Svoje cestovní enduro V85 TT Guzzi představila v roce 2019. Pro sezonu 2024 ho továrna faceliftovala. Aktuálně jsou dispozici tři různé mašiny v sérii Guzzi V85. Všechny jezdí na kombinaci kol 19“ vpředu a 17“vzadu. Navzájem jsou od sebe odlišené rozdílnými podvozky a výbavou. Moto Guzzi V85 TT Travel má ocelová kola s drátěným výpletem v bezdušovém provedení s pneumatikami s all terrain dezénem. Vybavená je sadou příslušenství pro cestování na dlouhé trasy. Ta zahrnuje nově tvarovaný plexi štít Touring (je větší než štít, který má V85 TT) nastavitelný manuálně do pěti poloh v rozsahu 7 cm. Zvětšily se také blastry na řídítcích a aktuální Travel je první mašina v této sérii vybavená bočními deflektory. Jezdec má vyhřívané rukojeti řídítek a sedadlo. V balíku výbavy Travelu je také connectivita Moto Guzzi MIA, která umožňuje propojení smartphonu s mašinou a rozšiřuje funkce, které si můžete zobrazit na displeji. Travel je vybavený bočními kufry řady Urban (pravý kufr s 37 litry pojme integrální helmu, levý kufr má objem 27,5 litru). Aktuální Moto Guzzi V85 TT Travel je dostupná v jediné barvě- bronzové Bronzo deserto.
Modernizace proběhla uvnitř v použité technice daleko výrazněji než zvenku v designu mašiny. Vnější vzhled Guzzi V85 sezony 2024 se mění skutečně minimálně. Svoje dvě kulatá přední světla si mašina zachovala, stejně jako celkovou siluetu. Nádrž má trochu jiný tvar, ale zachovala si svůj původní objem 23 litrů, takže s ní stále ujedete až 400 kilometrů na jedno tankování. Guzzi modernizovala její motor, výsledkem nasazení variabilního časování ventilů je silnější zátah od spodních otáček, nárůst maximálního výkonu o 4 koně a snížení spotřeby paliva. Moto Guzzi V85 modelové řady 2024 je vybavená 5“ plnobarevným TFT displejem a má nové ovladače na řídítkách. Obojí převzala z Guzzi V100 Mandello. Vylepšená je aerodynamika mašiny, továrna ji ladila v počítačových simulacích a ve vlastním větrném tunelu. Nová je elektronika v mašině, šestiosá řídící jednotka rozšířila její výbavu o náklonové ABS a kontrolu trakce v zatáčkách.
Zvenku je viditelné, že poslední generace dvouválce má nová víka hlav válců. Podstatnější je, co se měnilo pod nimi. Podélně uložený vidlicový dvouválec o objemu 853 cm3 stále chladí vzduch a olej, nově je vybavený variabilním časováním ventilů. Řídící jednotka hýbe s časováním otevírání a zavírání ventilů, což znamená silnější průběh výkonové křivky v nízkých a středních otáčkách. Maximum točivého momentu 83 Nm přichází v 5 100 otáčkách za minutu. Už ve 3 500 otáčkách je k dispozici 90 % této hodnoty. Maximální výkon motoru narostl ze stávajících 76 koní na rovných 80 koní, dosahovaných při 7 750 otáčkách. Nad rámec toho má motor nově čidla klepání a přepracované mazání. Pohon kardanovým hřídelem zůstává beze změn, je umístěný na pravé straně mašiny.
Příhradový rám Moto Guzzi V85 z ocelových trubek využívá montážní body motoru k vytvoření robustní konstrukce celé mašiny. Zajišťuje stabilitu při jízdě na silnici, odolnost a pocit jistoty při jízdě v terénu. Všechny varianty Moto Guzzi V85 mají vepředu 19“ a vzadu 17“ kola. Guzzi V85 TT Travel má ocelová drátěná kola a all terrain pneumatiky Dunlop Trailmax Meridian. Vzadu je nový centrální tlumič s nastavitelným předpětím pružiny pomocí praktického kolečka. To umožňuje rychlé úpravy nastavení při jízdě se spolujezdcem nebo při převážení zavazadel. Odpružení má zdvih 170 mm vpředu i vzadu, V85 TT Travel má světlou výšku 210 mm od země. Nové radiální monoblokové třmeny Brembo se čtyřmi protilehlými písty se zakusují do dvou ocelových předních kotoučů o průměru 320 mm. Vzadu je dvoupístkový plovoucí třmen s ocelovým kotoučem o průměru 260 mm. Mašina má dvoukanálové ABS včetně funkce brzdění v náklonu.
V balíku elektronické výbavy má aktuální Moto Guzzi V85 TT Travel šestiosou inerciální platformu. Ta díky akcelerometrům a gyroskopům měří náklony, zrychlení, zpomalení a pohyb mašiny v 6i osách, z čehož vyhodnocuje pozici motorky vůči povrchu. Zaznamenává a analyzuje vstupy z jízdy a přenáší tato data do řídicí jednotky, která následně podle potřeby optimalizuje parametry řízení. Nastavení všech elektronických jízdních asistentů – kontroly trakce MGCT, ABS a odezvy plynu Ride-by-Wire – lze snadno spravovat prostřednictvím jízdních režimů. V balíku výbavy Travelu nechybí connectivita Moto Guzzi MIA, která umožňuje propojení smartphonu s mašinou a rozšiřuje funkce, které si můžete zobrazit na jejím displeji. Guzzi V85 TT Travel je samozřejmě vybavená tempomatem. Aktivaci nebo vypnutí tempomatu, zrychlení nebo zpomalení nastavené rychlosti ovládáte jediným tlačítkem.
Jízdní režimy jsou provázané se systémem ABS a kontrolou trakce. Základní jízdní režimy Road, Sport a Rain mají všechny mašiny v sérii V85. Moto Guzzi V85 TT Travel má navíc režim Off-Road. Tento režim má nejnižší úroveň zásahu kontroly trakce, ABS je aktivní pouze na předním kole s omezenými zásahy (deaktivace je možná i na předním kole), spolu s plynulejší odezvou plynu, které pomáhá silnější brzdný účinek motoru. Jako jediná mašina v sérii Guzzi V85 má Travel navíc ještě jízdní režim Custom, který si kompletně nastavíte podle vlastního gusta.
Maximální viditelnost ve dne i v noci a nezaměnitelný design díky full LED světlům. Tvarově jsou přední i zadní světla kruhová, obě mají zajímavé detaily. Vepředu jsou dva vedle sebe posazené světlomety, které fungují jako potkávací a dálkové světlomety, jsou spojené centrálně umístěným logem Moto Guzzi. Stylizovaný orel, který slouží dvojí funkci: polohové světlo během noční jízdy a DRL (Day Running Light). Přední světlomet Moto Guzzi V85 TT je připevněný k nosné konstrukci přístrojové desky hliníkovým odlitkem. Na zadní straně jsou dva kruhové světlomety. Kombinace opalinového světlovodného filtru vytváří světelný 3D efekt, který připomíná plamennou stopu motoru tryskových stíhaček. Blikání směrových blinkrů se samočinně ruší..
Moto Guzzi V85 TT Travel je pozičně vrcholem série V85. Tomu odpovídá největší balík jeho tovární výbavy. Z nabídky značkového příslušenství Guzzi si můžete pořídit pevnější spodní kryt motoru, kryt kardanu, padací rámy, centrální stojan nebo zadní brzdový pedál Enduro. Vyhřívání sedla můžete doplnit i pro spolujezdce. Tovární zadní tlumič se dá vyměnit za tlumič Öhlins: s nastavitelnou kompresí, útlumem a předpětím pružiny. Z elektronických vychytávek Guzzi nabízí monitoring tlaku pneumatik TPMS, imobilizér nebo další USB port instalovaný pod sedlo. Tahle parta z Mandello del Lario spolehlivě vyladí vaši novou Guzzi V85 TT Travel a vás obleče od hlavy až k patě.
Copyright © Michal Fučík