Aprilia RX 125

89 900 Kč

Víc než radostná vstupenka do terénu

Novinka sezony 2018 přináší oproti své předchůzkyni nový 4 dobý motor a  brzdový ABS Bosch 9,1 ML protiblokovací systém. Je v této kubatuře jediná, kdo ho nabízí. Aprilia RX 125 rozhodně není žádný drobek, počítejte s tím, že na živo působí jako mnohem větší motorka než stopětadvacítka pro teenagery. Provozní hmotnost motorky je 134 kilo a sedlo leží ve výšce 905 mm. Temperamentní červeno-černá kombinace jí opravdu sluší: agresivně střižená přední maska je sladěná s blatníkem, boční plasty ostrých tvarů, ale i zubaté brzdové kotouče v kombinaci s černými ráfky.

 

Posaďte se, každý musí nějak začít

Nový motor se kvůli emisní normě Euro 4 změnil z dvoudobého na čtyřdobý, nové je elektronické vstřikování paliva od Magneti Marelli. Motor je spojený se 6i stupňovou převodovkou. Jeho výkon je omezený na 11 kW pro skupinu A1. Výhodou 4 dobého motoru je provoz bez vibrací, nejsou znát dokonce ani ve zpětných zrcátcích. Charakteristice motoru přesně odpovídá krátká převodovka se silnou jedničkou a krátkými dalšími rychlostními stupni, takže se připravte na časté řazení.  

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Jízdní vlastnosti na asfaltkách pochopitelně ovlivňují čínské zubaté pneumatiky a na to je potřeba pamatovat hlavně v utažených vracečkách. Pohodová cestovní rychlost se pohybuje někde kolem 80 km/h.  Aprilia RX má maximálku 105 km/h , jenže z osmdesátky už motor zrychluje docela vlažně. Při ježdění na asfaltu může pérování působit poměrně měkkým dojmem a třeba při brzdění se předek trošku potápí. Ve městě mi si ale díky zdvihům dovede poradit s horším asfaltem a výmoly. Aprilia RX se lehce ovládá a v ucpaných ulicích se cítí jako štika v rybníce.

 

Stačí vzít řidítka do ruky…

Nicméně tuhle motorku si na ježdění po asfaltu nekupujete, mnohem větší porci zábavy si s ní užijete v terénu.  Dají se v jejích stupačkách projet opravdu náročné pasáže. Běžný terén, jako jsou polňačky a lesní cesty dává s přehledem. Pérování v lehčím terénu funguje skvěle, i když nenabízí možnost nastavení tuhosti. Na předku funguje upside-down vidlice o průměru 41 mm se zdvihem 240 mm, zatímco zadní centrál dovolí zdvih 20 mm kratší. Rozměry kol jsou jasnou offroadovou záležitostí, na předku se točí jednadvacítkové kolo a na zadku osmnáctkové.

Prohlédněte si ji znovu ze všech stran

Typ:
4-taktní jednoválec, 4 ventily a 2 vačkové hřídele - DOHC, vodou chlazený
Zdvihový objem:
124.2 cm3
Výkon motoru:
15 hp
Točivý moment:
11.3 Nm při 8000 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování
Emise:
EURO 4
Převodovka:
6ti stupňová
Spojka:
více-lamelová v olejové lázni, mechanické ovládání lankem
Rám:
prostorový rám z hliníkových slitin
Rozvor:
1 420 mm
Přední odpružení:
Up-side Down vidlice, Ø 41 mm
Přední zdvih:
240 mm
Přední ráfek:
1,85 x 21"
Přední pneu:
90/90 21" radiální, bezdušová
Zadní odpružení:
ocelové kyvné rameno, jeden hydraulický tlumič
Zadní zdvih:
220 mm
Zadní ráfek:
2,15 x 18"
Zadní pneu:
120/80 18" radiální, bezdušová
Přední brzdy:
plovoucí ocelový kotouč Ø 260 mm, ABS Bosch 9,1
Zadní brzdy:
pevný ocelový kotouč Ø 220 mm
Palivová nádrž:
7,5 litrů
Suchá hmotnost:
134 kg
Barva motorky:
černo červená
Záruka:
2 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
905 mm

89 900 Kč včetně DPH

Chci koupit