Ducati Panigale V4 25° Anniversario 916

Parametry

Amore na první pohled co? Sběratelská třešnička signore!

Ducati připomíná výročí 25 let od uvedení legendárního superbiku Ducati 916 po svém: limitovanou 500 kusovou sérií Panigale V4 25° Anniversario 916. Když smícháte motor a techniku Panigale V4S se závodními prvky a elektronikou z Panigale V4R, máte stroj na ovládnutí závodních okruhů. Z Panigale V4R je použitý přední rám, ten je původně převzatý od SBK Ducati Corse, elektronická rychlospojka Ducati Quick Shift EVO 2, optimalizovaná pro agresivní řazení a poslední verzi elektronických jízdních asistentů Ducati Traction Control EVO 2. Design výroční Panigale vychází z barevného schématu Ducati 996 SBK - vítěze Světového šampionátu Superbike v roce 1999. Poznáte ji taky podle kovaných hořčíkových kol Marchesini Racing, závodní titatové koncovky výfuku Akrapovič z V4R a spousty karbonových a hliníkových detailů. Nečekejte na nic a objednávejte, tuhle Panigale chce mít v garáži každý Ducatista. Tak ať skončí v té správné- vaší!

 

Tohle je motorka pro závodníky, ne pro bambinos

Design superbiku je jako obvykle u Ducati elegantní a prudce emotivní zároveň. Panigale V4 25° Anniversario 916 má tvary, které přímo odpovídají jejímu výkonu. Byly použity velké plochy karoserie, přerušované několika integrovanými, pro Ducati typickými prvky. Oproti základní Panigale V4 nabízí navíc závodní podvozek od Öhlins s elektronicky ovládaným nastavením tuhosti odpružení díky systému Öhlins Smart EC 2.0. Lithium-ion baterie, kované hořčíkové disky kol od Marchesini, titanovou koncovku výfuku Akrapovič a spoustu detailů na motorce z hliníku a karbonu. Všechny tyto komponenty snižují suchou hmotnost výroční Panigale oproti produkční V4S o jeden kilogram na váhu 173 kg.

 

Čtyrválec od Ducati- začátek nové éry

Jak již název motoru napovídá, jedná se o vidlicový čtyřválec o objemu 1 103 ccm, řady válců svírají mezi sebou úhel 90 stupňů. Celý motor je v rámu posazen v náklonu 42 stupňů, což přináší maximální centralizaci hmoty a posunutí těžiště dolů a doprostřed motorky. Hořčík zaujímá prominentní pozici mezi lehčími kovovými materiály. Není náhodou, že ve formě slitin je široce používaný v závodním světě. Desmosedici Stradale používá slitinu hořčíku pro svoje komponenty- kryt hlavy, olejové jímky a spojky. Kliky jsou vyrobeny z hliníku pomocí gravitačního odlitku. Horní část motoru obsahuje čtyři hliníkové vložky válců s povlakem nikasil, které zajišťují nízké tření a ochranu proti opotřebení. Neuvěřitelně nízká hmotnost motoru V4 Desmosedici Stradale je výsledkem posedlosti konstruktérů. Váží 64,5 kg což je jen o 2 kg těžší než jeho předchůdce dvouválec Superquadro o objemu 1 285 cm³.

 

214 koní čeká, až otočíte zápěstím

Zajímavostí je také fakt, že se klika motoru otáčí opačným směrem, než je zvykem u konkurenčních motorů. Konstruktéři Ducati tímto snižují gyroskopický efekt, výsledkem je nižší náchylnost ke zvedání předního kola při rozjezdu a naopak zadního kola při brždění. Ojniční čepy jsou na klice odsazeny o 70 stupňů, což vytváří specifický zapalovací cyklus „Twin Pulse“. Při něm zapalují krátce za sebou nejprve levé válce a poté po mezeře půl otáčky i pravé válce. Čtyřválec tím dostal charakteristický zvuk a jeho výkon nastupuje plynule, ale silně už ve středních otáčkách. Jak už jsme u Ducati zvyklí, rozvod je samozřejmě desmodromický: vačka ventily otevírá i zavírá, zatímco klasické ventilové pružiny chybí. O přísun směsi se stará sání s variabilní délkou sacího potrubí a celkem čtyři oválné škrticí klapky o průměru 52 mm. V každé z nich jsou umístěny dva vstřikovače. Díky všemu, co bylo zmíněno dosahuje čtyřválec Desmodici Stradale maximální výkon 214 koní (157,5 kW) při 13 000 otáčkách /min a maximální točivý moment 124 Nm (12,44 kgm) při 10 000 otáčkách /min.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Převodovka výroční Panigale je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní nápravu řetězem. Ducati Quick Shift (DQS) je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje vzrušení ze sportovního výkonu, protože vám umožní posouvat brzdný bod blíže před každou zatáčku.

