Ducati Multistrada V2 je ve skutečnosti faceliftovaná Multistrada s dvouválcovým motorem objemu 950 cccm. Ducati mění značení svých motorek a po Panigale začala používat tuto logiku rozdělení motorek i Multistrada. Ducati Multistradu 950 čtyři roky po svém uvedení na trh továrna faceliftovala a přejmenovala na Multistradu V2. Nečekejte žádnou výraznou změnu, jde o drobné technické a ergonomické vylepšení Multistrady 950. V nabídce zůstává Multistrada V2 s mechanickým podvozkem Sachs + Kaybaba a Multistrada V2S s elektronicky nastavitelným podvozkem Ducati Skyhook suspension Evo. Základní varianta Multistrady V2 je dostupná v jedné úrovni výbavy v červené barvě Ducati Red s černými litými koly.
V rámci úprav došlo ke snížení celkové váhy motorky o 5 kilo. Na jejím snížení se největší mírou podílí lehčí motor, pár kilo sundaly také nová kola, hliníkové středy brzdových kotoučů nebo zpětná zrcátka původem z Multistrady V4. Díky úpravám se povedlo dostat suchou hmotnost Multistrady V2 těsně pod 200 kilogramů. Na úrovni ergonomie bylo cílem zlepšit nastupování a vystupování z mašiny a pohodlí během jízdy. Ducati upravila sedlo: v přední části je ještě užší a o centimetr nižší, takže byste měli snáze dosáhnout na zem. Rozdíl jednoho výškového centimetru sice není moc, nicméně pokud měříte vnitřní stranu stehna při došlápnutí, už je to rozdíl 40 milimetrů. Pohodlnější jízdní pozici nabídnou větší stupačky původem opět z Multistrady V4. Hlavní roli v tom sehraje jejich pozice, jsou umístěné o 10 milimetrů dál od sedla než u předchozí verze Multistrady 950.
Ducati Multistradu V2 poznáte na první pohled podle grafiky na bocích kapotáže. Ostatní změny designu jsou téměř nerozeznatelné. S novým sedlem přibyl lakovaný plast pod ním táhnoucí se k podsedlovce. Nová zrcátka a ráfky z Multistrady V4 jsme už zmiňovali v rámci výčtu vybavení, které snížilo hmotnost. Kromě toho, že jsou lehčí i jinak vypadají. Nové je i uchycení nádobek na brzdovou kapalinu na řídítkách, které už není součástí basterů.
Uvnitř trubkového rámu zůstává osvědčený motor Testastretta 11°o objemu 937 kubíků. I přes plnění normy Euro 5 nabízí dál svých 113 koní a krouťák 96 newtonmetrů. Obě maximální hodnoty nastupují při stejných otáčkách, jako dosud. Úpravy motoru přinesly nové kryty motoru, ojnice, spojku a vylepšení se dočkala také převodovka- došlo ke změně zpřevodování. Výsledkem jsou ušetřené 2 kilogramy na agregátu, lepší dávkování spojky nebo třeba snazší hledání neutrálu. Tohle všechno si poprvé můžou dopřát i majitelé řidičáku A2 díky variantě Multistrady V2 omezené na výkon 35 kW. Motor je spojený se 6i stupňovou převodovkou a hydraulicky ovládanou spojkou. Quickshifter je dostupný jako volitelné příslušenství.
Přední odpružení používá plně nastavitelnou upside-down vidlici Kaybaba o průměru 48 mm. Vzadu je plně stavitelná Sachs pružící jednotka, která pracuje s oboustrannou hliníkovou kyvnou vidlicí. Vepředu i vzadu máte k dispozici zdvih 170 mm, takže na hranu možnosti odpružení podvozku se jen tak nezhoupnete. Multistradu V2 krotí brzdy Brembo se systémem ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu. Na předním kole jsou 2x 320 mm kotouče, 4 pístkové radiální třmeny. Vzadu 265 mm kotouč brzdí 2 pístkový třmen. Multistrada V2 má hliníkové ráfky o velikosti 19" vepředu a 17" vzadu. Jsou do nich obuté Pneumatiky Pirelli SCORPION Trail II rozměru 120/70 R19 vpředu a 170/60 R17 vzadu. Tato pneumatika představuje funkční sloučení vlastností pro použití na dvou typech cest: off-road i na silnicích. Silnou stránkou je odolnost a vysoký kilometrový nájezd, prvotřídní je i chování této pneumatiky na mokré vozovce.
Poctivou dávku výkonu a točivého momentu krotí hned několik jízdních asistentů. Systém Ride-by-Wire (RBW) je elektronické rozhraní mezi motorem, jezdcem a plynem. Reguluje ideální úroveň výkonu v závislosti na zvoleném jízdním režimu. Výkon dodávaný motoru už dávno není regulovaný pouze lankem akcelerátoru. Rozsah otevření plynu prochází řídící jednotkou motoru, která na základě zvoleného jízdního režimu a dalších sledovaných parametrů elektronicky reguluje otevření škrticí klapky. Máte k dispozici plný výkon 113 hp v jízdním režimu Sport a Touring- rozdíl mezi nimi je v citlivosti odezvy na manipulaci s plynem. Snížený výkon 75 hp je k dispozici v městském režimu Urban a v teréním v režimu Enduro.
Ducati safety pack se skládá ze systému ABS Bosch s funkcí brzdění v náklonu a Ducati Traction control. Zatímco ABS zasahuje proti prokluzu při brždění včetně funkce brzdění v náklonu, DTS krotí prokluz při akceleraci. Oba dva systémy mají několik úrovní citlivosti a jezdec je může i kompletně vypnout. Jízdní parametry zobrazuje černobílý 5 '' LCD displej. Jeho konfigurace je variabilní a přizpůsobuje se automaticky v závislosti na světelných podmínkách a podle zvoleného jízdního režimu. Nově tvarované dvoumístné sedlo je 830 mm od země, ve značkovém příslušenství si můžete vybrat jeho vyšší i nižší variantu.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Díky divizi Ducati Acessories můžeš svou novou motorku vybavit příplatkovou výbavou. Vybírat můžete z paketů výbavy nebo si zvolit jednotlivé příslušenství od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo laděné koncovky výfuků. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Copyright © Michal Fučík