Ducati 1299 Panigale R Final Edition

Parametry

Dvouválcová Panigale 1299 se loučí, oko závodníků vlhne

Ducati 1299 Panigale R Final Edition je oslavou dvouválcových motorů, které přinesly Ducati mnoho úspěchů v historii závodů Moto GP. Panigale 1299 R FE není hračkou pro každého- její motor Superquadro s nevídaným vrtáním 116mm rozběhne stádo 209 koní, které musíte udržet na uzdě. Zde není místo pro kompromisy, všechny použité komponenty korespondují s charakterem motoru. Design superbiku má barevné schéma Final edition a je doplněný o prémiové doplňky z karbonu a hliníku. Celkovou váhu motorky na výslednou suchou hmotnost 168 kg ještě snížil titanový závodní výfuk Akrapovič a Lithium-ion baterie. S motorem odvozeným z karbonové Superleggery- vše zmiňované z této Panigale dělá ideální sběratelskou záležitost. Výroční Ducati Panigale 1299 R FE bude vyráběna v číslované, nelimitované sérii. 

 

Posaďte se, tahle machinna bude trhat asfalto z circuito da corsa!

 

209 koní čeká, až otočíte zápěstím

Superquadro 1285 ccm. Dechberoucí výsledek vývoje aktuální závodní techniky. S vrtáním 116 mm a zdvihem a 60,8 mm, díky speciálně vyvinutým komponentům a materiálům, dává bezprecedentní maximální  výkon 209 hp @ 11000 rpm a 14,5 kgm (104,7 lb-ft) točivého momentu při 9 000 ot./min, přičemž motor plní emisní normu EURO 4. Desmodromické ovládání ventilů má nyní nové vačkové hřídele, které umožňují zvýšený zdvih ventilu. Nové titanové ventily mají větší průměr a jsou optimalizovány pro zvýšení výtahu, což dále navyšuje výkon motoru. Hlava válců byla rovněž přepracována a nyní nabízí větší kanálky. Nové, 2-segmentové písty snižují tření, zatímco nové titanové ojnice snižují hmotnost na minimum. Vysoký výkon je přenášený prostřednictvím ultra-kompaktní a lehké klikové hřídele, dokonale vyvážené díky wolframovému protizávaží. Jako doklad extrémně vysokého standardu z hlediska kvality a přesnosti, jsou zachovány dlouhé servisní intervaly jako u standardního motoru 1299 motoru. To znamená 12.000 km pro olejový servis a 24.000 kilometrů za DESMO údržbu. 1299 Panigale R FE je vybavena výfukovým systémem Akrapovič, který je kompletně vyroben z titanu a je schválený pro normu Euro 4. Výfuk je odvozený z Panigale, které používají Chaz Davies a Marco Melandri na mistrovství světa Superbiků.

 

Závodní výbava všude kam se podíváš

Převodovka 1299 Panigale R FE je šestistupňová. Sekundární pohod je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati Quick Shift (DQS) je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadící páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje vzrušení ze sportovního výkonu.

 

Každý je jiný a potřebuje jinou motorku. Vy tuhle!

Extrémně kompaktní monokokový rám je vybaven vzdušnou skříní a zásadním způsobem přispívá k udržení co nejnižší suché hmotnosti motorky, která je pouze 168 kg s akumulátorem bez paliva. Odpružení Panigale 1299 R FE je komplet od závodních specialistů Öhlins. Vepředu je plně stavitelná upside down vidlice Öhlins NIX30 s titanovou povrchovou úpravou. Vzadu je plně stavitelná pružící jednotka Öhlins TTX36 a jednostranná hliníková kyvná vidlice. Zdvih má rozsah 130mm na přední a 120 mm na zadní nápravě.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

1299 Panigale R FE krotí brzdový systém Brembo se sportovním vypínatelným systémem ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu. Vepředu 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Evo M50 brzdí disky o průměru 330 mm. Na zadním kole je jeden 245 mm kotouč. Pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP jsou obuty do kovaných kol Marsechini. Udrží vás stále na okruhu, i když dávkování plynu a vyplavování adrenalinu budete vysloveně dráždit.

 

Panigale R Final Edition bude váš guardiano

Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. 1299 Panigale R FE využívá motorovou brzdu Control Engine Brake- EBC, tento systém zpomaluje zadní kolo, čímž brání případné ztrátě stability během agresivního řazení dolů. Ducati Wheelie Control DWC – zamezí zvedání předního kola při rozjezdu. Systém DTC na 1299 Panigale R FE využívá logiku softwaru od Ducati Corse,  používaný v šampionátu MotoGP a Superbike World. Umožňuje jezdci zvolit mezi osmi profily, vyvinutých reagovat na jakékoliv okolní podmínky. Zatímco na úrovni 8 je cílem bezpečnost a krotí se sebemenší náznak prokluzování kol, úroveň 1, vyhrazená pro zkušené jezdce zasahuje minimálně.