 

Suchá spojka forever

Zpátky k závodním kořenům. Suchá spojka Panigale V4 25° Anniversario 916 zajišťuje efektivnější funkci kluzné lišty, a to i při nejagresivnějším posunu dolů a při větších rychlostech. Kromě toho existuje možnost přizpůsobení "mechanické" hladiny motorové brzdy výběrem jiné sekundární pružiny, než je k dispozici v katalogu příslušenství Ducati Performance. Dalšími výhodami jsou nedostatek odporu z motorového oleje a přítomnost čistšího oleje, protože prach z opotřebení desek není přenášený do mazacího okruhu. Konečně ikonický mechanický šum suché spojky je skutečně vzrušujícím zvukem pro každého Ducatistu.

 

Na Panigale nejezdíte, Panigale krotíte

Panigale V4 25° Anniversario 916 používá závodní odpružení Öhlins. Vepředu je vidlice NIX 30 s průměrem 43 mm, s titanovou povrchovou úpravou. Vzadu je pružicí jednotka Öhlins TTX36 s mechanickým nastavením. Také tlumič řízení Öhlins opouští elektronické nastavení ve prospěch mechanického. Ve srovnání s elekronickým systémem mechanická varianta minimalizuje riziko kavitace oleje, má lepší tlumení drsnosti, zajištění stability a podpory při brzdění, což pro jezdce znamená přesnější odezvu od přední nápravy. Stejně jako Öhlins vidlice používaných v MotoGP, tlumení komprese se provádí v levé tyči a používá píst s průměrem 25 mm, zatímco tlumení odskoku v pravé tyči používá píst o průměru 30 mm. Zdvih má rozsah 120mm na přední a 130 mm na zadní nápravě. Modifikace nastavení odpružení jsou doplněny možností nastavení výšky zadního otočného ramene do 4 poloh v krocích po 2 mm.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek a gumy si poradí

Panigale V4 25° Anniversario 916 krotí brzdový systém Brembo se sportovním vypínatelným systémem ABS Bosch Cornering EVO. Vepředu 4 pístkové radiální třmeny Brembo monobloc Stylema M 4.30 brzdí dva disky o průměru 330 mm. Na zadním kole je jeden 245 mm kotouč. Ducati a Pirelli pracují ruku v ruce na posouvání limitů a hranic už mnoho sezon. Posledním výsledkem společného vývoje jsou nové pneumatiky Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17 vpředu a opravdu masivní gumou o rozměru 200/60 ZR 17 vzadu. Zvětšený profil zadní pneumatiky maximalizuje kontaktní plochu v extrémních úhlech náklonu a využívá výhody použité technologie mixování dvou rozdílných směsí na bocích a po obvodu pneumatiky- řešení, které Pirelli vyvinula na míru pro Ducati Multistradu. Míchání směsí byla jediná možnost, jak splnit protichůdné a navzájem se vylučující požadavky na chování pneumatiky od konstruktérů Ducati.

 

Panigale bude váš guardiano

Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru, ale prochází řídící jednotkou, která na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. K dispozici máte 3 jízdní režimy: RACE, SPORT a STREET.

 

Treninky si dává k snídani, pole position k obědu

a vítězství závodu k večeři

Exkluzivita Panigale V4 25° Anniversario 916 je dotažena poslední verzí elektronického balíku jízdních asistentů Ducati EVO 2, který používá inerciální platformu o šesti osách (6D IMU - inerciální měřící jednotky). Tento systém od Bosch umožnil díky měření a vyhodnocování kombinace parametrů z měřících jednotek dále rozvíjet systém Ducati Traction Control EVO na jeho současný level EVO 2. Balíček jízdních asistentů obsahuje všechno, co dnešní závodní technologie nabízí: máte k dispozici systém Ride by Wire,  Riding Modes, Power Modes, ABS Cornering EVO, Ducati Traction Control EVO, Ducati Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch, motorovou brzdu EBC, Ducati Slide Control DSC. Cílem všech těchto elektronických systémů je jediný, dovézt vás k šachovnicovému praporu jako prvního.

 

Tuhle mašinu vám un poco závidíme. I Chaz a Alvaro...

Panigale V4 V4 25° Anniversario 916 je vybavena stopkami a Ducati Data analyzerem, který má pokročilejší funkce než u ostatních Panigale V4. Systém GPS DLT Panigale  automaticky detekuje nejen čas kola. Může také měřit dva přechodné časy a zobrazovat je přímo na palubní desce při každé jízdě. V každém kole systém zaznamenává nejen čas, ale i maximální otáčky, maximální rychlost (skutečné, zjištěné GPS), přechodné časy plus úhly natočení a vychýlení. Datový analyzátor Ducati + GPS (DDA + GPS) umožňuje vyhodnocování výkonu motorky a jezdce zobrazením stop pro konkrétní datové položky. Automaticky zobrazuje a zaznamenává čas kola, ale i další parametry, jako je otevření škrtící klapky, rychlost motorky, otáčky motoru, zvolený převodový stupeň, teplotu motoru, ujetou vzdálenost a rozsah zásahů jízdního asistenta Ducati Traction Control.

