Ducati Monster

12 590 EUR

Cena uvedena včetně 21% DPH

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Konfigurátor Parametry

Better, faster, Monster

Ducati Monster prohlašuje továrna svým novým entry modelem do světa velkoobjemových superbiků. Tento Monster je svým způsobem revoluční. Ducati v něm poprvé za celou historii Monsteru používá místo ocelového rámu Trelis superbikový hliníkový rám. Ten je konceptuálně shodný s rámem Panigale V4 a rozměrově upravený pro tuhle mašinu. Přesně takto vzniknul Monster před 28 lety. Konstruktéři zkombinovali tehdejší superbikový rám se silničně naladěným motorem, z motorky shodili kapotáž, narovnali řidítka a napřímili jezdeckou pozici. Sportovní naháč Monster je už přes čtvrt století ikonou dvoustopého světa.

 

Prý je revoluční. Monster si ve skutečnosti jede dál to svoje

Změna rámu a design nového Monsteru vyvolává zvlášť mezi Ducatisty velké vášně, nicméně koncept tohoto sportovního naháče zůstává i v této poslední generaci stejný. Mašina z výměny rámu těží na mnoha frontách, rozsah změn oproti poslední generaci je skutečně revoluční. Můžete se o tom přesvědčit sami na vlastní kůži, Ducati Monster + budeme mít jako jednu z testovacích mašin pro letošní sezonu. Obě motorky se od sebe liší pouze doplňky, Monster + má navíc protivětrný štítek a kryt sedadla spolujezdce. Motor, zbytek techniky a elektronika jsou v obou mašinách stejné. Monster je dostupný ve 3 barvách karoserie: červené Ducati, šedé a černé matné barvě v kombinaci s červenými nebo černými litými koly.

 

Víc než důkladná odtučnovací kůra

Výsledky použití nového hliníkového rámu jsou daleko lepší jízdní vlastnosti, ovladatelnost motorky a snížení hmotnosti mašiny. Na první pohled je viditelná úspora  60% váhy oproti ocelovému trubkovému rámu Trellis. Kila se shazovaly napříč celou motorkou a výsledek je ohromující. Nový Monster včetně provozních kapalin je o 18 kilo lehčí, než Monster 821. Když k výrazně lehčí mašině přidáte ještě silnější motor- jeho výkon vyrostl sice nepatrně, ale krouťák se zvedl ve středních otáčkách o znatelných 20%.  Musí vám být jasné, že s Monsterem to bude lítat.

Redukce hmotnosti jednotlivých částí mašiny oproti minulé generaci Monster 821

 

111 koní čeká, až otočíte zápěstím

O něco větší objem má motor v porovnání s minulou generací. Nový Monster pohání dvouválec Testastretta 11 o objemu 937 ccm, stejný motor je i v Ducati Multistrada 950, v Supersportu a Hypermotardu.  Je naladěný na maximální výkon 111 koní, což je o 2 koně víc než u minulé generace. Výrazněji motor zesílil-  kroutící moment má ve středních otáčkách od 3000 do 7000 o 20% vyšší hodnotu. V obou výbavách Monsteru je nyní ve standartně vybavený quickshifterem.  Ducati Quick Shift (DQS) je závodní elektronický systém, který umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. DQS umocňuje radost ze sportovní jízdy, stejně jako ulehčí průjezd zacpaným městem. Vaše levá ruka ho rozhodně ocení!

 

