Moto Guzzi V85 TT

325 900 Kč
Parametry

Svoje cestovní enduro V85 TT Guzzi představila v roce 2019. Pro sezonu 2024 ho továrna faceliftovala.  Aktuálně jsou dispozici tři různé mašiny v sérii Guzzi V85. Všechny jezdí na kombinaci kol 19“ vpředu a 17“vzadu. Navzájem jsou od sebe odlišené rozdílnými podvozky a výbavou. Moto Guzzi V85 TT má ocelová kola s drátěným výpletem a enduro dezén pneumatik. Vybavená je hliníkovým krytem motoru, lépe kryjícími blastry nebo vyšším předním blatníkem. Zadní tlumič má nově nastavitelné předpětí pružiny, které nastavíte otáčením kolečka. Umožní vám rychlé přenastavení při jízdě se spolujezdcem nebo při převážení zavazadel. Odpružení má zdvihy 170 mm vpředu i vzadu a světlá výška je 210 mm od země, takže se s ní v terénu budete cítit jako doma. Vybrat si ji můžete ze dvou barevných provedení- červené Rosso Fuji a šedé Grigio Tambora. Aktuálního brejlovce, jak této oblíbené Moto Guzzi přezdíváme, už máme skladem. Od července ho můžete vyzkoušet na vlastní kůži v rámci našeho testování.

 

Co je ve faceliftované Guzzi V85 2024 nového

Modernizace proběhla uvnitř v použité technice daleko výrazněji než zvenku v designu mašiny. Vnější vzhled Guzzi V85 sezony 2024 se mění skutečně minimálně. Svoje dvě kulatá přední světla si mašina zachovala, stejně jako celkovou siluetu. Nádrž má trochu jiný tvar, ale zachovala si svůj původní objem 23 litrů, takže s ní stále ujedete až 400 kilometrů na jedno tankování. Guzzi modernizovala její motor, výsledkem nasazení variabilního časování ventilů je silnější zátah od spodních otáček, nárůst maximálního výkonu o 4 koně a snížení spotřeby paliva. Moto Guzzi V85 2024 je vybavená 5“ plnobarevným TFT displejem a má nové ovladače na řídítkách. Obojí převzala z Guzzi V100 Mandello. Vylepšená je aerodynamika mašiny, továrna ji ladila v počítačových simulacích a ve vlastním větrném tunelu. Moto Guzzi V85 má nový plexi štít nastavitelný manuálně do pěti poloh v rozsahu 7 cm a zvětšily se taky blastry na řídítcích, obojí lépe kryjí jezdce před větrem. Nová je elektronika v mašině, šestiosá řídící jednotka rozšířila její výbavu o náklonové ABS a kontrolu trakce i v zatáčkách.

 

Stačí vzít řidítka do ruky

 

 

80 koní čeká, jak otočíte zápěstím

Zvenku je viditelné, že poslední generace dvouválce má nová víka hlav válců. Podstatnější je, co se měnilo pod nimi. Podélně uložený vidlicový dvouválec o objemu 853 cm3 stále chladí vzduch a olej, nově je vybavený variabilním časováním ventilů. Řídící jednotka hýbe s časováním otevírání a zavírání ventilů, což znamená silnější průběh výkonové křivky v nízkých a středních otáčkách. Maximum točivého momentu 83 Nm přichází v 5 100 otáčkách za minutu. Už ve 3 500 otáčkách je k dispozici 90 % této hodnoty. Maximální výkon motoru narostl ze stávajících 76 koní na rovných 80 koní, dosahovaných při 7 750 otáčkách. Nad rámec toho má motor nově čidla klepání a přepracované mazání. Pohon kardanovým hřídelem zůstává beze změn, je umístěný na pravé straně mašiny.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Příhradový rám Moto Guzzi V85 z ocelových trubek využívá montážní body motoru k vytvoření robustní konstrukce celé mašiny. Zajišťuje stabilitu při jízdě na silnici, odolnost a pocit jistoty při jízdě v terénu. Všechny varianty Moto Guzzi V85 mají vepředu 19“ a vzadu 17“ kola. Guzzi V85 TT má ocelová drátěná kola a enduro pneumatiky Michelin Anakee Adventure. Vzadu je nový centrální tlumič s nastavitelným předpětím pružiny pomocí praktického kolečka. To umožňuje rychlé úpravy nastavení při jízdě se spolujezdcem nebo při převážení zavazadel. Odpružení má zdvih 170 mm vpředu i vzadu, V85 TT má světlou výšku 210 mm od země. Nové radiální monoblokové třmeny Brembo se čtyřmi protilehlými písty se zakusují do dvou ocelových předních kotoučů o průměru 320 mm. Vzadu je dvoupístkový plovoucí třmen s ocelovým kotoučem o průměru 260 mm. Mašina má dvoukanálové ABS včetně funkce brzdění v náklonu.