 

Klidné projížďky prostě nesnese

Exkluzivita 1299 Panigale R FE je dotažena novým elektronickým balíčkem, který používá inerciální platformu o šesti osách (6D IMU - inerciální měřící jednotky). Tento systém od Bosch umožnil díky měření a vyhodnocování kombinace parametrů z měřících jednotek dále rozvíjet systém Ducati Traction Control EVO. Balíček jízdních asistentů obsahuje všechno, co dnešní závodní technologie nabízí: máte k dispozici systém Ride by Wire,  Riding Modes, Power Modes, ABS s funkcí brždění v náklonu, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, motorovou brzdu EBC, Ducati Data Analyzer s GPS modulem. Cílem všech těchto systémů je dovézt vás k šachovnicovému praporu jako prvního.

 

Ostatní vedle ní budou vypadat jako bicicletta

1299 Panigale R FE je vybavena barevným TFT displejem, který vám umožní přizpůsobit a uložit nastavení systémů ABS, EBC, DTC, DWC, DQS a RBW nastavení jednotlivých režimů jízdy. Kromě toho, funkcí stopky lze uložit a zobrazit parametry posledních 30 kol. Systém ukládá počet kol, maximální rychlost a maximální otáčky dosažené během každého kola. Máte k dispozici také DDA- Ducati data analyzer s GPS modulem. 1299 Panigale R FE je vybavena světlomety s full LED technologií. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu.

 

Tuhle mašinu vám un poco závidíme

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Performance můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout! Navíc, je to nepochybně nejvíc vzrušující superbike, který lze v současné době zakoupit.

 

 

Pojď se taky projet s Chazem !

200+hp

Motor

Typ:
dvouválec Superquadro do L
Zdvihový objem:
1285 ccm
Vrtání x zdvih:
116 x 60.8mm
Výkon motoru:
209 hp -154 kW @ 11,000 rpm
Točivý moment:
142 Nm @ 9,000 rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování Mitsubishi, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec
Výfuky:
titanový systém 2-1-2 s katalyzátorem a 2 lambda sondami, dva titanové tlumiče s karbonovým vnějším obalem
Emise:
EURO 4

Převody

Převodovka:
6ti stupňová Ducati Quickshift
Poměr:
1.37/15, 2.30/16, 3.27/18, 4.25/20, 5.24/22, 6.23/24
Primární převod:
poměr 1.77:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15
Zadní ozubené kolo:
41
Spojka:
vícelamelová spojka v olejové lázni, hydraulicky ovládaná s antihoppingem, self-servo

Podvozek

Rám:
Hliníkový Monocoque
Rozvor:
1432 mm
Sklon:
24°
Přední odpružení:
nastavitelná vidlice Öhlins NIX30 43mm, upside-down, povrchová úprava TiN
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
3-paprskový z lehké slitiny 3.50 x 17, kovaný
Přední pneu:
120/70 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Zadní odpružení:
plně stavitelné s progresivní charakteristikou Ohlins TTX36. Hliníková jednostranná kyvná vidlice s nastavitelným otočným čepem
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
3-paprskový z lehké slitiny 6.00 x 17, kovaný
Zadní pneu:
200/55 ZR17 Pirelli Diablo Supercorsa SP
Přední brzdy:
2 x 330mm poloplovoucí kotouče, 4pístkové radiální třmeny Brembo Monobloc Evo M50, ABS s funkcí brždění v náklonu
Zadní brzdy:
245mm kotouč, 2 pístkový třmen, ABS s funkcí brždění v náklonu

Ostatní

Palivová nádrž:
17 litrů
Suchá hmotnost:
168 kg
Barva motorky:
Final Edition
Přístroje:
TFT multifunkční plnobarevný display
Záruka:
2 roky bez omezení km
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
830 mm
Vybavení:
ABS s funkcí brždění v náklonu, DTC (kontrola trakce), DQS up/down (rychlořazení), EBC (kontrola brzdného účinku motoru), Riding Modes (volba jízdních režimů), DDA+ (Ducati Data Analyzer s GPS), automatická kalibrace pneu, Lithium-ion akumulátor, pomocná tlačítka pro úpravy