Sportovní verzi MP3 300 poznáte podle červených pružin a dalších detailů červené a černé matné barvy. Série 300 vychází z MP3 500, je poháněná novým motorem Piaggio 300 hpe. Hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu motoru jsou na špici v této objemové třídě. Systém letmého zavěšení dvojice předních kol na vzájemně nezávislých kyvných ramenech přináší zážitek z jízdy a vyšší stabilitu při průjezdu zatáčkami. Dvoukolová náprava je daleko stabilnější a bezpečnější na mokrém asfaltu nebo povrchu s nízkou adhezí. Oceníte kompaktní rozměry a ovladatelnost skútru při manévrování a po zastavení. Parkování s ním je snadné. Přesné řízení poskytuje vynikající zpětnou vazbu pro jezdce. Systém zamykání u předního zavěšení nápravy "Roll-lock" vám umožní zastavit na červené bez sundávání nohou ze skútru. Moderní elektronické jízdní asistenty jsou pro MP3 300 standardní výbavou- můžete se spolehnout na 3 kanálový brzdový systém ABS, který každé kolo snímá a brzdí zvlášť. Svižné starty bez prokluzu zadního kola hlídá systém ASR.
Nový motor MP3 hpe: čtyřdobý, čtyřventilový, kapalinou chlazený jednoválec s elektronicky řízeným vstřikováním. Motor 300 hpe (High Performance Engine) vám nabízí okamžitou reakci na přidání plynu, ideální výkonovou charakteristiku pro popojíždění v městské dopravě, ale taky dostatečnou sílu pro cestování ve dvou na delší vzdálenosti. Nejvyšší výkon je 26 koní při 7750 ot./min. Maximální točivý moment je nyní 26 Nm při 6500 ot./min. Navzdory nárůstu výkonu motoru se snížila jeho spotřeba paliva. Protože je řízený nejnovější generací elektronické řídicí jednotky Magneti Marelli MIUG4. Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) má novou geometrii a řemen. Uvedené změny přispívají k tichému mechanickému běhu.
Dvoumístné, dvouúrovňové sedlo umožňuje svým tvarováním snadný a bezpečný kontakt se zemí a poskytuje jezdci potřebnou oporu bederní páteře. Oceníte to zvlášť při delších jízdách. Prostorná odkládací schránky pod sedlem pojme bez problémů dvě přílby. Pružina udržuje sedlo v otevřené poloze. Přístrojová deska je z plnobarevného TFT displeje. Zobrazuje spotřebu paliva (průměrnou a aktuální), průměrné a maximální rychlosti jízdy, množství paliva v nádrži, doby jízdy a venkovní teploty. Pod displejem, signalizuje řada 4 výstražných kontrolek uzamčení přední nápravy, funkci světel pro denní svícení, nefunkční uzamčení a použití ruční brzdy. Tlačítka pod řídítky slouží k zapnutí a vypnutí světel pro denní svícení a ASR.Nad přístroji je umístěna praktická odkládací schránka s výsuvnou částí a vstup USB, který je ideální pro nabíjení chytrého telefonu.