V7 je jedna z nejslavnějších a nejznámějších mašin Moto Guzzi. Prodává se od roku 1967. Nejvýraznější změnou oproti poslední generaci V7 je změna motoru. Od sezony 2021 pohání Guzzi V7 Special stejný dvouválcový motor, jako Moto Guzzi V9 a enduro V 85TT. Nárůst objemu motoru na 850 ccm přinesl zvýšení maximálního výkonu o 25%. Moto Guzzi V7 Special 2024 si můžete pořídit ve dvou barevných provedeních: bílo červenou Red stripe twin town nebo černošedou Silver stripe monochrome.
Aktuální motor dává maximální výkon 65 koní při 6800 otáčkách. Nejvyšší točivý moment rovněž výrazně narostl ze 60 Nm na maximálku 73 Nm v 5000 otáčkách. Důležitý je průběh křivky točivého momentu: víc než 80 % je ho k dispozici už ve 3000 otáčkách. Vstřikování paliva zajišťuje systém od Marelli, ovládaný elektronickou řídící jednotkou. Výfukový systém je rovněž nový, vybavený dvojitým potrubím, které zlepšují tepelnou izolaci. S přívodem pomocného vzduchového systému v hlavicích, kombinovaný s trojvazným katalyzátorem, dvojitým kyslíkovým senzorem dvouválec Moto Guzzi V7 plní emisní standard EURO 5. Pohon je na zadní nápravu přenášený kardanovým hřídelem.
Guzzi pro novou V7 upravovala celý podvozek, aby se zvýšila jízdní stabilita motorky a naladění podvozku odpovídalo silnějšímu motoru. Kompletně nové je zavěšení zadní nápravy. Nové zadní tlumiče mají větší zdvih, jsou robustnější a uložené jsou pod větším sklonem. Nové silentbloky ve stupačkách pro oba jezdce snižují přenos vibrací od motoru. Spolujezdec ocení pohodlné místo k sezení díky přesunu footpegů dolů a dál dopředu. O bezpečné brzdění se stará dvoukanálový systém ABS, který zabraňuje zablokování kol během intenzivního zpomalování. Zadní ráfek obouvá širší pneumatiku o rozměru 150/70.
V7 Special je jako vždycky vybavena 2 analogovými budíky. Rychloměr a otáčkoměr mají každý svůj. Ostatní jízdní údaje zobrazuje LCD displej: zařazený rychlostní stupeň, celkový nájezd kilometrů, částečný a denní výlet (automaticky vynuluje po 8 hodinách po vypnutí), čas vypnutí, okamžitá a průměrná spotřeba, teplota vzduchu a průměrná rychlost.
Nový systém proti prokluzu zadního kola MGCT (Moto Guzzi Traction Control) je nastavitelný na dvě úrovně citlivosti. První citlivost je nastavena pro jízdu na mokrém nebo kluzkém asfaltu a druhá je navržena tak, aby uspokojila sportovní jízdu v bezpečných podmínkách na suchých silnicích. Kontrolu trakce můžete úplně vypnout.
Multimediální platforma Moto Guzzi je dostupná jako volitelné příslušentví pro V7 Special. Multimediální systém vám umožní připojit motorku k vašemu smartphonu. Díky vašemu smartphone (iPhone nebo Android), do kterého zdarma stáhnete Motto Guzzi aplikaci v App Store nebo Google Play, začnete telefon používat jako multifunkční počítač. Připojení Bluetooth umožňuje současné zobrazení pěti parametrů podle vašeho výběru najednou, vybraných z rozsáhlé nabídky včetně rychloměru, otáčkoměru, okamžitého výkonu, okamžitého točivého momentu, okamžité a průměrné spotřeby paliva, průměrné rychlosti a napětí baterie, podélného zrychlení. Funkce "Eco Ride" pomáhá omezovat spotřebu paliva a udržovat ekologicky kompatibilní jízdní dráhu a poskytuje stručné zhodnocení výsledků získaných během jízdy.