Oblíbené enduro Guzzi V85 TT má za sebou facelift v sezoně 2021. Změnami továrna reflektovala nejčastější výtky zákazníků první generace této motorky a vylepšila pár detailů, které v součtu rozhodně posunou a zpříjemní používání této mašiny. V rámci úprav motoru na EURO 5 se povedlo zvýšit krouticí moment v nižších a středních otáčkách. Do seznamu jízdních režimů přibyl Sport a Custom, který si můžete nastavit individuálně. Jízdní režimy jsou nově provázané se systémem ABS a kontrolou trakce, stejně jako u Ducati. U původní verze V85 TT ovládaly jízdní režimy pouze průběh otevírání škrticí klapky motoru. Další změnou jsou nové ráfky a bezdušové pneumatiky, které nahradily gumy s duší z předchozí generace V 85 TT. Sérií úprav se Guzzi podařilo snížit suchou hmotnost mašiny o výrazných 14 kilo. Brejlovec, jak V 85 TT přezdíváme díky přední masce je v sezoně 2023 dostupný v šedé barvě Grigio Grigna. Tuhle mašinu můžete u nás v DMOTO i letos vyzkoušet na vlastní kůži v rámci našeho testování.
Všechno co má Travel v základu oproti ostatním modelům V 85 TT si můžete dokoupit ve značkovém Guzzi příslušenství. Tovární verze však bývá něco jiného, finanční stránka totiž vychází lépe, než když budete jednotlivé doplňky dokupovat zvlášť. Travel přihazuje k základnímu vybavení ostatních V 85 TT větší touringové plexi, po kterém jste u cestovní mašiny volali. Výrobce uvádí o 60% větší plochu štítu. Další příjemná vychytávka jsou vyhřívané rukojeti řídítek a přídavné LED mlhové světla. Cestovní kufry, které kombinují plasty s hliníkovými prvky mají rozdílný objem: pravý kufr má 37 litrů a vejde se do něj integrální helma, levý kufr je s ohledem na koncovku výfuku v místě jeho uchycení menší, má objem 27,5 litru.
Když smícháte snadné ovládání, skvělé vyvážení, pohodlí s příjemně výkonným motorem, je z toho mašina na denní jezdění i cestování ve dvou mimo obydlené oblasti. V85 TT kombinuje typické součásti Moto Guzzi: dvouválec o objemu 853 ccm a kardanový pohon s moderním příslušenstvím, jako je digitální displej a LED světla. Díky němu enduro V 85 TT rozhodně nepřehlédnete. Zatímco zadní světla připomínají rozžhavené motory stíhaček, denní svícení v předním světlometu je jasnou siluetou orla z loga Moto Guzzi.
O pohon se stará vzduchem chlazený dvouválec do V s rozvodem OHV a dvěma ventily na válec. Nic jiného v mašinách z Mandella nečekejte. V rámci úprav motoru na emisní normu EURO 5 továrna optimalizovala zvedání vaček a vahadel, měnili také časování ventilů. S objemem 853 ccm dosahuje motor největší výkon 76 koní při 7 750 ot./min. Maximální točivý moment je 82 Nm při 5 000 ot./min. Motor má titanové sání. Spojka je suchá, převodovka má 6 rychlostních stupňů. S nádrží objemu 23 litrů, což je rekordní hodnota v tomto segmentu motorek vás čeká klidně 500 kilometrů jízdy bez přerušení. Pohon kardanem je další odlišnost, podle které Guzzi spolehlivě poznáte. Největším přínosem tohoto řešení je jeho bezúdržbový provoz. Kardanový hřídel je skrytý v odlitku pravého kyvného ramene zadní nápravy.
O to se postará podvozek se zdvihem 170 mm na přední i zadní nápravě a ocelové drátěné kola: 19” vepředu a 17” vzadu. Vepředu je stavitelná vidlice o průměru 41 mm, zadní tlumič Moto Guzzi V85 TT Travel je na pravém ramenu zadní nápravy, ve které je kardanový hřídel. Tlumič je umístěný v praktické poloze: nastavení tuhosti a předpětí máte těsně po ruce. Brzdy krotí dvoukanálový systém Continental ABS, vepředu radiální 4-pístkové třmeny Brembo s protilehlými pístky brzdí dva nerezové kotouče o průměru 320 mm, vzadu jeden kotouč o průměru 260 mm.
Nasadíte přilbu a rukavice. Zbývá už jen zvednout nohy ze země a vychutnat si jízdu kamkoli. Enduro Moto Guzzi V85 TT nabízí díky systému Ride by wire 5 různých jízdní režimy: ROAD: asfaltový režim. RAIN: pro případ snížené přilnavosti. OFFROAD: terénní režim. SPORT: sportovní režim a nastavitelný režim CUSTOM. Jízdní režimy jsou nově provázané se systémem ABS a kontrolou trakce. Sedadlo nabízí dostatek pohodlí pro 2 jezdce, v zadním a bočních kufrech z originálního příslušenství odvezete všechno, co potřebujete.
Na jednoduchosti ovládání V85 TT Travel má podíl také displej a řídítka. Ovládací prvky jsou částečně skryté za chrániči rukou, všechny jsou snadno přístupné. Tempomat můžete aktivovat pomocí jediného tlačítka, které současně umožňuje snížit nebo zvýšit nastavenou rychlost. Udržení konstantní rychlosti na dlouhých dálnicích nebylo nikdy snazší, už vám jen stačí se soustředit na radost z jízdy. Digitální 4,3” TFT displej je vysoce jasný, s vysokým rozlišením a zobrazuje všechny informace o jízdě. Kromě klasických dat, jako je rychlost, otáčky, vzdálenost a čas, zobrazuje také používanou rychlost, teplotu vzduchu, hladinu paliva, průměrnou a okamžitou spotřebu a zvolený režim jízdy. Jízdní parametry jsou na displeji vždy dobře čitelné. Sytost pozadí panelu a barva znaků se nastavuje automaticky díky integrovanému světelnému senzoru. V přístrojové desce je port USB pro dobíjení jakéhokoli elektronického zařízení. Pokud vám jeden nestačí, řešení je instalace druhého USB portu pod sedadlo. Jako volitelné příslušenství můžete přikoupit multimediální platformu MOTO GUZZI MIA. Díky ní připojíte Váš smartphone k enduru. Propojení smartphonu vám umožní poslouchat za jízdy hudbu, přijímat hovory, používat navigaci a další fuknce.
Maximální viditelnost ve dne i v noci a nezaměnitelný design díky technologii Full LED. Tvarově jsou přední i zadní světla kruhová, obě mají zajímavé detaily. Vepředu jsou dva vedle sebe posazené světlomety, které fungují jako potkávací a dálkové světlomety, jsou spojené centrálně umístěným logem Moto Guzzi. Stylizovaný orel, který slouží dvojí funkci: polohové světlo během noční jízdy (výkon asi 2W) a DRL (Day Running Light) při denním jízdě s výkonem asi 9W. Přední světlomet Moto Guzzi V85 TT je připevněný k nosné konstrukci přístrojové desky rámem z ocelových trubek. Na zadní straně jsou dva kruhové prvky, Zvláštní konformace opalinového světlovodného filtru také vytváří 3D efekt, který připomíná plamennou stopu motoru tryskových stíhaček. Travel má v základním vybavení také přídavné přední LED mlhovky. Příjemnou vychytávkou na kterou si určitě rychle zvyknete: blikání směrových světel se samočinně zruší.