Aprilia SX 125 přináší oproti své předchůzkyni nový 4 dobý motor a brzdový ABS Bosch 9,1 ML protiblokovací systém. Je v této kubatuře jediná, kdo ho nabízí. Aprilia SX 125 rozhodně není žádný drobek, počítejte s tím, že na živo působí jako mnohem větší motorka než stopětadvacítka pro teenagery. Provozní hmotnost motorky je 134 kilo a sedlo leží ve výšce 880 mm. Ve skutečnosti to není tak dramatické, Aprilia SX 125 velmi úzká mašina s příjemnou ergonomií a pohodlnou pozicí jezdce za řidítky. Temperamentní barevné kombinace jí opravdu sluší: agresivně střižená přední maska je sladěná s blatníkem, boční plasty ostrých tvarů, ale i zubaté brzdové kotouče v kombinaci s černými ráfky. Aprilia SX 125 je k dostání ve 3 barevných schématech: modro stříbrném Silver alien, bílo červeném White wonder a černo červeném Black Spider.
Nový motor se kvůli emisní normě Euro 4 změnil z dvoudobého na čtyřdobý, nové je elektronické vstřikování paliva od Magneti Marelli. Motor je spojený se 6i stupňovou převodovkou. Jeho výkon je omezený na 11 kW pro skupinu A1. Výhodou 4 dobého motoru je provoz bez vibrací, nejsou znát dokonce ani ve zpětných zrcátcích. Charakteristice motoru přesně odpovídá krátká převodovka se silnou jedničkou a krátkými dalšími rychlostními stupni, takže se připravte na časté řazení. Nádrž má objem 7,5 litru a ujedete na ní cca 200 kilometrů.
Aprilia SX má maximálku 105 km/h , jenže z osmdesátky už motor zrychluje docela vlažně. Při ježdění na asfaltu může pérování působit poměrně měkkým dojmem a třeba při brzdění se předek trošku potápí. Ve městě mi si ale díky zdvihům dovede poradit s horším asfaltem a výmoly. Aprilia SX se lehce ovládá a v ucpaných ulicích se cítí jako štika v rybníce. Na předku funguje upside-down vidlice o průměru 41 mm se zdvihem 240 mm, zatímco zadní centrál dovolí zdvih 20 mm kratší. Drátěná vyplétaná kola disponují průměrem 17 palců a jsou na nich obuty pneumatiky o rozměrech 100/80 vpředu a 130/70 vzadu.
Copyright © Michal Fučík