 

Klidně na to šlápněte, elektronika bude váš guardiano

V balíku elektronické výbavy má aktuální Moto Guzzi V85 TT šestiosou inerciální platformu. Ta díky akcelerometrům a gyroskopům měří náklony, zrychlení, zpomalení a pohyb mašiny v 6i osách, z čehož vyhodnocuje pozici motorky vůči povrchu. Zaznamenává a analyzuje vstupy z jízdy a přenáší tato data do řídicí jednotky, která následně podle potřeby optimalizuje parametry řízení. Nastavení všech elektronických jízdních asistentů – kontroly trakce MGCT, ABS a odezvy plynu Ride-by-Wire – lze snadno spravovat prostřednictvím jízdních režimů. Jízdní režimy Road, Sport a Rain mají všechny mašiny v sérii. Moto Guzzi V85 TT má navíc režim Off-Road. Tento režim má nejnižší úroveň zásahu kontroly trakce, ABS je aktivní pouze na předním kole s omezenými zásahy (deaktivace je možná i na předním kole), spolu s plynulejší odezvou plynu, které pomáhá silnější brzdný účinek motoru. Dále je Moto Guzzi V85 TT vybavená tempomatem. Aktivaci nebo vypnutí tempomatu, zrychlení nebo zpomalení nastavené rychlosti ovládáte jediným tlačítkem.

 

Detaily, podle kterých V85 TT poznáte

Maximální viditelnost ve dne i v noci a nezaměnitelný design díky full LED světlům. Tvarově jsou přední i zadní světla kruhová, obě mají zajímavé detaily. Vepředu jsou dva vedle sebe posazené světlomety, které fungují jako potkávací a dálkové světlomety, jsou spojené centrálně umístěným logem Moto Guzzi.  Stylizovaný orel, který slouží dvojí funkci: polohové světlo během noční jízdy a DRL (Day Running Light). Přední světlomet Moto Guzzi V85 TT je připevněný k nosné konstrukci přístrojové desky hliníkovým odlitkem. Na zadní straně jsou dva kruhové světlomety. Kombinace opalinového světlovodného filtru vytváří světelný 3D efekt, který připomíná plamennou stopu motoru tryskových stíhaček. Blikání směrových blinkrů se samočinně ruší...

 

Určitě si vyberete, čím vším ji doladíte!

Nabídka značkového Moto Guzzi příslušenství je pro tuto sérii skutečně bohatá. Pevné boční kufry mají objem 37 a 27,5 litrů. Pořídit si můžete vyhřívání sedla jezdce i spolujezdce, vyhřívané gripy řídítek, pevnější spodní kryt motoru, kryt kardanu, padací rámy,  centrální stojan nebo zadní brzdový pedál Enduro. Tovární zadní tlumič můžete vyměnit za tlumič Öhlins: s nastavitelnou kompresí, útlumem a předpětím pružiny. Z elektronických vychytávek Guzzi nabízí monitoring tlaku pneumatik TPMS, imobilizér, multimediální platformu Moto Guzzi Mia nebo další USB port instalovaný pod sedlo. Tahle parta z Mandello del Lario spolehlivě vyladí vaši novou Guzzi V85 a vás obleče od hlavy až k patě.

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si V85 TT ze všech stran

Vybavíme vás velmi elegante!

50-100hp

Motor

Typ:
Dvouválec do V, vzduchem chlazený
Zdvihový objem:
853 ccm
Vrtání x zdvih:
84 x 77 mm
Výkon motoru:
80 HP při 7 750 ot./min
Točivý moment:
83 Nm při 5 100 ot./min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Emise:
EURO 5+

Převody

Převodovka:
6ti stupňová
Sekundární převod:
kardanová hřídel
Spojka:
suchá

Podvozek

Rám:
trubkový rám z oceli
Přední odpružení:
hydraulická teleskopická vidlice Ø 41 mm se stavitelnou tuhostí a předpětím pružiny.
Přední zdvih:
170 mm
Přední ráfek:
ocelové drátěné kolo 19”
Přední pneu:
Michelin Anakee Adventure 19” 110/80
Zadní odpružení:
oboustranná kyvná vidlice s bočním tlumičem, stavitelná tuhost a předpětí pružiny
Zadní zdvih:
170 mm
Zadní ráfek:
ocelové drátěné kolo 17”
Zadní pneu:
Michelin Anakee Adventure 17” 150/70
Přední brzdy:
dva nerezové kotouče průměr 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny Brembo, náklonové ABS
Zadní brzdy:
nerezový disk průměr 260 mm, plovoucí 2-pístkový třmen, náklonové ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
23 litrů
Suchá hmotnost:
209 kg
Barva motorky:
Rosso Fuji, Grigio Tambora
Přístroje:
plnobarevný 5" TFT displej
Záruka:
2 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
830 mm
Vybavení:
Full LED světlomety s DRL, LED směrovky, náklonové ABS a kontrola trakce, 4 jízdní režimy (Street, Sport, Rain, Offroad), tempomat, chrániče rukou, hliníkový kryt pod motorem

325 900 Kč včetně DPH

Chci koupit