 

Ostatní vedle ní budou vypadat jako bicicletta

Panigale V4  V4 25° Anniversario 916 je vybavena barevným 5“ TFT displejem, který vám umožní přizpůsobit a uložit nastavení systémů ABS, EBC, DTC, DWC, DQS a nastavení režimů jízdy díky systému RBW. Panigale V4 R je vybavena světlomety s full LED technologií. Prostě a jednoduše, krása rychlosti přetavena do produktového designu. Je to bezpochyby nejvíc vzrušující a nejvýkonnější sériový superbike, který můžete v současné době zakoupit.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Vybral sis tak, že už není co na mašině ladit dál. U výroční Panigale V4 25° Anniversario 916  je veškeré příplatkové vybavení standart.  Ducati Apparel tě obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. A pokud by sis přece jenom z bohaté nabídky výbavy nevybral, pro tebe má Ducati Sumisuru- produkt kde si svou kombinézu navrhneš sám, na míru svého těla.  Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

 

Konec čtení, pojďme si s ní zakroužit po okruhu

Prohlédněte si každý detail

200+hp

Motor

Typ:
Desmosedici Stradale V4, 90 °
Zdvihový objem:
1103 ccm
Vrtání x zdvih:
81 x 53.5 mm
Výkon motoru:
214 k (157.5 kW) @ 13,000 ot./min
Točivý moment:
124.0 Nm (91.5 lb-ft) @ 10,000 ot./min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválná vstřikovací jednotka, 2 vstřiky na válec
Výfuky:
systém 4-2-1-2 s katalyzátorem a 2 lambda sondami
Emise:
EURO 4

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem EVO 2
Poměr:
1.80:1
Primární převod:
1=38/14 2=36/17 3=33/19 4=32/21 5=30/22 6=30/24
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
16
Zadní ozubené kolo:
41
Spojka:
suchá

Podvozek

Rám:
rám z hliníkových slitin
Rozvor:
1 469 mm
Přední odpružení:
Öhlins NIX30 43 mm plně nastavitelná vidlice s úpravou TiN. Elektronická komprese a tlumení zpětného odrazu pomocí Öhlins Smart EC 2.0
Přední zdvih:
120 mm
Přední ráfek:
3-paprskový kovaný z hořčíkové slitiny 3,50 "x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
Plně nastavitelná jednotka Ohlins TTX36. Elektronická komprese a tlumení zpětného odrazu pomocí Öhlins Smart EC 2.0 event-based režimu. Hliníkový jednostranný kyvný závěs
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní ráfek:
3-paprsková kovaná hořčíková slitina 6,00 "x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Supercorsa SP 200/60 ZR17
Přední brzdy:
2 x 330 mm polo-plovoucí kotouče, radiálně namontované Monobloc Stylema® (M4.30) 4-pístové, ABS Bosch EVO
Zadní brzdy:
245 mm kotouč, 2-pístový třmen s Bosch rohovým ABS EVO

Ostatní

Palivová nádrž:
16 litrů
Suchá hmotnost:
173 kg
Barva motorky:
Ducati Anniversario 916
Přístroje:
Digitální jednotka poslední generace s 5 "barevným displejem TFT
Záruka:
2 roky
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
830 mm
Vybavení:
Jízdní režimy, výkonové režimy, systém ABS pro zatáčení v zákrutách Bosch, systém řízení trakce Ducati (DTC) EVO 2, řízení kol s koly Ducati (DWC) EVO, řízení posuvu pneumatik Ducati (DSC), řízení brzd motoru (EBC) EVO, automatická kalibrace pneumatik, Ducati Power Launch (DPL), Ducati Quick Shift (DQS) nahoru / dolů EVO 2, Full LED osvětlení s denním světlem (DRL), Ducati Electronic Suspension (DES) EVO, Lithium- iontové baterie, Marchesini Racing hořčíková kovaná kola, závodní čelní sklo, karbonové přední a zadní blatníky, horní třmen s identifikačním výrobním číslem, speciální jezdecké sedadlo, karbonová pata chrániče, karbonový kryt kyvného ramena zadní nápravy, Racing kloubové páky, otevřený kryt spojky z karbonových vláknech, zásuvka pro demontáž registrační značky, Ducati Data Analyzer + (DDA +) s GPS modulem, víčko palivové nádrže Racing, speciální kryt Paddocku, samolepky Shell a Foggy