Ducati Panigale V4 S

Konfigurátor Parametry

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na ni díváte?

Ducati Panigale V4 modelové řady 2020 má po faceliftu. Nejviditelnější změny oproti původní verzi V4 jsou v aerodynamice, jiná je kapotáž, přibyly boční winglety ala V4R. Inženýři Ducati a Ducati Corse analyzovali data od zákazníků V4 z celého světa, stejně jako z továrních týmů závodů SBK. Vyhodnocení dat vedlo k řadě změn v aerodynamice, naladění podvozku, elektronických jízdních asistentech a změn mapování Ride by Wire. Cílem bylo zvýšit stabilitu mašiny ve vysokých rychlostech a zrychlit průjezdy zatáček. Oproti základní Panigale V4S nabízí navíc závodní podvozek od Öhlins s elektronicky ovládaným nastavením tuhosti odpružení díky systému Öhlins Smart EC 2.0. Lithium-ion baterie, kované disky kol od Marchesini a spousta detailů motorky z hliníku a karbonu snižují suchou hmotnost superbiku se čtyřválcovým motorem na neuvěřitelných 174 kg. Motor i ostatní technika je u obou modelů Panigale shodný.

 

Tohle je motorka pro chlapy, ne pro bambinos

Nová Panigale dělá své bestiální výkony dostupnější jak pro nezkušené amatéry, tak i ostřílené okruhové matadory. Jezdit na Panigale je od letošní sezony snadnější, uživatelsky přívětivější a méně únavné. Současně zrychluje čas projetí okruhu opravdu všem, bez ohledu na jejich jezdecký skill.

Bude to lítat

Aerodynamický vývoj zahrnoval řadu předběžných studií CFD (Computational Fluid Dynamics), po ní následovala další optimalizace podle výsledků testování z větrného tunelu. Nový je tvar předního plexisklového štítu. Boční kapotáž je širší aby lépe zakrývala jezdce, přibyly v ní masivní průduchy ala V4R, které usnadňují proudění vzduchu kolem motoru a tím pádem zesilují jeho chlazení. Přibyly také boční winglety ala V4R, jsou vyrobeny z termoplastu vyztuženého skelnými vlákny. Winglety zvyšují celkový přítlak +30 kg na obě nápravy při rychlosti 270 km/h. Větší přítlak stabilizuje přední nápravu při vysokých rychlostech a mírní wheelie. Současně zvyšuje stabilitu mašiny během brzdění před zatáčkou a při výjezdu z ní.

 

Na Panigale nejezdíte, Panigale krotíte

Desmodici stradale je vidlicový čtyřválec o objemu 1 103 ccm, řady válců svírají mezi sebou úhel 90 stupňů. Celý motor je v rámu posazen v náklonu 42 stupňů, což přináší maximální centralizaci hmoty a posunutí těžiště dolů a doprostřed motorky. Hořčík zaujímá prominentní pozici mezi lehčími kovovými materiály. Není náhodou, že ve formě slitin je široce používaný v závodním světě. Desmosedici Stradale používá slitinu hořčíku pro svoje komponenty- kryt hlavy, olejové jímky a spojky. Kliky jsou vyrobeny z hliníku pomocí gravitačního odlitku. Horní část motoru obsahuje čtyři hliníkové vložky válců s povlakem nikasil, které zajišťují nízké tření a ochranu proti opotřebení. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je výsledkem posedlosti konstruktérů. Váží 64,5 kg což je jen o 2 kg těžší než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm³.

 

214 koní čeká, až otočíte zápěstím

Zajímavostí je také fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače. Díky všemu, co bylo zmíněno dosahuje čtyřválec Desmodici Stradale maximální výkon 214 koní (157,5 kW) při 13 000 otáčkách /min a maximální točivý moment 124 Nm (12,44 kgm) při 10 000 otáčkách /min.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Převodovka Panigale V4S je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati quickshifter (DQS) EVO 2 je poslední generace závodní elektronické rychlospojky, která umožňuje jezdci přehazovat rychlostní stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje vzrušení ze sportovního výkonu, protože vám umožní posouvat brzdný bod blíž před každou zatáčku.

 

Okruhy si dává k snídani...

Extrémně lehký hliníkový rám Panigale V4S je vybaven vzdušnou skříní a zásadním způsobem přispívá k udržení co nejnižší suché hmotnosti motorky, která je pouze 174 kg s akumulátorem bez paliva. Podvozek je elektronicky ovládáný systémem Öhlins Smart EC 2.0 Tlumení a odpružení Panigale V4 S vepředu zajišťuje plně stavitelná vidlice Öhlins NIX30 o průměru 43 mm s titanovou povrchovou úpravou. Vzadu je plně stavitelná pružící jednotka Öhlins TTX36 a jednostranná hliníková kyvná vidlice. Zdvihy mají rozsahy 120mm na přední a 130 mm na zadní nápravě.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek a gumy si v klidu poradí

Panigale V4S krotí brzdový systém Brembo se sportovním vypínatelným systémem ABS Bosch s funkcí brždění v náklonu. Vepředu 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M 4.30 brzdí dva disky o průměru 330 mm. Na zadním kole je jeden 245 mm kotouč. Ducati a Pirelli pracují ruku v ruce na posouvání limitů a hranic už mnoho sezon. Posledním výsledkem společného vývoje jsou nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 vpředu a opravdu masivní gumou o rozměru 200/60 ZR 17 vzadu. Panigale V4S je používá jako první seriový suberbike. Zvětšený profil zadní pneumatiky maximalizuje kontaktní plochu v extrémních úhlech náklonu a využívá výhody použité technologie mixování dvou rozdílných směsí na bocích a po obvodu pneumatiky.

