dvojitým potrubím, které zlepšují tepelnou izolaci. S přívodem pomocného vzduchového systému v hlavicích, kombinovaný s trojvazným katalyzátorem, dvojitým kyslíkovým senzorem aktuální motor Moto Guzzi twin 750 III plní emisní standard Euro 4.
Dalším vylepšeným aspektem motoru Moto Guzzi je 170 mm suchá jednokotoučová spojka, která zvyšuje robustnost a spolehlivost v provozu. Nová spojka snižuje zatížení páky na řídítkách ve prospěch jednoduchého ovládání a jízdního komfortu. Šestistupňová převodovka představená v modelu V7 II, přesná a hladká, zůstává nezměněna. V současné verzi využívá odlišného prvního a šestého převodového poměru, což je užitečné pro maximální využití momentové a výkonové charakteristiky motoru.
V Moto Guzzi nezklamali při přepracování rámu motorky V7 III, zůstalo sice stejné rozložení hmotnosti (46% vpředu, 54% vzadu), ale přední část rámu byla kompletně změněna a zesílena. Přináší to novou geometrii řízení, která zaručuje dynamičtější jízdu v zatáčkách, lepší manipulaci v městkém provozu a celkovou jízdní stabilitu. Přední pár tlumičů Kayaba je nový, se staviteleným předpětím v pružině. Díky své nekompromisní kvalitě a většímu sklonu úchytu k rámu zajišťují progresivní a řízenou odezvu v každé jízdní situaci, a to i při cestování ve dvou. Spolujezdec ocení pohodlné místo k sezení díky přesunu footpegů dolů a dále dopředu. O bezpečné brždění se stará dvoukanálový systém ABS, který zabraňuje zablokování kol během intenzivního brzdění.
Tachometr je také nový, stejně jako zrcátka o 40 mm širší, aby se zvýšila viditelnost přístrojového vybavení. Model Stone je vybaven samotným kruhovým ukazatelem o průměru 100 mm. Rychloměr je analogový, zatímco všechny ostatní informace jsou zahrnuty na digitálním displeji: počítadlo kilometrů, částečný a denní výlet (automaticky vynuluje po 8 hodinách po vypnutí), čas vypnutí, okamžitá a průměrná spotřeba, teplota vzduchu a průměrná rychlost.
Nový systém proti prokluzu zadního kola MGCT (Moto Guzzi Traction Control) je nastavitelný na dvě úrovně citlivosti. První citlivost je nastavena pro jízdu na mokrém nebo kluzkém asfaltu a druhá je navržena tak, aby uspokojila sportovní jízdu v bezpečných podmínkách na suchých silnicích. Vychytávkou systému MGCT je možnost nastavení obvodu zadní pneumatiky, což kompenzuje případ opotřebení nebo použití pneumatiky s jiným profilem než originál. Díky této funkci bude systém řízení trakce vždy přesný.
Multimediální platforma Moto Guzzi je dostupná jako volitelné příslušentví pro novou řadu V7 III. Multimediální systém vám umožní připojit motorku k vašemu smartphonu. Díky vašemu smartphone (iPhone nebo Android), do kterého zdarma stáhnete Motto Guzzi aplikaci v App Store nebo Google Play, začnete telefon používat jako sofistikovaný multifunkční počítač. Připojení Bluetooth umožňuje současné zobrazení pěti parametrů podle vašeho výběru najednou, vybraných z rozsáhlé nabídky včetně rychloměru, otáčkoměru, okamžitého výkonu, okamžitého točivého momentu, okamžité a průměrné spotřeby paliva, průměrné rychlosti a napětí baterie, podélného zrychlení. Funkce "Eco Ride" pomáhá omezovat spotřebu paliva a udržovat ekologicky kompatibilní jízdní dráhu a poskytuje stručné zhodnocení výsledků získaných během jízdy.
Můžete ukládat informace o jízdě a zkontrolovat je na vašem počítači nebo přímo na vašem smartphonu, analyzovat provedenou trasu a prohlížet provozní parametry motorky bod po bodu. Systém také umožňuje snadno lokalizovat vaši motorku při parkování. MG-MP obsahuje funkci "Upozornění na přilnavost", která replikuje pokyny pro řízení trakce a upozorní vás na případy nadměrného používání dostupné trakce. Díky synergickému použití gyroskopů a informacím přicházejícím z přímého spojení s elektronikou vozu se smartphone stává přesným nástrojem pro změření úhlu náklonu při jízdě.