Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Poslední 4. generace touringové mašiny Ducati Multistrada. Poprvé v historii ji nepohání dvouválec, ale čtyřválec Grandturismo. Na celou sérii nové Multistrady platí prodloužená záruka na 4 roky. Čtvrtá generace, poháněná čtyřválcem se zárukou na 4 roky. Náhoda? Nemyslíme si. Multistradu V4 míváme jako testovací motorku. V sezoně od dubna do září ji u nás v DMOTO můžete vyzkoušet na vlastní kůži.
Multistradu V4S s elektronickým podvozkem si můžete vybrat v bílé, šedé nebo červené barvě. Ducati poprvé v historii nabízí u Multistrady S možnost výběru balíku výbavy v rozsahu jako jsou pakety u automobilek. U Ducati nazývají úrovně výbavy Trim: u Skové verze Multistrady vybíráte z 5 trimů výbavy. V rámci konfigurátoru si můžete ještě vybrat, jestli motorku chcete raději s litými ráfky a silničními pneumatikami nebo drátěnými koly s dvěma variantami offroad pneumatik Pirelli Scorpion Rallye nebo jejich verzi Rallye street. Motivací továrny je vyjít vstříc svým zákazníkům a dát jim na výběr z více výbavy za tovární cenu, kdy oproti doplňkům z aftermarketu ušetříte až 70% nákladů.
Nový čtyřválec Granturismo, který továrna vyvinula na architektuře supebikového motoru Desmodici stradale jsme detailně popisovali v tomto článku. Tady si připomeneme pouze pár klíčových údajů. Tenhle motor si totiž zaslouží pozornost. Za prvé je výrazně menší, za druhé je dokonce lehčí o 1,2 kila, než jeho dvouválcový předchůdce dvouválec DVT 1260! Navíc je to první Ducati motor bez desmodromického ovládání ventilů, které Ducati používala ve svých motorech od roku 1956. Desmodromické rozvody opustila továrna ve prospěch delších servisních intervalů. Motor V4 Grandturismo používá standardní systém zavírání ventilů pomocí pružin. S novou Multistradou V4 můžete objet 1,5 krát kolem světa. Interval servis ventilů je nastavený na 60 000 kilometrů. Oproti předchozímu dvouválcovému motoru Testrasreta 1260 je to dvojnásobný servisní interval, což významně snižuje provozní náklady.
Grandturismo V4 je naladěné na maximální výkon 125 kW, tj 170 koní při 10500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 125 Nm dosahuje motor při 8 750 otáčkách. V celém pásmu otáček má motor 3 zcela rozdílné charakteristiky. V nízkých otáčkách velice je motor velice kultivovaný a něžný, přesně to zmiňoval Pepa Sršeň při testování Streetfigthteru V4. Prý na něm klidně můžete poslat vaši starou do sámošky pro rohlíky (pokud jí teda nenecháte nastavený jízdní režim race J) Ve středních otáčkách nastupuje masivní zátah krouťáku- je až o 25% vyšší než u dvouválce Testastretta DVT 1260. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru podobný jako u superbiků a vy si užijete čistou adrenalinovou jízdu. Během 10 500 otáček prožijete 3 zcela odlišné režimy výkonnosti motoru. Bude jen na vás, který si z nich nejvíc oblíbíte. 6i stupňová převodovka je u verzí S vybavená quickshifterem. Oproti poslední generaci se také změnilo zpřevodování: Multistrada V4 má kratší jedničku a delší šestku.
Nová generace Multistrady nasazuje ranec vychytávek, které vám zpříjemní jízdu na ní. Oproti dvouválci motor Grandturismo V4 znatelně méně vibruje v celém spektru svých otáček. Granturismo umí vypínat při volnoběžných otáčkách zadní dva válce, které jsou blíže k jezdci. Tím pádem vám netopí pod sedlem, když čekáte na semaforu na zelenou. Potěší i výrazně nižší hlučnost motoru a z toho plynoucí akustický komfort. V něm Granturismo V4 válcuje veškerou konkurenci a oceníte ji zvlášť při delších cestách na dálnicích.