 

Panigale V4S bude váš guardiano

Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Vybírat si můžete ze tří palivových map- Race, Sport a Street. Všechny tři jízdní režimy nabízejí kompletní výkon motoru 214 hp, rozdíl je v citlivosti reakce škrtící klapky na otočení plynové rukojeti.

 

Tuhle mašinu vám un poco závidíme

Panigale V4S využívá motorovou brzdu Control Engine Brake- EBC, tento systém zpomaluje zadní kolo, čímž brání případné ztrátě stability během agresivního řazení dolů. Ducati Wheelie Control DWC – zamezí zvedání předního kola při rozjezdu. Systém DTC Panigale V4 S využívá logiku softwaru od Ducati Corse, používaný v šampionátu MotoGP a Superbike World. Umožňuje jezdci zvolit mezi osmi profily, vyvinutých reagovat na jakékoliv okolní podmínky. Zatímco na úrovni 8 je cílem bezpečnost a krotí se sebemenší náznak prokluzování kol, úroveň 1, určená pro zkušené jezdce zasahuje minimálně.

 

Šlápněte na to, jste pod maximální protezione

Exkluzivita Panigale V4S je dotažena poslední generací balíku elektronických jízdních asistentů, který používá inerciální platformu o šesti osách (6D IMU - inerciální měřící jednotky). Tento systém od Bosch umožnil díky měření a vyhodnocování kombinace parametrů z měřících jednotek dále rozvíjet systém Ducati Traction Control EVO na jeho poslední verzi EVO 2. Balík jízdních asistentů obsahuje všechno, co dnešní závodní technologie nabízí: máte k dispozici systém Ride by Wire,  Riding Modes, Power Modes, ABS s funkcí brždění v náklonu, Ducati Wheelie Control, Ducati Power Launch, motorovou brzdu EBC, Ducati Slide Control DSC. Cílem všech těchto systémů je jediný, dovézt vás k šachovnicovému praporu jako prvního.

 

Ostatní vedle ní budou vypadat jako bicicletta

 

Kráska ze svižné rodiny

Panigale V4S je vybavena poslední generací barevného 5“ TFT displeje, který vám umožní přizpůsobit a uložit nastavení systémů ABS, EBC, DTC, DWC, DQS a nastavení režimů jízdy díky systému RBW. Kromě toho, funkcí stopky lze uložit a zobrazit parametry posledních 30 kol. Systém ukládá počet kol, maximální rychlost a maximální otáčky dosažené během každého kola. Jako příplatkové příslušenství můžete přihodit Ducati Multimedia systém a nebo Ducati data analyzer včetně GPS modulu, který zaznamenává veškeré jízdní parametry a úhly náklonů ve všech osách, zasazené do reálné mapy okruhu. Panigale V4S je vybavená světlomety s full LED technologií. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující sériový superbike, který můžete v současné době zakoupit.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to ve skutečnosti je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Performance můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od karbonových blatníků a krytů přes hořčíková kola, hodit by se ti mohl závodní titanový výfuk od Akrapovič, příplatkové sedlo nebo třeba suchá spojka. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

 

Přestávka ve čtení, teď si s Panigale zakroužíme

Vyberte si čím svou Panigale ještě vybavíte

Vybavíme vás velmi elegante

200+hp

Motor

Typ:
Desmosedici Stradale V4, 90 °
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53.5 mm
Výkon motoru:
214 k (157.5 kW) @ 13,000 ot./min
Točivý moment:
124.0 Nm (91.5 lb-ft) @ 10,000 ot./min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec
Výfuky:
systém 4-2-1-2 s katalyzátorem a 2 lambda sondami
Emise:
Euro 4

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem EVO 2
Poměr:
1.80:1
Primární převod:
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16 zubů
Zadní ozubené kolo:
41 zubů
Spojka:
vícelamelová spojka (protiskluzná) v olejové lázni, hydraulicky ovládaná

Podvozek

Rám:
hliníkový
Rozvor:
1 469 mm
Sklon:
24,5°
Přední odpružení:
Öhlins NIX30 43 mm plně nastavitelná vidlice včetně TiN - elektronické nastavení komprese a odskoku - Öhlins Smart EC 2.0 mode
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
3 paprskový, 3,50” x 17”
Přední pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
Plně nastavitelný tlumič Öhlins TTX36 včetně Electronického nastavení komprese a odskoku - Öhlins Smart EC 2.0
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
3 paprskový z kovaného hliníku 6.00" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2 x 330 mm polo-plovoucí disky, radialně montovaná Brembo Monobloc Stylema® (M4.30) 4-pistkový třmen vč. Bosch Cornering ABS EVO
Zadní brzdy:
245 mm disk, 2-pístkový třmen Bosch Cornering ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
16 litrů
Suchá hmotnost:
174 kg
Barva motorky:
červená
Přístroje:
5" TFT digitální barevný diplej
Záruka:
24 měsíců
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
830 mm
Vybavení:
3x jízdní režimy, výkonové módy, Bosch Cornering ABS EVO, Ducati Traction Control (DTC) EVO - kontrola trakce, Ducati Wheelie Control (DWC) EVO - kontrola zdvihu předního kola nad vozovku, Ducati Slide Control (DSC) - kontrola náklonu, Engine Brake Control (EBC) - elektronická motorová brzda EVO, Automatická kalibrace tlaků v pneumatikách, Ducati Power Launch (DPL) - kontrola zdvihu předního kola při rozjezdu, Ducati Quick Shift (DQS) EVO - rychlořazení nahoru / dolů, LED světlomety vč. denního svícení, Öhlins tlumič řízení, rychlo-nastavovací tlačítka+/- pro nastavení během jízdy, Lithium-ion baterie, Marchesini hliníkové kované ráfky