Ducati Supersport 950 S

Konfigurátor Parametry

Ať na něm vyrazíte kamkoli, bude to jízda

 

Neumí vařit, jinak zvládá všechno...

Segmentace téhle mašiny je hybrid mezi okruhovým superbikem a touringovou motorkou. Série Ducati Supersport byla představená v sezoně 2016 a faceliftovaná v sezoně 2021. Vycházela z Ducati Panigale 959 smíchané s konceptem Multistrady. Upravený rám motorky v zadní části umožňuje vozit cestovní kufry. Jízdní pozice na Supersportu je kompromis mezi okruhovou a touringovou polohou. Na první pohled vidíte, že nová generace Supersportu vypadá ještě víc jako Panigale V4. Není to jenom čelní maskou, ale i boční kapotáží. Ta po vzoru Panigale V4 odvádí proudící vzduch k jezdci a zvyšuje tím jeho tepelný komfort od zahřátého motoru. Rozdíl mezi oběma modely je pouze v podvozku, dostupných barvách a krytu sedadla spolujezdce. Supersport S má odpružení od Öhlins. Zbytek techniky a elektronika jsou u obou modelů Supersportu totožné. Ducati Supersport S si můžete vybrat mezi červenou a bílou barvou karoserie, kryt sedla spolujezdce má v základní výbavě. Obě dvě barevné varianty se cenově liší o 200 EUR: červený Supersport S je k mání za 17 590 EUR, bílý Supersport S stojí 17 790 EUR včetně daně.

 

Červený Supersport? Nebo raději...

 

Bílá Stripe livery? Ta mu taky sluší....

 

Co nového v Supersportu po faceliftu?

Supersport S 2021 používá poslední generaci jízdních asistentů Ducati, které v reálném čase vyhodnocují data ze 6i osé měřící jednotky Bosch 6 IMU. Díky měřící jednotce Bosch 6 IMU se funkce Cornering rozšířila z ABS na všechny ostatní jízdní asistenty. Do jejich balíku přibývá Wheelie. Hydraulickou spojku si můžete nastavit.  Přepracované jsou zpětné zrcátka, cílem úprav bylo snížení přenosu vibrací dvouválce. Potěší samo odvzdušňovací pumpy pro brzdu a spojku. Jízdní parametry a nastavení elektroniky zobrazuje plnobarevný TFT displej o úhlopříčce  4,3“.  Nové jsou také plně LED světlomety. Sedlo je z nového materiálu, mezi ním a motorem přibyl ještě tepelný štít. Spolu s prouděním vzduchu z bočních průduchů v kapotáži bude jízda na Supersportu v horkých letních dnech zase o něco snesitelnější.

 

110 koní čeká, až otočíte zápěstím

Supersport S je poháněný dvouválcovým motorem Testastretta 11 ° o objemu 937 ccm. Stejný motor pohání Hypermotard, dvouválcovou Multistradu a nový Monster. Ducati tento motor průběžně updatuje od roku 2011, kdy vzniknul. Jeho poslední verze plní emisní normu EURO 5. Motor tvoří nedílnou část rámu motorky a je na něj přímo navěšený rám Trelis. Dvouválec je chlazený kapalinou, má jako obvykle u Ducati desmodromické rozvody. Už při 3000 rpm je k dispozici zhruba 80% maximálního točivého momentu. Lineární nárůst točivého momentu vrcholí u 93 Nm při 6500 rpm. Maximální výkon 110 koní motor dává při 9.000 otáčkách za minutu. Na silnici Testastretta 11 ° zaručuje dostatek výkonu v celém rozsahu otáček.

 

Klidné projížďky prostě nesnáší

Převodovka je šestistupňová. Sekundární pohon je přenášený na zadní kolo řetězem. Ducati Quick Shift = DQS EVO je poslední generace rychlořazení, která umožňuje jezdci výměnu rychlostního stupně bez použití spojkové páky, aniž by bylo nutné uzavřít plyn před řazením vyššího rychlostního stupně. Skládá se z dvoucestného mikrospínače zabudovaného do řadicí páky, které při pohybu s ní vyšle signál do řídící jednotky. Systém pracuje odlišně pro řazení nahoru a podřazení. Quickshifter násobí vzrušení ze sportovního jezdění.  Kromě toho je vítaným pomocníkem v městském provozu nebo na klikatých silnicích, které vyžadují častou změnu převodových stupňů.

 

Přibrzdíte na pětníku, podvozek si poradí

Odpružení Supersportu S je od závodních specialistů Öhlins. Vepředu je plně stavitelná vidlice o průměru 48 mm se zdvihem 130 mm, vzadu najdete Öhlins monoshock, který pracuje s hliníkovou jednostrannou kyvnou vidlicí, zadní zdvih je 144mm. Radiální 4 pístkové třmeny Brembo M4-32 vepředu brzdí dva 320 mm kotouče. Vzadu má Supersport S jeden 245 mm disk. Brzdový systém je řízen systémem ABS Bosch MP 9,1 včetně funkce brzdění v náklonu. Sportovní litá kola jsou obuté do pneumatik Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR 17 vpředu a 180/55 ZR 17 vzadu. Pirelli Diablo Rosso III je přímým nástupcem Diablo Rosso II. Modernizovaná pneumatika poskytuje lepší jízdní vlastnosti, přilnavost a zvýšení silničního výkonu pneumatiky. Diablo Rosso III nabízí novou směs a dezén, který je odvozen z Diablo Supercorsa, což zajišťuje maximální a dlouhotrvající výkon z hlediska bezpečnosti, konzistentní odezvy a přilnavosti na mokrém povrchu.

 

Jízdní režimy Supersportu S

Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu motoru v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru již není regulován pouze lankem akcelerátoru. Signál od plynu prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici plný výkon 110 koní ve sportovním a touring režimu, omezený na 75 koní v je v režimu urban. Ten je vhodný do města nebo při snížené přilnavosti. Jízdní režimy jsou propojené s ostatními elektronickými jízdními asistenty-  každý z nich má přednastavené úrovně zasahování trakce, ABS a Wheelie.

 

Supersport S bude váš guardiano

SuperSport S je vybavený balíkem elektroniky Ducati EVO. Elektronika všech jízdních asistentů používá 6osou inerciální měřící platformu Bosch. Tahle soustava čidel dokáže v reálném čase detekovat úhly náklonu, natočení, vybočení a stoupání předního kola v prostoru.  Nastavení každého jízdního asistentu jsou defaultně přidružené k jízdním režimům. Tovární nastavení si můžete upravit na vlastní hodnoty ručně v menu. Balík jízdních asistentů se skládá ze zmíněného ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu, kontroly trakce DTC EVO a wheelie DWC EVO.

 

Je libo oběd v Benátkách a odpoledne na okruh? Misano nebo Mugello?

Ergonomický trojúhelník umožňuje jezdci a spolujezdci, aby seděli v pohodlné a uvolněné jízdní pozici i na delších trasách. Plexisklový štít, výškově nastavitelný až o 50 mm, zajišťuje dostatečnou aerodynamickou ochranu při vyšších rychlostech. To spolu s autonomií dojezdu zaručenou nádrží o objemu 16 litrů, zesiluje touringový charakter Supersportu a dělá z něj zábavného společníka i na delší cesty po Evropě.  Tvarování a konstrukce podtrhuje dynamiku sedla jezdce a spolujezdce, Poskytuje dostatek prostoru pro boční kufry, které jsou k dispozici jako volitelné příslušenství.

 

Vy tedy víte co je to gusto!

Jízdní parametry zobrazuje barevný TFT displej o uhlopříčce 4,3“ se stejným uživatelským rozhraním, jako mají Panigale. Nová přední LED světla s denním svícením jsou v nové generaci Supersportu blíže k těmto okruhovým mašinám. Jako volitelné příslušenství si můžete vybrat z předchystaných paketů nebo rozhraní Ducati Multimedia systém, díky kterému spárujete telefon s mašinou.

 

Už k vám jede direttamente z Bologna!

Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vytůnit. Je libo titanový výfukový systém od Akrapovič nebo stačí jen homologovaný tlumič? Nebo Touring pack: větší touringový štít, cestovní kufry a vyhřívané rukojeti? Určitě si vybereš. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!

Copyright © Michal Fučík

Prohlédněte si ho ještě ze všech stran

100-150hp

Motor

Typ:
Dvouválec Testastretta 11°, kapalinou chlazený
Zdvihový objem:
937 ccm
Vrtání x zdvih:
94 x 67,5 mm
Výkon motoru:
110 hp 81kW při 9000 rpm
Točivý moment:
93 Nm při 6500rpm
Palivový systém:
elektronické vstřikování, systém Ride-by-Wire
Výfuky:
ocelový tlumič s katalyzátorem a dvěma Lambda sondami, dva hliníkové tlumiče
Emise:
EURO 5

Převody

Převodovka:
6ti stupňová s quickshifterem EVO
Poměr:
1=37/15, 2=30/17, 3=28/20, 4=26/22, 5=24/23, 6=23/24
Primární převod:
poměr 1.84:1
Sekundární převod:
řetěz
Přední ozubené kolo:
15 zubů
Zadní ozubené kolo:
43 zubů
Spojka:
antihoppingová vícelamelová v olej. lázni, mechanicky ovládaná

Podvozek

Rám:
příhradový z ocelových trubek
Rozvor:
1478 mm
Sklon:
24°
Přední odpružení:
Öhlins 48 mm plně nastavitelná vidlice, upside-down, povrchová úprava TiN
Přední zdvih:
130 mm
Přední ráfek:
3-paprskový z lehké slitiny 3,50" x 17"
Přední pneu:
Pirelli Diablo Rosso III 120/70 ZR17
Zadní odpružení:
plně stavitelné s progresivní charakteristikou Öhlins monoshock, hliníková jednostranná kyvná vidlice
Zadní zdvih:
144 mm
Zadní ráfek:
3-paprskový z lehké slitiny 5.50" x 17"
Zadní pneu:
Pirelli Diablo Rosso III 180/55 ZR17
Přední brzdy:
2x 320mm poloplovoucí kotouče, 4 pístkové radiální třmeny Brembo M4-32
Zadní brzdy:
245mm kotouč, 2 pístkový třmen, Bosch ABS

Ostatní

Palivová nádrž:
16 litrů
Suchá hmotnost:
184 kg
Barva motorky:
červená Ducati 15 590 EUR, bílá barva 15 790 EUR
Přístroje:
TFT plnobarevný displej
Záruka:
4 roky
Provedení:
dvoumístné
Výška sedla:
810 mm
Vybavení:
přepínání jízdních režimů, ABS s funkcí brždění v náklonu, Ducati kontrola trakce (DTC) EVO, Ducati Wheelie kontrola (DWC) EVO, přední světlomet s technologií DRL (denní svícení), kryt sedadla spolujezdce