Zatočíte na pětníku, podvozek a rám si v klidu poradí

Nový Monster vrací motor zpátky do středu motorky. Dvouválec Testastretta 11 je spojený s předním hliníkovým rámem. Na snížení výsledné váhy motorky se podílí taky zadní rám připojený přímo k motoru. Zadní rám je vyrobený z polymerů vyztužených skelnými vlákny. Kromě sedla je v něm umístěná baterka a zbytek elektroniky. Výška sedla nového Monsteru od země je 820 mm, v příplatkovém příslušenství jsou ještě dvě nižší sedla. Pozice jezdce v kombinaci s úzkými boky Monsteru vám umožní snadněji položit nohy na zem. Nový rám a změna umístění chladiče oproti předchozí generaci zvětšila úhel natočení  řízení o 7 ° víc na aktuální rejd 36 °. Podle konstruktérů Monster nebyl ještě nikdy tak agilní při jízdě ve městě a měnit směr má být nejjednodušší v celé jeho historii. Řídítka jsou o 7 cm blíže k jezdci oproti minulé generaci, jízdní pozice je tím pádem daleko vzpřímenější a má to další příznivý vliv na ovladatelnost Monsteru.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Monster krotí brzdy Brembo v kombinaci se systémem ABS včetně funkce brzdění v náklonu. ABS může jezdec v menu úplně vypnout. Přední 4 pístové brzdy Monobloc M4-32 s kotouči o průměru 320 mm jsou doplněny 245mm kotoučem na zadním kole, který je svíraný 2 pístovým třmenem. Odpružení je vepředu zajištěno upside down vidlicí průměru 43mm a zdvihu 130mm. Zadní náprava je kompletně nastavitelná. Vzadu použita hliníková oboustranná kyvná vidlice o zdvihu 140 mm. Na silnici i na okruhu vás podrží pneumatiky Pirelli Diablo Rosso III.

 

Klidně na to šlápněte, Monster bude váš guardiano

Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní plynpvé rukojeti. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulovaný jen lankem akcelerátoru. Signál od rukojeti plynu prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu,  signálu od plynu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici 111 hp v jízdním režimu Sport a Touring a v městském režimu Urban je výkon omezený na 75 hp. O bezpečí při sportovním jezdění se starají tyto další jízdní asistenty-  Ducati Traction Control- osmistupňová kontrola trakce omezuje možný prokluz zadního kola. Ducati Wheelie zabraňuje zvedání předního kola při akceleraci, Ducati power launch vám zajistí raketový start na hranici fyzikálních pravidel.

 

Vy tedy víte co je to gusto!

Evolucí prošel i displej a světla Monsteru. Mašina používá plnobarevný 4,3” široký TFT displej, který má stejné uživatelské rozhraní zobrazení jízdních parametrů jako Panigale V4. Kompletně nová jsou LED světla s denním režimem svícení a dynamickými směrovkami. V základním vybavení je příprava na vyhřívané rukojeti řídítek a multimediální systém Ducati, díky kterému mašinu vypárujete s vaším smartphonem. Obě dvě zmíněné vychytávky jsou k dispozici jako doplňková výbava.

Už k vám jede direttamente z Bologna v Italia!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků Termignoni s homologací pro běžný silniční provoz. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

100-150hp

Motor

Typ:
Dvouválec Testastretta, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
937 ccm
Vrtání x zdvih:
94 x 67.5 mm
Výkon motoru:
111hp -82 kW při 9250 rpm
Točivý moment:
93Nm při 6500 rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování, Ride-by-wire oválné vstřikovací jednotky 53 mm
Výfuky:
odlehčený systém 2-1-2 s katalyzátorem a 2 lambda sondami, dva ocelové tlumiče s hliníkovým vnějším obalem
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem
Poměr:
1=37/15, 2=30/17, 3=28/20, 4=26/22, 5=24/23, 6=23/24
Primární převod:
poměr 1.85:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
43 zubů
Spojka:
vícelamelová spojka v olejové lázni, hydraulicky ovládaná, self-servo

Podvozek

Rám:
hliníková slitina
Rozvor:
1474 mm
Sklon:
24°
Přední odpružení:
vidlice 43mm, upside-down
Přední zdvih:
130 mm
Přední ráfek:
3-paprskový z lehké slitiny 3.50" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně stavitelná pružící jednotka, oboustranná hliníková kyvná vidlice
Zadní zdvih:
140 mm
Zadní ráfek:
3-paprskový z lehké slitiny 5.50" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17
Přední brzdy:
2 x 320mm poloplovoucí kotouče, 4pístkové radiální třmeny Brembo Monobloc M4.32, Bosch cornering ABS
Zadní brzdy:
245mm kotouč, 2 pístkový třmen, Bosch cornering ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
14,5 l
Suchá hmotnost:
166 kg
Barva motorky:
červená, šedá, černá matná
Přístroje:
4,3" TFT multifunkční plnobarevný displej
Záruka:
4 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
820 mm
Vybavení:
DTC (Ducati kontrola trakce), DWC (kontrola zvedání předního kola), Riding Modes (volba jízdních režimů), Bosch cornering ABS (brzdění v náklonu), Full LED světla, Dynamická LED směrová světla, USB zásuvka, rychl

12 590 EUR včetně DPH (barva šedá)

Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky

Chci koupit