Nová je taky pozice jezdce, sedlo je kompletně přepracované a ve snížené variantě je o 15 mm níž než u poslední generace 1260. Boční winglety- křídla nemají u Multistrady V4 stejnou přítlačnou funkci přední vidlice jako u Panigale V4 a Streetfighteru V4. U téhle mašiny přivádí vzduch ke kolenům jezdce, aby je chladila od tepla působeného motorem. Výšku předního větrného štítu si jednoduše upravíte jednou rukou i v rukavici díky novému ovládání. Oproti minulé generaci se znatelně zvětšilo sedlo pro spolujezdce, které má V4S a včetně vytápění. Potěší vás vodotěsná přihrádka na mobil včetně USB portu na jeho dobíjení. Sedlo je nastavitelné ve výšce 84- 86 cm, ve značkovém příslušenství Multistrady se dá koupit jak nižší tak vyšší sedlo.
Vývoj nového podvozku měl za cíl vyvážit ideální kompromis mezi silničním a offroad naladěním a dosáhnout co největší jednoduchostí ovládání jízdy. Monokokový rám ve přední části je kombinovaný s Trellis rámem v zadní části motorky. Podvozek Multistrady V4 je kompletně jiný ve srovnání s poslední generací: vepředu je nově 19“ kolo oproti 17“ u Multistrady 1260. Zadní kyvná vidlice je oboustranná. Tyto úpravy umožňují daleko větší průchodnost a stabilitu při jízdě offroad terénem při zachování ovladatelnosti při sportovní jízdě na silnicích. Mutistrada V4S má elektronický podvozek Ducati Skyhook suspension. Rozsahy zdvihů jsou vepředu 170 mm a vzadu 180 mm. Téměř o 10 cm menší výška motoru Grandturismo umožnila zvednout spodní hranu Multistrady V4S od země o 46 mm oproti poslední generaci a je ve stejné výšce, jako u poslední generace Multistrady 1260 Enduro. To vám znatelně uvolňuje možnosti, kam s Multistradou V4S můžete mimo silnici všude vlítnout.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru už dávno není regulovaný přímo lankem akcelerátoru. Rozsah otočení rukojeti s plynem prochází řídící jednotkou mašiny. Ta na základě zvoleného jízdního režimu, signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 175 hp v jízdním režimu Sport a Touring. Snížený výkon 100 hp v městském režimu Urban a v terénu v režimu Enduro. Volič jízdního režimu ovládá také nastavení tuhosti odpružení podvozku motorky, systému ABS a DTC- prokluzu zadního kola. Každý jízdní režim má defaultně přednastavenou úroveň nastavení jednotlivých elektronických asistentů, nebo si je můžete v menu přenastavit na individuální hodnoty.
Radarový systém pro motorky Ducati vyvinula během posledních 4 let v úzké spolupráci s firmou Bosch. Multistrada V4 je první produkční motorka na světě osazená radarovou technologií. Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control. Pomocí řízeného brzdění a akcelerace motorka automaticky upravuje vzdálenost od ostatních vozidel kolem sebe. Asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h. Autorita jízdního asistenta ACC byla omezena jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích. Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- plocha kterou vedle sebe nevidí ani jezdec, ani za sebou ve zpětném zrcátku. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu. Radar je dostupný jako volitelná výbava Multistrada V4S u trimů Travel + radar nebo full.
Že tahle motorka bude nadupaná elektronikou bylo jasné už před jejím představením. Super vychytávka je naklápěcí barevný TFT displej s uhlopříčkou 6,5 palce, který si otočíte podle aktuálních světelných podmínek tak, jak potřebujete. Jízdní režimy touring, sport, urban a enduro zůstávají beze změn od poslední generace. Kompletní balík jízdních asistentů Ducati traction EVO přebírá Multistrada V4 od své předchůdkyně. Connectivita s vaším telefonem je u téhle mašiny samozřejmost. LED světla mají kromě denního režimu i funkci Cornering lights, což je přisvěcování vnitřního okruhu zatáčky. Handsfree zapalování má Multistrada V4 od verze S.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje stejně jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Pokud ti tovární výbava zvoleného trimu nebude stačit, můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryt motoru, ochranné boční rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky