Cena uvedena včetně 21% DPH
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak vrací do hry původní konfiguraci podvozku, která k ní patří od startu její produkce. Už první vzduchem chlazený litr přijel na sedmnáctkách s odhaleným zadním ráfkem. Multistradu V4 Pikes Peak továrna vybavila elektronicky nastavitelným podvozkem Öhlins Smart EC 2.0, který dokáže všech 170 koní z čtyřválce Granturismo pořádně zužitkovat. K motoru a podvozku Ducati přihodila maximální možnou elektronickou výbavu a udělala z Multistrady V4 Pikes Peak jeden z nejrychlejších crossoverů na trhu.
Nový čtyřválec Granturismo, který továrna vyvinula na architektuře supebikového motoru Desmodici stradale jsme detailně popisovali v tomto článku. Tady si připomeneme pouze pár klíčových údajů. Tenhle motor si totiž zaslouží pozornost. Za prvé je výrazně menší, za druhé je dokonce lehčí o 1,2 kila, než jeho dvouválcový předchůdce dvouválec DVT 1260. Navíc je to první Ducati motor bez desmodromického ovládání ventilů, které Ducati používala ve svých motorech od roku 1956. Desmodromické rozvody opustila továrna ve prospěch delších servisních intervalů. Motor V4 Grandturismo používá standardní systém zavírání ventilů pomocí pružin. S novou Multistradou V4 můžete objet 1,5 krát kolem světa. Interval servis ventilů je nastavený na 60 000 kilometrů. Oproti předchozímu dvouválcovému motoru Testrastreta 1260 je to dvojnásobný servisní interval, což významně snižuje provozní náklady.
Grandturismo V4 je naladěné na maximální výkon 125 kW, tj 170 koní při 10500 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 125 Nm dosahuje motor při 8 750 otáčkách. V celém pásmu otáček má motor 3 zcela rozdílné charakteristiky. V nízkých otáčkách velice je motor velice kultivovaný a něžný, přesně to zmiňoval Pepa Sršeň při testování Streetfigthteru V4S. Prý na něm klidně můžete poslat vaši starou do sámošky pro rohlíky. Ve středních otáčkách nastupuje masivní zátah krouťáku- je až o 25% vyšší než u dvouválce Testastretta DVT 1260. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru podobný jako u superbiků a vy si užijete čistou adrenalinovou jízdu. Během 10 500 otáček prožijete 3 zcela odlišné režimy výkonnosti motoru. Bude jen na vás, který si z nich nejvíc oblíbíte. 6i stupňová převodovka je vybavená obousměrným quickshifterem.
Nová generace Multistrady nasazuje ranec vychytávek, které vám zpříjemní jízdu na ní. Oproti dvouválci motor Grandturismo V4 znatelně méně vibruje v celém spektru svých otáček. Granturismo umí také vypínat při volnoběžných otáčkách zadní dva válce, které jsou blíže k jezdci. Tím pádem vám netopí pod sedlem, když čekáte na semaforu na zelenou. Potěší i výrazně nižší hlučnost motoru a z toho plynoucí akustický komfort. V něm Granturismo V4 válcuje veškerou konkurenci a oceníte ji zvlášť při delších cestách na dálnicích.
I když se do nastavení motoru nijak nesahalo, zážitek z točení plynu na V4 Pikes Peak bude ještě intenzivnější, než u ostatních variant čtyřválcových Multistrad. Samozřejmě v tom má prsty použitá elektronika. Multistrada Pikes Peak poprvé v historii této série nabídne jízdní režim Race s ještě přímější odezvou na plyn. V tomto závodním režimu byla ještě upravená logika omezovače otáček. Není tak ostrý a zasahuje postupně, takže jezdce dokáže upozornit na včasné přeřazení. Logika quickshifteru dovolí mnohem agresivnější podřazování ve vysokých otáčkách. S tímto jízdním režimem jsou spojené specificky naladěné wheelie, kontrola trakce a náklonové ABS. Konfigurace všech elektronických jízdních asistentů má jediný cíl, co nejvíc sportovní svezení. Přesně tak to měl Carlin Dunne ze všeho nejraději.
Jenom jinými koly a tlumiči se v Ducati nespokojili a přizpůsobili tomu i samotnou geometrii rámu. Úhel hlavy je o 1,25° tupější, stopa je delší o 17,5 milimetru a celkový rozvor se prodloužil o 28 milimetrů. Vypadá to sice jako drobné, ale vsadíme boty, že při řízení to bude sakra citelný rozdíl. Tím spíš s ohledem na další úpravy ergonomie jízdní pozice. Stupačky jsou o 10 mm výš a víc vzadu, řídítka jsou užší, rovnější a o 15 mm nižší. Jezdec bude muset počítat s větším přísunem čerstvého vzduchu, protože V4 Pikes Peak má jen nízký kouřový štítek.
Podvozek V4 Pikes Peak je rozhodně část mašiny, ve které proběhl největší rozsah změn. Na první pohled jsou to už zmiňované 17“ kola. V tomto případě se bavíme o kovaných ráfcích Marchesini obouvající pneumatiky Pirelli Diablo Rosso IV v rozměru 120/70 a 190/55. Krom rozměru kol udělá na ovladatelnosti mašiny dost výrazný rozdíl ještě 2,7 kg ušetřených právě na kolech. Celkově je Pikes Peak oproti V4 S lehčí o 4 kilogramy.
Ducati Multistrada V4 Pikes Peak používá brzdový systém odvozený z Ducati Panigale V4S. 330mm kotouče a třmeny Stylema najdete sice i u Multistrady V4S, nicméně verze Pikes Peak je používá v kombinaci s brzdovými destičkami z okruhového superbiku. Přední vidlice Öhlins má zdvih 170 mm. Vzadu najdete samozřejmě tlumič Öhlins se stejnou hodnotou zdvihu. Nejedná se o mechanickou variantu podvozku Öhlins, ale jeho elektronickou verzi Smart EC 2.0. Tento podvozek má Streetfighter V4S a Panigale V4S. Jaký je rozdíl mezi podvozky Smart EC a Ducati Skyhook standardní Multistrady V4? Skyhook zajišťuje optimální vyvážení stroje a absorbování nerovností vozovky nebo offroadových cest. Cílem naladění podvozku je maximální komfort pro jezdce. V případě Multistrady V4 Pikes Peak podvozek reaguje na jízdní styl jezdce. Čím víc tlačíte na pilu, tím víc dostanete podpory, protože podvozek tuhne. Vše je samozřejmě odvislé od zvoleného jízdního režimu případně vlastní konfigurace jeho nastavení.
Multistrada V4 Pikes Peak je prezentovaná jako nejsportovnější mašina série Multistrada. Kromě toho patří i na špičku v rozsahu její sériové výbavy. Je vybavená dvojicí radarů- předního a zadního. Díky jejich funkci můžete využívat adaptivní tempomat ACC nebo detekci objektů v mrtvém úhlu BSD. S tím úzce souvisí také přítomnost velké 6,5“ TFT přístrojové desky s konektivitou, která umožní jezdci zobrazovat na přístrojové desce navigační údaje a další mobilní náležitost. Ani u verze Pikes Peak nechybí schránka na mobil s USB zásuvkou na nádrži nebo 12V zásuvka vedle přístrojové desky. Ta se ovládá podsvíceným joystickem na levém řídítku. Rozhodně oceníte bezklíčové zapalování, asistenta pro rozjezd v kopci a LED světlomety s denním režimem a funkcí Cornering lights, tzn dodatečné svícené do rádiusů zatáček.
Radarový systém pro motorky Ducati vyvinula během posledních 4 let v úzké spolupráci s firmou Bosch. Multistrada V4 je první produkční motorka na světě osazená radarovou technologií. Každý radar má kompaktní rozměry 70 x 60 x 28 mm, podobně jako outdoorová kamera a váží pouze 190 gramů. Díky přednímu radaru radaru Ducati nabídne nového jízdního asistenta ACC- Adaptive Cruise Control. Pomocí řízeného brzdění a akcelerace motorka automaticky upravuje vzdálenost od ostatních vozidel kolem sebe. Asistent je funkční při rychlostech mezi 30 a 160 km/ h. Autorita jízdního asistenta ACC byla omezena jak ve zpomalení, tak ve zrychlení. Tímto je vybalancovaný kompromis bezpečnosti- ACC za vás zkrátka neřídí, pouze umožňuje pohodlnější jízdu zejména na dlouhých dálnicích. Zadní radar detekuje a hlásí vozidla umístěná v mrtvém úhlu- tzn prostor, který jezdec nevidí vedle sebe, ani za sebou ve zpětném zrcátku. Systém BSD - Blind Spot Detection varuje před vozidly, které s k vám blíží vysokou rychlostí zezadu.
Pokud jste dočetl až sem amico, je na čase říct si pravdu, jak to je. Ducati funguje stejně jako mafie: jakmile jsi jednou uvnitř, není cesta ven. Nákupem motorky to neskončí, ale teprve začne. Pokud ti tovární výbava nebude stačit, můžeš svou novou motorku vybavit mnoha příplatkovými prvky, od zrcátek přes kola, kryty, ochranné rámy, příplatková sedla nebo závodní výfuk Akrapovič. Ducati Apparel tě zase obleče od hlavy až k patě do kvalitního vybavení, patřičně barevně sladěného s touto motorkou. Zkrátka, takhle rodina se o tebe postará skvěle. Na to se můžeš spolehnout!
Cenu v Kč určujeme podle kurzu ČNB v den fakturace motorky