Aprilia RS 660

289 900 Kč

Taky se vám zvedá la temperatura, když se na ní díváte?

Novinku pro sezonu 2021 představila Aprilia loni na podzim v Miláně. Design RS 660 navazuje na úspěšný superbike Aprilia RSV4, po technické stránce je tahle mašina kompletně nová. Design není všechno, co RS 660 sdílí se svou čtyřválcovou sestrou. Hlavním tahákem téhle motorky bude rozhodně kompletní balík elektroniky APRC v kombinaci s elektronickou rychlospojkou- quickshifterem a velmi nízkou váhou mašiny. Aprilia RS 660 bude k mání ve třech barevných schématech- kombinace modro červené, černé a zbrusu nové barvy Acid Gold. Objednávat už můžete, první kusy dorazí do ČR v průběhu ledna 2021. RS 660 určitě nebude chybět mezi našima testovacíma mašinama 2021. Budete mít spoustu příležitostí vyzkoušet si na vlastní kůži, co tenhle bike umí.

 

100 koní čeká, až otočíte zápěstím

Aprilia upravila přední půlku motoru V4 1100, které pohání RSV4 1100 Factory a Tuono V4. Výsledkem je dvouválec objemu 660 ccm. Velmi příjemné překvapení je pro nás jeho maximální výkon. I když motor dusí limity EURO 5, přesto ho v Aprilii naladili na 100 koní! Pro srovnání: Yamaha MT-07 maximum 75 koní, Benelli v tomto objemu 76 koní. Ducati Monster 821 má sice o devět koní víc, ale z vyššího objemu motoru. Stejný případ je KTM Duke 790. V podstatě všechny konkurenční motory stejné koncepce jsou větší, takže se nemůžeme moc divit, že Aprilia svůj výkon nabízí v 10 500 otáčkách. U sportovní kapotované motorky to ale nijak moc nevadí, zvlášť, když je k dispozici 90 % krouťáku už od 6250 otáček. Vrcholných 67 Nm dosahuje motor v 8500 a už 80% krouticího momentu je k dispozici podle továrny od 4000 otáček.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Tím, že je motor přední půlka jedenáctistovkové V4, logicky s ní sdílí rozměry vrtání, konstrukci válců, hlav, pístů, tvar spalovacího prostoru válce nebo sání. Všechny ostatní díly nového motoru s horizontálně dělenou skříní jsou kompletně přepracované, včetně dutých vačkových hřídelí se 4 ventily na válec a jejich řetězového rozvodu. Motor je v rámu skloněný víc dopředu. Jedním z důvodů je větší vzdálenost jezdce, na kterého tolik nesálá teplo. Prospívá to také správnému rozložení hmotnosti v motorce. Jednoznačný trumf téhle mašiny je poměr výkonu motoru a celkové hmotnosti. Aprilie RS 660 váží pouhých 169 kg suché váhy. 6i stupňová převodovka používá elektronickou rychlospojku pro řazení nahoru i dolů. Jejich quickshifter chválí všichni, kdo ho na vlastní kůži vyzkoušeli. Jeho epesní fungování potvrzuje jak náš capo di tutti capi Radek, pochvala na něj zazněla i v recenzi na RSV4 od Tommyho. Nadšení z jeho fungování hlásil taky Pepa Sršeň, když si RSV4 půjčoval na testování na brněnském okruhu.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí…

Důmyslně postavený motor snižuje celkovou hmotnost, je totiž nosnou součástí rámu motorky. Přímo na motor je vzadu zavěšená oboustranná hliníková kyvná vidlice. Provozní hmotnost biku se díky konstrukci rámu podařilo stlačit na 183 kg. Konstruktéři věnovali zvláštní pozornost hlavě řízení kvůli nezbytné pevnosti. Pořádným rejdem mysleli na každodenní použití ve městě. 1370 mm rozvoru značí hodně krátkou stavbu, úhel hlavy řízení je 24,1°. Vepředu Aprilia nasadila 41milimetrovou vidlici Kayaba- nabídne možnost ladění odskoku, komprese a předpětí. Vzadu je tlumič bez nastavení komprese, který pracuje s oboustrannou hliníkovou kyvnou vidlicí. Brzdy jsou Brembo M 4.32, vepředu s dvojicí kotoučů o průměru 320 mm. Brzdový systém má pancéřové hadice a radiální pumpu.

 

Elettronica bude váš guardiano

V motorce nechybí náklonové ABS od Bosch. Elektronický balíček jízdních asistentů APRC-Aprilia performance ride control pro svoje fungování používá data z šestiosé měřící jednotky Bosch IMU. Tohle u konkurence s podobným objemem motoru fakt nenajdete Mezi jízdními asistenty nechybí kontrola trakce, wheelie, oboustranné rychlořazení, tempomat, nastavitelná motorová brzda a možnost volit různé motorové mapy. RS 660 nabídne pět jízdních režimů:  Commute pro každodenní jezdění v provozu,  sportovní Dynamic a okruhový Challenge. K tomu máte ještě dva kompletně nastavitelné režimy: Individual  určený pro silnice, Time Attack zase pro okruh. Vše je nastavitelné přes dobře známý TFT panel a nové ovladače s křížovými tlačítky na pravé straně řidítek.

 

Neumí vařit. Jinak zvládá všechno!

K tomu všemu vám v Noale přihodí lehkou lithiovou baterii a několik příplatkových vychytávek v základní verzi: konektivitu s mobilním telefonem MIA s navigací a okruhový software pro quickshifter. Fungl nové jsou přední LED světla včetně funkce Cornering Lights, což je dodatečné přisvěcování vnitřního poloměru zatáčky.

 

Jak si RS 660 stojí v porovnání s konkurencí?

 

Srovnání jízdních pozic s konkurencí

50-100hp

Motor

Typ:
Řadový dvouválec chlazený kapalinou
Zdvihový objem:
659 ccm
Výkon motoru:
100 hp při 10 500 ot/min
Točivý moment:
67 Nm při 8500 ot/min
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem
Sekundární převod:
řetěz

Podvozek

Rám:
hliníkový dvojitý páteřový
Rozvor:
1 370 mm
Sklon:
24.1 °
Přední odpružení:
Kaybaba průměr 41 mm
Přední zdvih:
120 mm
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso II 120/70ZR17
Zadní odpružení:
oboustranná hliníková kyvná vidlice
Zadní zdvih:
130 mm
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso II 180/55ZR17
Přední brzdy:
2x 320mm poloplovoucí kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo M4-32 Monoblock, Bosch ABS
Zadní brzdy:
220 mm kotoučová brzda s ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
15 litrů
Suchá hmotnost:
169 kg
Barva motorky:
Lava red, Apec black, Acid gold
Přístroje:
Barevný TFT displej
Záruka:
2 roky
Provedení:
jednomístné
Výška sedla:
820 mm
Poznámka:
Aprilia ride performance control, náklonové ABS, LED světla

289 900 Kč včetně DPH

Chci koupit